2008-10-19, 18:19
Medlem
Kruzs avatar
Om du högerklickar på aktivitetsfältet och sen väljer egenskaper så skall du ha en ruta där att klicka i. har engelskt Windows och där står det "Show window previews (thumbnails).
2008-10-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Om du högerklickar på aktivitetsfältet och sen väljer egenskaper så skall du ha en ruta där att klicka i. har engelskt Windows och där står det "Show window previews (thumbnails).

Hittade rutan men den var redan ikryssad. Provade att kryssa ur o i den men inget hände. Nån mer som har nåt förslag, kanske måste ändra i nån mer inställning...?
2008-10-19, 20:45
Medlem
Hur formaterar jag om disken och ominstallerar Vista på en Sony Vaio utan Windowscds?

Jag kör själv mac nuförtiden så jag har aldrig använt Vista och har skitdålig koll på Windows överhuvudtaget.

Min flickvän fick inte med några Windowsskivor till sin Vaio. Jag antar att det ligger en skrivskyddad mapp nånstans på datorn som man ominstallerar Windows från, för man måste väl inte köpa Windows om man vill formatera datorn?

Fick ett virus efter några dagar, the Trojan Vundo, Norton och Windows Defender hittade den men verkar inte kunna göra något åt saken. Det saknas en .dll fil också när man startar upp datorn. Nu går det bara att köra datorn i felsäkert läge.

Så, hur gör jag för att formater och ominstallera?
2008-10-20, 01:43
Medlem
sökarns avatar
Jag hatar mitt vista.
Även fast jag haft skiten i 1½ år nu.

Ursäkta om frågan tagits upp tidigare: ÄR det möjligt att bara köra in en XP pro skiva och formatera som man gjorde när man hade XP, komma till blå skärmen, dela upp partitioner osv, sen installera XP?

Mvh
2008-10-20, 21:09
Medlem
PirrePlopps avatar
Counter strike

Hur får man raten på cs att bli bättre? jag har en bärbar acer aspire 7220 om det hjälper
2008-10-20, 21:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sökarn
Jag hatar mitt vista.
Även fast jag haft skiten i 1½ år nu.

Ursäkta om frågan tagits upp tidigare: ÄR det möjligt att bara köra in en XP pro skiva och formatera som man gjorde när man hade XP, komma till blå skärmen, dela upp partitioner osv, sen installera XP?

Mvh

Svar ja.
Du kan även göra som en del gör, däribland jag: dualboota.
Har du gott om hårddiskutrymme så varför inte?
Enda problemet är att XP kommer skriva över mbr så att Vista inte hittas nästa gång du bootar om, men detta löses enkelt med programmet VistaBootPro.

Det är inte ofta jag är inne i Vista, men emellanåt bootar jag upp det för att se om jag saknat det...oftast är svaret nej och sen är jag tillbaks i XP igen.
2008-10-20, 22:15
Medlem
msn når inte ut till internet har vista färdiginstalerat har provat slå av brandväggen instalerat om msn osv? någon som haft liknade problem?
2008-10-21, 06:39
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyxeldoff
msn når inte ut till internet har vista färdiginstalerat har provat slå av brandväggen instalerat om msn osv? någon som haft liknade problem?

Testa denna fråga i msn tråden istället så kanske du får bättre hjälp?
Ta även reda på det felnummer det står i felmeddelandet?
2008-10-21, 13:17
Medlem
sökarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Svar ja.
Du kan även göra som en del gör, däribland jag: dualboota.
Har du gott om hårddiskutrymme så varför inte?
Enda problemet är att XP kommer skriva över mbr så att Vista inte hittas nästa gång du bootar om, men detta löses enkelt med programmet VistaBootPro.

Det är inte ofta jag är inne i Vista, men emellanåt bootar jag upp det för att se om jag saknat det...oftast är svaret nej och sen är jag tillbaks i XP igen.

Kalas!

Nu till ett annat problem.
Eftersom det är en bärbar dator jag sitter på, med alla program och drivisar installerat i förhand, har jag inte tillgång till dessa på en skiva. Hur går man tillväga för att fixa detta?

ladda hem varje individuell drivrutin och lägga på en skiva, eller finns det kanske kompletta drivrutin paket på tillverkarens hemsida?

Det är en HP, 1½ år gammal ca.
2008-10-21, 20:07
Medlem
Kan man lägga till en mapp på startmenyn under de andra mapparna?

Hem
Dokument
Bilder
Musik
Spel

Under hem kommer jag ju till allt, skulle vilja lägga till 2 mappar på första kolumnen till höger när man klickar på start menyn.

/Erik
2008-10-22, 21:20
Medlem
Install PROBLEM :(

Tjena, har laddat ner en OEM version av Ultimate versionen med Sp1 från September. Nu till problemen där jag upplever antingen 1 eller flera av nedanstående:
1. Jag installerar och plötsligt bara fryser datorn.
2. Installerar och den träder in i den såkallade vista endless reboot grejen.
3. Under tiden jag installerar och den är påväg att Reboota så fryser den precis innan datorn ska reboota.
4. Lyckas installera den med många rebootningar som jag då har gjort med knappen. Det blir en rätt misslyckad installation med andra ord.
5. Kommer in i Vista. Plötsligt så rebootar den och börjar med endless reboot som vanligt/ Jag ska stänga av den och den hänger sig precis före den ska stängas av.

Har testat:
Byta hd plats
Endast använda 1 hd
ta bort alla onödiga sladdar
sett så att min Hd är på plats nr 0(1) sata.

Min Dator:
Gigabyte GA-P35-DS3 (vista ready)
4 gb ram minne
Quadcore 6600
Geforce x260 819mb
Nätagg 600w
2008-10-23, 09:59
Medlem
När jag öppnar mappar så kommer ikonerna i mappen upp som just det, ikoner.
Jag vill ha dom som lista, alltid!
Ändrar detta under "visa" men öppnar jag mappen igen är det samma sak.
Hur ska jag få det att fastna så att innehållet i mapparna alltid visas som en lista och ingenting annat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in