2007-06-12, 11:43
Medlem
Forever Winters avatar
Heaven & Hell var s bra som jag trodde!! Enda gngen jag ftt uppleva dessa ltar live innan var ju med Ian Gillan p sng... inte samma sak.

Annars var Krux, Talisman, Tiamat, Aerosmith och Dimmu Borgir bra.

Bst var dock Trouble!! Fan vad kul att f se dem live...
Ngon annan som uppmrksammade trummisens setning och spelstil? Jvligt annorlunda (och bra).
Citera
2007-06-12, 13:07
Medlem
ensiferums avatar
MEN FY FAN!! Tankade hem Dios spelning frn 2005, inspelat frn p3 eller whatever, och mitt i HEAVEN AND HELL s komemr det en jkla TURK OCH PRATAR OM TRAFIKEN!! Fan va surt!
Visserliken bara nn 20-30 sekunder, men nd! DEt r fan skamm!

: :sad44

Ja, det r s jobbigt att ja mste anvnda 50 smileys!
Citera
2007-06-12, 15:29
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ngon sa ngot att han inte hajjade varfr Blind Guardian r s hajpade.. Kp en skiva s hr du, dom suger getpung live, har alltid gjort det tyvrr.

I beg to differ.

http://www.youtube.com/watch?v=CZ_VFJn2kJM

Edit: Jag var p Blind Guardian, stod lngst fram och allting. Och inte fan var de dliga
Citera
2007-06-12, 15:36
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
I beg to differ.

http://www.youtube.com/watch?v=CZ_VFJn2kJM

Edit: Jag var p Blind Guardian, stod lngst fram och allting. Och inte fan var de dliga

Ltarna frn deras frsta skivor (t.o.m Somewhere Far Beyond) gr sig bttre live n deras senare mer orkestrala skivor. Sen r BG ruskigt ojmna, d de en dag kan vara bra och nsta vara riktigt usla.

Hansi Kursch har en bra hrdrocksrst, men han r en usel frontman. Mycket av bandets kvalitet live hnger p hans humr.
Citera
2007-06-12, 15:58
Medlem
brianmolkos avatar
ska vl bli kul fr de som gillar den musiken ... ha s kul
Citera
2007-06-12, 16:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ska vl bli kul fr de som gillar den musiken ... ha s kul

Kom den hr fel eller nt? SRF -07 r ver fr i r
Citera
2007-06-12, 18:08
Medlem
Oxcides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltner
Fick lite backstageinfo av en snubbe gllandes Aerosmiths krav fr att spela
p rets festival.

Gage p 10 miljoner
Ett gym bakom scen (ndvndigt att ha nr man kliver ur limon och gr direkt upp p scen)
En massr som inte fick titta bandmedlemmarna i ansiktet under massagen fr d skulle dom ej spela.

Frgan r hur sant det r... Sg inget gym bakom scenen iaf, kan inte ha varit stort gym isf
Citera
2007-06-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Ltarna frn deras frsta skivor (t.o.m Somewhere Far Beyond) gr sig bttre live n deras senare mer orkestrala skivor. Sen r BG ruskigt ojmna, d de en dag kan vara bra och nsta vara riktigt usla.

Hansi Kursch har en bra hrdrocksrst, men han r en usel frontman. Mycket av bandets kvalitet live hnger p hans humr.

Det jag str mig med Blind Guardian frutom Hansi r att de klr sig t helvete, speciellt Hansi. T-shirt och jeans fungerar inte att g in p Festivalscenen (25.000 pers) med.
Citera
2007-06-12, 20:01
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Det jag str mig med Blind Guardian frutom Hansi r att de klr sig t helvete, speciellt Hansi. T-shirt och jeans fungerar inte att g in p Festivalscenen (25.000 pers) med.

Kul grej att de frsta jag noterade ( aldrig lyssnat elelr sett BG innan ) var att frontmannen hade lmage , svart tshirt och typ jeans.. Trodde de var ett fortfarande ungt band med relativt unga musiker :P

I was wrong = )

En bra frontman r som snubben i black oak arkansas, de var ett bra jkla band! Deras trummis m vara lite kass, men ack s skna medlemmar de har!
Blev lite frldas i frontmannen och hans utseende/dialekt faktiskt = )
Citera
2007-06-12, 20:23
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Kul grej att de frsta jag noterade ( aldrig lyssnat elelr sett BG innan ) var att frontmannen hade lmage , svart tshirt och typ jeans.. Trodde de var ett fortfarande ungt band med relativt unga musiker :P

I was wrong = )

En bra frontman r som snubben i black oak arkansas, de var ett bra jkla band! Deras trummis m vara lite kass, men ack s skna medlemmar de har!
Blev lite frldas i frontmannen och hans utseende/dialekt faktiskt = )

De firade tjugorsjubileum hromret, och r tillsammans med bland andra Helloween, Stratovarius och Running Wild ett av de ldsta fortfarande aktiva power metal-banden, s ngra ungdomar r de inte lngre.

Det r status med lmage
Citera
2007-06-17, 19:32
Medlem
Mr Darcys avatar
Sweden Rock... Sista fristaden fr oss ver 30 med lite mage och lite tunnare hr n nr det begav sig! Ses nsta r! D blir det stuga med kylskp, dusch och skna sngar igen.

Stuga, 4500:-
l & Mat 1500:-
Biljett 1740:-
Kylskp och dusch: PRICELESS!!!
Citera
2007-06-17, 19:59
Medlem
HellFists avatar
Nu brjar man hmta sig...
Var ett ganska hrt r i r, mycket campingrj blev det. Fr alla vet ju att man blir "s fin, p amfetamin och spanskt lantvin".
Hade inget band men lyckades smita in p Motrhead, o fyfan va bra dom r. 26:e gngen jag ser dom live o det r fan lika bra varje gng....om inte bttre
Vomitory och Kreator hade jag velat se oxo men resten av banden....n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in