2007-02-07, 12:19
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phil
min iaktagelse (gissade inte) gällde ett spel BF2, och det jag skrev var att det funkar lika bra att spela i XP som Vista dvs det flyter på utmärkt.

Herregud hur trög kan en människa vara?

Det kan inte vara så att din dator är så pass bra att det inte märks någon skillnad då?

Nu får du fan ge dig, du hamnade nyss på min ignore list pga att du ger mig hjärnblödning med din inkompetens.
2007-02-07, 13:04
Medlem
barreths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
har 2 hårddiskar.

den första(pata) har en systempartition med xp home samt 2 partitioner för musik/filmer.
har en andra hårddisk(sata) som används för spel/musik/filmer.

kan jag installera vista på min andra hårddisk utan att behöva radera det som finns på den samt att kunna välja att boota antingen xp eller vista ?
ja det kan du.

Googla på

dual boot
2007-02-07, 16:11
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Herregud hur trög kan en människa vara?

Det kan inte vara så att din dator är så pass bra att det inte märks någon skillnad då?

Nu får du fan ge dig, du hamnade nyss på min ignore list pga att du ger mig hjärnblödning med din inkompetens.
hade du läst hela mitt inlägg som var på tre rader så hade du sett att det var exakt det jag skrev också.
Citat:
Det kan ju också bero på att BF2 inte kräver supermkt av datorn.
edit:
jag är på hans ignorelista, då ser han väl inte denna post.
2007-02-07, 16:24
Bannlyst
Finns det inget sätt att fixa flashspelare och så normalt?

och, det kommer hela tiden upp sånna säkerhetsspärrar typ, där det står att jag ska tillåta. vad ska jag göra åt det? typ ge mitt konto administratörsstatus, men hur? (ska titta runt).
2007-02-07, 16:54
Bannlyst
Orkar inte läsa 600 inlägg för att få svar på några frågor.

Har Vista nerladdat nu och behöver lite hjälp. Jag har en laptop, Acer Aspire 3100.

1. Kommer mitt ljud, nätverk och allt liknande fungera ? Allt sånt är intergrerat.

2. Hur hittar jag en driver till Vista för mitt grafikkort ATI Radeon Xpress 1100 lättast ?

Ge gärna tips om vad jag ska tänka på och så.
2007-02-07, 17:01
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy

och, det kommer hela tiden upp sånna säkerhetsspärrar typ, där det står att jag ska tillåta. vad ska jag göra åt det? typ ge mitt konto administratörsstatus, men hur? (ska titta runt).

Stäng av UDC eller vad det heter via användarkontona!
2007-02-07, 17:02
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cäncer
Orkar inte läsa 600 inlägg för att få svar på några frågor.

Har Vista nerladdat nu och behöver lite hjälp. Jag har en laptop, Acer Aspire 3100.

1. Kommer mitt ljud, nätverk och allt liknande fungera ? Allt sånt är intergrerat.

2. Hur hittar jag en driver till Vista för mitt grafikkort ATI Radeon Xpress 1100 lättast ?

Ge gärna tips om vad jag ska tänka på och så.

1. Jaa, varför skulle det inte?

2. www.nvidia.com månne?
2007-02-07, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
1. Jaa, varför skulle det inte?

2. www.nvidia.com månne?

Bara tänkte att efter att ha läst lite, lite i den här tråden så tjatar folk om att dom inte fått igång ljudet och liknande.

Jag har inget Nvidia kort ju. ATI Radeon Xpress 1100
2007-02-07, 17:15
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Bara tänkte att efter att ha läst lite, lite i den här tråden så tjatar folk om att dom inte fått igång ljudet och liknande.

Jag har inget Nvidia kort ju. ATI Radeon Xpress 1100

Sry, var för snabb, men du kanske kan gissa var du hittar drivisar nu då?

Jaa, för att folk inte har fått igång ljudet är för att dom inte sökt upp drivrutinerna, varför dom inte gjort det? Jaa, kanske har dom precis bytt ut sin dator, som var en IBM -91, till en vistadator...!
2007-02-07, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
Sry, var för snabb, men du kanske kan gissa var du hittar drivisar nu då?

Jaa, för att folk inte har fått igång ljudet är för att dom inte sökt upp drivrutinerna, varför dom inte gjort det? Jaa, kanske har dom precis bytt ut sin dator, som var en IBM -91, till en vistadator...!

Har letat på ATI's hemsida men tro mig inte hitta något.

Så även fast jag har en ny dator så behöver jag leta på alla drivrutiner ?
2007-02-07, 17:22
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Har letat på ATI's hemsida men tro mig inte hitta något.

Så även fast jag har en ny dator så behöver jag leta på alla drivrutiner ?
Jaa, fast bara via enhetshanteraren alltså!
2007-02-07, 17:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy

Flash ska funka utmärkt på Vista. Bara att ladda hem *.exe filen från Macromedia o köra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in