2012-12-12, 23:41
Medlem
Zomrazils avatar
Vad var anledningen till att de la ner? Kan inte hitta det på YouTube-kanalen som det länkades till.

Och EP'n "Snart", kom inte den efter de hade lagt ned? Fattar ingenting.
Senast redigerad av Zomrazil 2012-12-12 kl. 23:56.
Citera
2012-12-14, 11:10
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Vad var anledningen till att de la ner? Kan inte hitta det på YouTube-kanalen som det länkades till.

Och EP'n "Snart", kom inte den efter de hade lagt ned? Fattar ingenting.
De gled ifrån kärnan av musiken, typ. De kände sig "färdiga" kan man säga. Lika bra att sluta med flaggan i topp, även om det är jävligt synd att de inte finns mer.

"Vi måste tyvärr informera om att Woods of Infinity’s kommande singel ”Snart” kommer att vara det sista nya materialet vi spelar in. Det kommer inte att släppas någonting nytt efter detta. Det kan dock hända att vi gör återsläpp av gammalt material, om det finns ett intresse för det. Anledningen till allt detta är att vi musikaliskt har utvecklats bort från det vi anser var kärnan i bandet. Det finns nya och bättre saker vid horisonten, dock, och detta är ett första av många steg mot gryningen. Tack för allt ert stöd, och om ni har några frågor så kan ni maila dem till oss!"

Jo, men så vitt jag förstår så var "Snart" mer eller mindre färdiginspelad innan de la ner så de kände väl att de lika väl kunde släppa den också.
Senast redigerad av Thornhill 2012-12-14 kl. 11:15.
Citera
2012-12-17, 16:51
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
De gled ifrån kärnan av musiken, typ. De kände sig "färdiga" kan man säga. Lika bra att sluta med flaggan i topp, även om det är jävligt synd att de inte finns mer.

"Vi måste tyvärr informera om att Woods of Infinity’s kommande singel ”Snart” kommer att vara det sista nya materialet vi spelar in. Det kommer inte att släppas någonting nytt efter detta. Det kan dock hända att vi gör återsläpp av gammalt material, om det finns ett intresse för det. Anledningen till allt detta är att vi musikaliskt har utvecklats bort från det vi anser var kärnan i bandet. Det finns nya och bättre saker vid horisonten, dock, och detta är ett första av många steg mot gryningen. Tack för allt ert stöd, och om ni har några frågor så kan ni maila dem till oss!"

Jo, men så vitt jag förstår så var "Snart" mer eller mindre färdiginspelad innan de la ner så de kände väl att de lika väl kunde släppa den också.

Nu hänger jag med i svängarna. Blev lurad av en YouTube-video att tro att Snart var en EP.
Tack för infon
Citera
2013-11-09, 23:40
Medlem
DoomSowers avatar
Köpte "Hej Då" för några år sedan, dock var det en ny realise. Eftersom det var två otroligt fula flickor på omslaget. De såg ut att vara mongolider. WOI äger hur som helst!
Citera
2017-12-16, 03:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Bump så in i helvete, men jag har fått upp ögonen för Woods of Infinity. Beställde hem Förintelse & Libido och Förlåt på cd. Bra skivor, gillar deras brutala texter och musik.
Citera
2018-11-06, 20:37
Medlem
von_Ss avatar
Nog fan ska denna tråd hållas vid liv.

Var ett tag sen jag lyssnade på WOI nu men har nyligen återupptäckt bandet. Tycker allt det gjort är fantastiskt.

Både Melkor och Ravenlord är med och gästar på Peste Noires självbetitlade platta om ni missat det. PN är annars ät band som borde falla några WOI-fans i smaken tycker jag, även om det är annan typ av musik. Men det är lite samma fula smutsiga men ändå vackra känsla tycker jag.
Citera
2018-11-07, 01:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nog fan ska denna tråd hållas vid liv.

Var ett tag sen jag lyssnade på WOI nu men har nyligen återupptäckt bandet. Tycker allt det gjort är fantastiskt.

Både Melkor och Ravenlord är med och gästar på Peste Noires självbetitlade platta om ni missat det. PN är annars ät band som borde falla några WOI-fans i smaken tycker jag, även om det är annan typ av musik. Men det är lite samma fula smutsiga men ändå vackra känsla tycker jag.

