2007-06-10, 20:28
Medlem
Fick lite backstageinfo av en snubbe gllandes Aerosmiths krav fr att spela
p rets festival.

Gage p 10 miljoner
Ett gym bakom scen (ndvndigt att ha nr man kliver ur limon och gr direkt upp p scen)
En massr som inte fick titta bandmedlemmarna i ansiktet under massagen fr d skulle dom ej spela.
Citera
2007-06-10, 20:34
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltner
p rets festival.

Gage p 10 miljoner
Ett gym bakom scen (ndvndigt att ha nr man kliver ur limon och gr direkt upp p scen)
En massr som inte fick titta bandmedlemmarna i ansiktet under massagen fr d skulle dom ej spela.

Sdana krav stller stjrnor av tv anledningar:
A) Fr att de kan och tycker det r ett roligt stt att dda turnetristessen med (reta fotfolket, fniss fniss)
B) Av samma anledning som Van Halen inte vill ha bruna M&Ms i godissklen, om ven ovettiga krav r tillgodosedda s r med strsta sannolikhet ven de vettiga och viktiga det med.

Egentligen sket de nog fullstndigt i bde massr och gym, bara de fanns dr.
Citera
2007-06-10, 20:55
Medlem
Acidiferouss avatar
Lrdom infr nsta r: Ta med vtskeersttning och mer vatten!!

Men annars.. FYFAN s kul det var i r igen! H&H var tveklst bst och Meatloaf var verraskande bra. Aja.. blir att hrdbevaka http://www.swedenrock.com tills det drar igng igen infr 2008! Undras om det blir 4 dagar d med? Skall bli kul att se!

*insert hrdrocks-smiley hr*
Citera
2007-06-11, 09:45
Medlem
cannabes avatar
Jaha, back to work d efter en otrolig helg!

Mste ge "Hsten" en stjrna i kanten. Ingen annan som sg denna glidare som hade ett hst-huvud p sig hela festivalen?

See you next year!
Citera
2007-06-11, 13:08
Medlem
ensiferums avatar
Heaven and hell var helt klart bst! Brjade ka lngst fram redan vid Meat Loaf, och jag och en polare flyttade inte p oss p de tv timmarna som var mellan Meat laof och H&H! Det resulterade i att vi stod allra lngst fram p vnster sida av catwalken! Grymt nice!
Hade solbrillorna i innerfickan, de va trngt och tryckte p som fan, men det hll! Morgonen efter trampade jag p dem, och de gick snder

Kreator var ven mycket bra, iced earth likas. Men Black Debbath! Fy fan va nice det var! En scenshow som hette duga, och en riktigt tyng jvla uber bas!
Sg en tre-fyra ltar av Blind Guardian, och frstr inte varfr alla r s jkla hajjpade p dem, s jkla bra var det faktiskt inte, fr jag lmnade skiten.

Fr inte glmma att ppeka att Focus och Gov't Mule var otroligt bra!

F. var det s in i helvetes varmt! Man ska vll inte klaga fr det r bttre n regn, men att vakna upp i genomblta kallingar och ytterst cklig kroppsknsla r inge vidare = /

See you next year!
Citera
2007-06-11, 15:20
Medlem
Salorms avatar
Mest imponerad i r var jag av Annihilator. Dom rockade loss som aldrig frr..
Iced Earth skmde ju ut sig som fan.. Hur fan kan man kliva av scenen 30 mins innan tiden gr ut fr dom? Det r deras frsta spelning och dom hade ett enormt publiktryck, nd gr dom bara av.. Lgt!
Tiamat var underbart bra, fyfan vad tunga dom r!
Ngon sa ngot att han inte hajjade varfr Blind Guardian r s hajpade.. Kp en skiva s hr du, dom suger getpung live, har alltid gjort det tyvrr.
Att avsluta med Scorpions var det absoluta lgvattenmrket i r. Jag knde att jag ville ge dom nnu en chans efter deras senaste fiasko men dom klarade fan inte av det. Aerosmith var roliga att se fastn det inte r ngot jag lyssnar p alltfr mycket.
Krux var bttre n jag vntat mig, blev ditdragen av en polare och hamnade mycket lngt fram.
Dimmu Borgir var lika feta som vanligt, ven Motrhead med Mikkey Dee aka Animal frn mupparna vid trummorna, fyfan vad den mnniskan slr!
Jag missade tyvrr Udo, lg och badade fr det var s jvla varmt och jag var skitfull. Heaven & Hell var lika bra som jag trodde ocks
Talisman var bra som fan, synd bara att ngot jvla glamrockarband spelade p Festivalstage samtidigt.
Sen fr man inte glmma Amon Amarth, jvligt bra!

