2008-02-15, 00:42
Medlem
thatdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
allert fliken ? inte för att frågan redan är avslutad, men jag undrar bara var den sitter känner mig vilsen ?

inte alert-fliken, jag skrev alert-funktionen
då syftade jag på funktionen som gör att oprativet är allert och redo för att starta ofta använda program.
2008-02-15, 01:55
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
inte alert-fliken, jag skrev alert-funktionen
då syftade jag på funktionen som gör att oprativet är allert och redo för att starta ofta använda program.

okej, jo sorry råkade skriva fel.

kan man konfigurera eller sätta på/av denna funktion ? vart ?
2008-02-15, 07:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
okej, jo sorry råkade skriva fel.

kan man konfigurera eller sätta på/av denna funktion ? vart ?
Ja det kan du. Varför vill du kunna det?
2008-02-15, 12:30
Medlem
monkfishs avatar
Tjoo! Har en acer Extensa 5220 med vista istallerat. Nu vill jag ta bort vista och köra xp, eftersom jag inte får WoW och andra nyare program att fungera. Men får medelandet : Xp kunnde inte hitta någon hårddisk. Vad göra? Jag är långt ifrån någon expert på datorer, det enda jag vet är att hårdiskarna är SATA. Hoppas någon vänlig själ vet hur jag ska gå till väga för att formatera datorn och insatallera xp.
2008-02-15, 12:54
Medlem
monkfishs avatar
Eller om någon vet varför jag inte kan installera WoW. Första skivan går fint men sen när jag kör in andra skivan så går det någon % och sen får jag felmeddelandet som jag inte kommer ihåg nu. Får köra installationen igen och återkomma.
2008-02-15, 13:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish
Eller om någon vet varför jag inte kan installera WoW. Första skivan går fint men sen när jag kör in andra skivan så går det någon % och sen får jag felmeddelandet som jag inte kommer ihåg nu. Får köra installationen igen och återkomma.
http://us.blizzard.com/support/artic...6&pageNumber=1
2008-02-15, 15:30
Medlem
Karnevalens avatar
Hej!

Istället för att starta en ny tråd så provar jag här!

Jag ska göra en formatering:

Jag har sedan en tid tillbaka en Acer TravelMate 5320 med förinstallerat Vista. Som alla vet så innbär det att de slängt in massa säkerthets fjant såsom "Seucrity, Backupnow!". Innan jag hade den här datorn så hade jag en stationär som jag installerade en piratkopia utav Vista på, och det funkade perfekt. Eftersom det inte följer med någon skiva med den här nya datorn så undrar jag om jag kan ta den där piratkopian och bara mata in cd-keyn som följde med min nya dator?

I min dator sitter det en hårddisk på 120 gig, men separerad i två delar C: och D: (partition). Ska jag bara formatera om C: och låta D: vara och spara min grejjor där eller tycker ni jag ska dra bort alla partitioner och bara ha en C:? (kan det bli några problem om man bara formaterar om C och låter D vara?)

Jag har även tankat drivrutinerna till min dator som passar till Vista, så det bör väl inte vara några problem med det här va?

Tackar i förhand!

2008-02-15, 17:20
Medlem
monkfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
http://us.blizzard.com/support/artic...6&pageNumber=1

Tackar ååå bockar.
2008-02-15, 21:25
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Hej!

Istället för att starta en ny tråd så provar jag här!

Jag ska göra en formatering:

Jag har sedan en tid tillbaka en Acer TravelMate 5320 med förinstallerat Vista. Som alla vet så innbär det att de slängt in massa säkerthets fjant såsom "Seucrity, Backupnow!". Innan jag hade den här datorn så hade jag en stationär som jag installerade en piratkopia utav Vista på, och det funkade perfekt. Eftersom det inte följer med någon skiva med den här nya datorn så undrar jag om jag kan ta den där piratkopian och bara mata in cd-keyn som följde med min nya dator?

I min dator sitter det en hårddisk på 120 gig, men separerad i två delar C: och D: (partition). Ska jag bara formatera om C: och låta D: vara och spara min grejjor där eller tycker ni jag ska dra bort alla partitioner och bara ha en C:? (kan det bli några problem om man bara formaterar om C och låter D vara?)

Jag har även tankat drivrutinerna till min dator som passar till Vista, så det bör väl inte vara några problem med det här va?

Tackar i förhand!

Det fungerar aldeles utmärkt! Se bara till att installera den versionen som du har betallt för, dvs den versionen du har cd-key till
2008-02-15, 22:01
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Det fungerar aldeles utmärkt! Se bara till att installera den versionen som du har betallt för, dvs den versionen du har cd-key till

Okej, skönt att höra! Då drar jag väl in Home Premium igen då
2008-02-16, 02:05
Medlem
holys avatar
Jag installerade precis Microsoft Windows Vista x64 SP1 OEM DVD-BIE på min dator, är första gången jag försökt installera ett 64bitars operativsystem på datorn, men jag vet att den klarar 64bits OS.

Grejen är att efter installationen så reebotar datorn och den gröna laddningsremsan kommer upp som varje gång man startar upp Vista, men sedan blir det bara helt svart! Har försökt att starta i felsäkert läge men då säger den bara att den inte kan installera klart i safe mode och rebootar av sig självt, och sedan tillbaks till samma svarta skärm...

Vet ju inte om detta har med att det är 64bitars Vista, eller om det är pga det integrerade SP1.

Jaha samtidigt som jag skrev inlägget så testade jag att installera om samma skiva igen och då fungerade det som det skulle. Men jag postar inlägget ändå ifall någon stöter på samma problem, så är det bara att testa igen så kanske det går bättre!
2008-02-16, 11:57
Medlem
Frinks avatar
Jag installerade precis om vista, den här gången hann jag inte ens röra SP1 innan jag stötte på samma problem som förut.
Så fort man kommer in till skrivbordet så går skärmen i vila, precis som om datorn inte vore på.

Det hände direkt efter datorn automatiskt hade installerat en uppdatering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in