Okej det låter ju fint. Har inte lyssna så mycket på Peste Noire. Men om det låter det som WOI, så¨vore det ju helt klart värt att lyssna på.
Citera
2018-11-07, 02:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Förresten visst är det Johan Ulveson i introt på låten Brutalt Mord? Det låter som om det skulle kunna komma från någon sketch med Lorry. Eller har jag helt fel nu?
https://www.youtube.com/watch?v=pzkylGAHoJQ
Citera
2020-07-27, 22:05
Medlem
Lastonwes avatar
Bumpar denna tråd för alla WoI-fans med lite tips.

Som ni vet har ju Woods of Infinity beklagligt nog lagt ned sedan många år nu. Men Ravenlord fortsätter att skapa fantastisk musik i diverse projekt.

Aktion T4 är ett NSBM-band han har tillsammans med fransmannen Grimvald (Armaggedon). De har hittills kommit med ett fullängdsalbum och två EP. Jag har inte den sista EP:n men på de andra skivorna är det black metal som påminner en del om WoI på skivans ena sida och RAC på andra sidan.

Mig veterligen finns inte någon musik av Aktion T4 digitalt på nätet, men kan vara väl värt att köpa.

Med en helt annan fransman har Ravenlord också bandet Sapaudia, som kör lite mer åt DSBM-hållet kanske. Ravenlord sjunger på de flesta låtarna på senaste albumet Sainte nuit. På första låten sjunger sångaren i det georgiska bandet Psychonaut 4 (som också är värt att kolla upp för alla som gillar lite skruvad black metal).

https://youtu.be/Pe4lYMtZwdo

Sen har han ett mer lokalt band, Fasa, som också tycks vara inne på NSBM-hållet. De har bland annat släppt låten "Opus Svea" på en split med Vardan och No Pont in Living. Lyriken är Tegnérs dikt "Svea", ni vet "Jord som mig fostrat har och fädrens aska gömmer..":

https://youtu.be/OBq7mGre4Zw?t=909
Citera
2020-07-28, 21:01
Medlem
Både Ravenlord och Melkor medverkar på Peste Noires självbetitlade platta om nån missat det.
Citera
2020-07-31, 11:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastonwe
Bumpar denna tråd för alla WoI-fans med lite tips.

Som ni vet har ju Woods of Infinity beklagligt nog lagt ned sedan många år nu. Men Ravenlord fortsätter att skapa fantastisk musik i diverse projekt.

Aktion T4 är ett NSBM-band han har tillsammans med fransmannen Grimvald (Armaggedon). De har hittills kommit med ett fullängdsalbum och två EP. Jag har inte den sista EP:n men på de andra skivorna är det black metal som påminner en del om WoI på skivans ena sida och RAC på andra sidan.

Mig veterligen finns inte någon musik av Aktion T4 digitalt på nätet, men kan vara väl värt att köpa.

Med en helt annan fransman har Ravenlord också bandet Sapaudia, som kör lite mer åt DSBM-hållet kanske. Ravenlord sjunger på de flesta låtarna på senaste albumet Sainte nuit. På första låten sjunger sångaren i det georgiska bandet Psychonaut 4 (som också är värt att kolla upp för alla som gillar lite skruvad black metal).

https://youtu.be/Pe4lYMtZwdo

Sen har han ett mer lokalt band, Fasa, som också tycks vara inne på NSBM-hållet. De har bland annat släppt låten "Opus Svea" på en split med Vardan och No Pont in Living. Lyriken är Tegnérs dikt "Svea", ni vet "Jord som mig fostrat har och fädrens aska gömmer..":

https://youtu.be/OBq7mGre4Zw?t=909

Bästa låten med Sapaudia är Sværjɛ.
https://www.youtube.com/watch?v=Qjd-vzGj6MA

Aktion T4 verkar var svåra att få tag i. Verkar vara ett intressant band, då jag även gillar Armaggedon, har deras skiva Sieg Heil 666.
Citera
2020-08-03, 13:34
Medlem
Lastonwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bästa låten med Sapaudia är Sværjɛ.
https://www.youtube.com/watch?v=Qjd-vzGj6MA

Aktion T4 verkar var svåra att få tag i. Verkar vara ett intressant band, då jag även gillar Armaggedon, har deras skiva Sieg Heil 666.

Har köpt mina av Ravenlord själv, men det borde ju gå att beställa någonstans. De har nyligen släppt en EP och en split som bör finnas på någon distro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in