Kontentan av festivalen, jag sg alla headlines denna gng frutom att jag drog efter 30 mins med Scorpions. Det var p tok fr varmt.. Kanske dax fr festivalen att skita i vattenflaskorna framme vid kravallstaketen och sikta p vattenkanoner som blter ned en istllet. Jag badade 3 ggr p torsdagen fr jag var s frbannat varm.. 2ggr de andra dagarna. Griscampingen var som vanligt rolig, bst i r var nr jag sg killen som gick med en skylt "2kr fr en avsugning" och en annan kille langar p han 2kr och gr ner p kn och tar kuken i munnen p campingen.. Helt sinnesjukt och nd s underbart!
Citera
2007-06-11, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltner
p rets festival.

Gage p 10 miljoner

Angende sjuka backstagekrav, har fr mig att det var Fastway som begrde att dom skulle ha en bricka med riven frsk ingefra nr dom kom av scen. Infon kom frn en av tjejerna i Sweden Rock restaurangen.
Citera
2007-06-11, 15:48
Medlem
On fires avatar
Bra r, annihilator rockade som sagt fett mycket och var jvligt roliga live. Jag lmnade dimmu borgir nr sngaren skrek ngot om norsk black metal.
Iced earth var fan kassa sngarens rst var inte alls bra och att dom gick av frtidigt var bara katastrof. Amon amarth var vll s dr rkade somna nr jag sg dom.
Svin campingen var fan vrre n frra ret. Dckde vid 18 p mndagen och nr jag vaknade hade ngon snott mina 3 flak l och min stol. Vi blev ocks av med 5 skor, en kylbox i plast fylld med vatten, 1 stol och 1 pipa. Nsta r ska jag komma ihg att lyfta in allt i mitt tlt innan jag somnar.
Men det var ganska lungt d vi fick se capten sweden och crazy cowboy
Citera
2007-06-11, 18:29
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur fan kan man kliva av scenen 30 mins innan tiden gr ut fr dom?

Ngon sa ngot att han inte hajjade varfr Blind Guardian r s hajpade.. Kp en skiva s hr du, dom suger getpung live, har alltid gjort det tyvrr.

45 minuter faktiskt = ( Och det var bara lamt, fr det va jkligt rjj!

Aldirg lyssnat p BG innan, s ja tnkte att ja ger dem ett frsk p SRF d, men fr vll tanka hem ngon platta och se hur det lter = )

Scorpions grejer frn senaste plattan rtt ruskigt bra faktiskt, men hade nog hellre haft Aerosmith som en avslutning p festivalen, fast andra sidan kanske Scorpions var lika bra, d ja hade grymt ont i hlarna och orkade knappt st .
Citera
2007-06-11, 23:26
Medlem
Bajsfacistens avatar
Bra festival ir. Men en relativt lugn en frn min sida, delvis kanske fr man bodde p en civiliserad camping ir, och delvis fr att len blev riktigt ckligt varm i r ren innan har de iallafall hllit sig en acceptabel niv. Inga jobbiga drgg ir frutom ngon pellestropp frn stkusten som borde hlla sig till hultsfred istllet.

Aerosmith och Meatloaf var definitivt bst.
Citera
2007-06-11, 23:44
Medlem
Aerosmith var jvligt bra men bst i r var ltt Hardcore Superstar,vilket jvla rj det var.
Citera
2007-06-12, 10:13
Medlem
Lookets avatar
THIN LIZZY jvligt bra hyllning... Fyfan vad alla skrek till "Cold Sweat!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in