2011-11-19, 09:24
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det får stå för dig.

Undrar varför dom beslutar sig för att lägga ner så abrupt? Förlåt var ju en höjdare enligt min ringa mening.
Abrupt? De har hållit på i 12 år. Jag håller med om att Förlåt är grym, men det är ju bättre att de slutar med flaggan i topp än att de fortsätter bara för sakens skull och släpper massa oinspirerad skit tills alla tappar intresset. Om de känner att de inte är de personer de var och att de inte längre kan utveckla det som bandet representerar för dem applåderar jag dem för det klarsynta beslutet att lägga ned. Vi fick ju en hel massa tidlöst material som för alltid kommer kvarstå i sin genialitet.
Citera
2011-11-19, 12:34
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Abrupt? De har hållit på i 12 år. Jag håller med om att Förlåt är grym, men det är ju bättre att de slutar med flaggan i topp än att de fortsätter bara för sakens skull och släpper massa oinspirerad skit tills alla tappar intresset. Om de känner att de inte är de personer de var och att de inte längre kan utveckla det som bandet representerar för dem applåderar jag dem för det klarsynta beslutet att lägga ned. Vi fick ju en hel massa tidlöst material som för alltid kommer kvarstå i sin genialitet.
Spelar väl ingen roll hur länge dom höll på, var ju ändå ett abrupt slut med tanke på att det har varit rätt mycket aktivitet kring bandet med fullängdare, kommande EP:s och Youtube-kanal det senaste året.

Men visst, du har en poäng.
Citera
2012-02-20, 20:38
Bannlyst
Tycker låten "Slicka fitta" är rätt mysig. "Förbjuden frukt" är inte dålig den heller. Har inte tagit mig tiden att lyssna igenom alla album än, men bör väl göra det. Gillar svensk metal.
Citera
2012-02-20, 23:32
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P12an
Tycker låten "Slicka fitta" är rätt mysig. "Förbjuden frukt" är inte dålig den heller. Har inte tagit mig tiden att lyssna igenom alla album än, men bör väl göra det. Gillar svensk metal.
Du gillar svensk metal? WoI är så mycket mer än "svensk metal".
Citera
2012-02-21, 00:54
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn

Håll i hästarna nu. Det är metal, och den framförs på Svenska. WoI är inte på några sätt ett unikum som står helt ovan sådana förenklande beskrivningar.
Citera
2012-02-21, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn

Väljer väl att beskriva det på ett sätt som passar mig och på det sättet jag ser bandet. Big deal.
Citera
2012-02-21, 16:42
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Håll i hästarna nu. Det är metal, och den framförs på Svenska. WoI är inte på några sätt ett unikum som står helt ovan sådana förenklande beskrivningar.
Eh, jo!
Citera
2012-11-16, 00:21
Medlem
Svårt att bestämma mig för om jag uppskattar musiken, äcklas av den eller både och. Vilken skiva anser ni vara deras främsta?
Citera
2012-11-16, 16:00
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupposedToRot
Svårt att bestämma mig för om jag uppskattar musiken, äcklas av den eller både och. Vilken skiva anser ni vara deras främsta?
Enligt mig är det Hejdå men många brukar säga Ljuset, som i mina ögon är stark tvåa. Båda två är riktigt bra.
Citera
2012-11-16, 23:01
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupposedToRot
Förintelse & Libido och Hopplös Väntan är nog mina favoriter.
Har svårt för WoI, samtidigt som jag är helsåld på musiken.
Citera
2012-11-18, 03:25
Medlem
zBr9s avatar
Tycker att Ljuset är deras bästa. Jag vet inte vad det är som fänglsar en, men som Umeåbo så känns deras lyrik så jävla träffande bara.

Håller dock med de som inte känner någon större sorg över att de splittrats, sen "Ljuset" gick det bara utför, om än långsamt. All respekt till Melkor och Ravenlord dock, dom har lämnat ett ordentligt arv efter sig som kommer bli svårt att fylla för andra band i genren.
Citera
2012-11-18, 10:30
Medlem
Dechristianizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tycker att Ljuset är deras bästa. Jag vet inte vad det är som fänglsar en, men som Umeåbo så känns deras lyrik så jävla träffande bara.

Håller dock med de som inte känner någon större sorg över att de splittrats, sen "Ljuset" gick det bara utför, om än långsamt. All respekt till Melkor och Ravenlord dock, dom har lämnat ett ordentligt arv efter sig som kommer bli svårt att fylla för andra band i genren.

Då borde väl deras låt "Backenvägen" vara en av dina favoriter?

http://youtu.be/Dnphm1brFyM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in