Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-02, 03:48
  #1
Medlem
wheyrds avatar
Hej alla på flashback, det är så att jag för ungefär ett år sedan rökte hasch för första gången (19 års ålder), men har inte gjort det sedan dess, på grund av varningar jag fick ifrån en ex-rökare som blivit helt körd i skallen.

Jag bär på en daglig frustration och har ofta svårt att sova p.g.a. aggressionskänslor, dessutom har jag visst anlag för ångest, depression och dålig verklighetsuppfattning. Jag funderar på att börja röka för att kunna varva ner och slippa min ilska, men tror ni att frustrationen+anlagen kan göra att jag flippar totalt? Just nu känner jag att mitt liv är på väg åt skogen, och jag behöver något annat än benzodiapiner, svara seriöst, jag går redan till en psykolog och tanken att ta livet av mig lockar inte, så ni behöver inte nämna någon utav de två.

/wheyrd
Citera
2006-12-02, 04:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheyrd
Hej alla på flashback, det är så att jag för ungefär ett år sedan rökte hasch för första gången (19 års ålder), men har inte gjort det sedan dess, på grund av varningar jag fick ifrån en ex-rökare som blivit helt körd i skallen.

Jag bär på en daglig frustration och har ofta svårt att sova p.g.a. aggressionskänslor, dessutom har jag visst anlag för ångest, depression och dålig verklighetsuppfattning. Jag funderar på att börja röka för att kunna varva ner och slippa min ilska, men tror ni att frustrationen+anlagen kan göra att jag flippar totalt? Just nu känner jag att mitt liv är på väg åt skogen, och jag behöver något annat än benzodiapiner, svara seriöst, jag går redan till en psykolog och tanken att ta livet av mig lockar inte, så ni behöver inte nämna någon utav de två.

/wheyrd

Ja inte fan blir det bättre av att börja röka, tvärtom! Cannabis är inte bara nån slags softardrog som många verkar tro utan sätter igång tankarna. Har du jobbiga tankar innan så är risken stor att det blir värre...
Jag har fått otaliga ångestattacker av cannabis just pga av att jag tänker så oerhört mkt när jag röker.
Citera
2006-12-02, 04:04
  #3
Medlem
Svimfärdigs avatar
Du bör inte börja självmedicinera med något alls.
Bättre att ta det med psykologen och få verktyg den vägen.
Droger löser INGET! Trust me.
(Röker på själv så det är inte så att jag har nåt emot det, men man inte greja när man mår som du gör!)
Citera
2006-12-02, 04:14
  #4
Medlem
wheyrds avatar
Tack för era seriösa svar, mitt humör är dock väldigt flexibelt, vissa dagar (och med lite alkohol i blodet) mår jag toppen. Ni kanske fick en supersvart bild utav min vardag utifrån mitt föregående inlägg, det är inte så att mina sömnproblem är dagliga, snarare 3-4 ggr i månaden, och senaste gången jag fick en ångestattack var i våras. Psykologen träffar jag en gång varannan månad (uppföljningssamtal).
Jag är rent allmänt ganska sugen på att uppleva effekterna utav CB, det blev ju aldrig något sådant när jag rökte hasch häromåret, men också så vill jag kunna stressa ner lite när det behövs.

Men blir ert svar detsamma när jag beskrivit mer exakt hur läget är?
Citera
2006-12-02, 04:39
  #5
Medlem
Blue_berrys avatar
Testa att röka en gång. Gör det dig gott, smoke more pot! Känner du att det bara blir skit så funkar det inte, men använd inte cannabis för att fly från något..
Citera
2006-12-02, 10:10
  #6
Medlem
beatonthebrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Testa att röka en gång. Gör det dig gott, smoke more pot! Känner du att det bara blir skit så funkar det inte, men använd inte cannabis för att fly från något..



tänkte precis säga exakt samma sak :P
Citera
2006-12-02, 10:20
  #7
Medlem
aazes avatar
När jag är hög försvinnerALLA mina problem, man sitter där och bara slappnar av och softar - en av de positiva effekterna jag älskar med CB.

Denna effekt låter som något du behöver, men hurvida du skulle känna av just detta är väl svårt att säga antar jag
Du kan väl testa.. de lär du inte dö av. Men jag skulle chansa på att droger inte är den rätta vägen för dig. Försök ta itu med ditt liv genom att bara vara strong och kämpa på med psykologen, vänner och familj!


mvh
Citera
2006-12-02, 10:52
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheyrd
Hej alla på flashback, det är så att jag för ungefär ett år sedan rökte hasch för första gången (19 års ålder), men har inte gjort det sedan dess, på grund av varningar jag fick ifrån en ex-rökare som blivit helt körd i skallen.

Jag bär på en daglig frustration och har ofta svårt att sova p.g.a. aggressionskänslor, dessutom har jag visst anlag för ångest, depression och dålig verklighetsuppfattning. Jag funderar på att börja röka för att kunna varva ner och slippa min ilska, men tror ni att frustrationen+anlagen kan göra att jag flippar totalt? Just nu känner jag att mitt liv är på väg åt skogen, och jag behöver något annat än benzodiapiner, svara seriöst, jag går redan till en psykolog och tanken att ta livet av mig lockar inte, så ni behöver inte nämna någon utav de två.

/wheyrd
Det bästa sättet att få veta om cannabis funkar för dig är att prova... Om det skulle gå så illa att du får en obehaglig upplevelse så kommer du ju trots allt att återgå till det normala då ruset slutar...

Annars så skall du inte utesluta bensodiazepiner, även om du kanske inte tycker om dem i nyktert tillstånd så kan de vara guld värda tillsammans med cannbis, eftersom de förhindrar att man "snetrippar"...
Citera
2006-12-02, 12:08
  #9
Medlem
wheyrds avatar
Återigen, tack för era svar. Det lutar nog åt att jag provar igen lite.

Nemesis: Men en obehaglig upplevelse kan väl komma långt senare iom THC-gifterna?

Hur många mg benzo är bra för en normal cigarette-size spliff ungefär?
Citera
2006-12-02, 12:25
  #10
Medlem
I likhet med många andra här rekommenderar jag dig en kort prövoperiod... men var vaksam.. mina erfarenheter talar för att aggressioner kan bli värre av röka... inte under själva ruset men när man inte röker så kan man vara väldigt lättirriterad...
Citera
2006-12-02, 13:28
  #11
Medlem
Eggartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheyrd
Nemesis: Men en obehaglig upplevelse kan väl komma långt senare iom THC-gifterna?

Nej då, du behöver inte oroa dig för det.
Citera
2006-12-02, 13:29
  #12
Medlem
wheyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eggarto
Nej då, du behöver inte oroa dig för det.

Hehe, nu vet jag inte om det var ironi? Har hört om en snubbe som rökte på rejält och fick psykos flera veckor efteråt.
Hur hög psykosrisk är det förresten med CB? Är det väldigt sällsynt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback