2006-12-02, 03:37
Medlem
Hej!

Tänkte fråga om det finns några fler fans av Woods of Infinity här. Antar att skaran av fans är ringa, men det måste väl finnas någon mer här som avgudar detta obskyra band från Umeå lika mycket som jag?

Hursomhelst släpper WoI nytt album i början på 2007. Ni som ännu inte hört något av dom bör kolla in albumen "Hejdå" samt "Ljuset". Läs texterna och begrunda.

Som näring åt tråden undrar jag: Är det någon som har tips på liknande band?

http://woi.cjb.net/
Citera
2006-12-02, 03:55
Medlem
wheyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likgiltig
Hej!

Tänkte fråga om det finns några fler fans av Woods of Infinity här. Antar att skaran av fans är ringa, men det måste väl finnas någon mer här som avgudar detta obskyra band från Umeå lika mycket som jag?

Hursomhelst släpper WoI nytt album i början på 2007. Ni som ännu inte hört något av dom bör kolla in albumen "Hejdå" samt "Ljuset". Läs texterna och begrunda.

Som näring åt tråden undrar jag: Är det någon som har tips på liknande band?

http://woi.cjb.net/

Förintelse och Libido hörde jag någon gång runt 2003, och fick snabbt respekt för bandet.
Jag gillar deras pedofili-anspelningar, och låten med en kvinna som skriker i flera minuter är verkligen diaboliskt bra.

Förintelse & Libido är det enda jag hört dock, jag skall kolla in skivorna du tipsar om.
Citera
2006-12-02, 15:53
Medlem
BRZMs avatar
WOI är ruskigt bra. De utvecklas definitivt positivt. F&L var plattan som man fastnade för. Låten "Vid Kedjan av Kommande År" för att vara exakt.
Citera
2007-09-21, 12:08
Medlem
Efterbyrdens avatar
Nya skivan har börjat läcka ut till WoI-fantaster världen över, och jag tyckte det vore på sin plats att ge den här tråden en bump.

Vad tycker ni om Hamptjärn?

Efter ett par genomlyssningar börjar den direkt tilltala mig, något som inte vart fallet med deras tidigare skivor. Mer lättlyssnad, således. Det här är inget jag uppskattar, då hela processen att tvinga sig in i musiken för att, förhoppningsvis, finns guldklimpar är vad jag älskat med WoI, och gjort upplevelsen djupare. Eller är det kanske bara så att jag vant mig vid WoI:s "sound"?

Rent spontant känns Första Augusti som en favorit.
Citera
2007-09-21, 12:33
Medlem
Jrgens avatar
Har letat efter albumet länge utan framgång. Ser verkligen fram emot det.

Ändring: Ser att det finns överallt nu.
Citera
2007-09-21, 13:55
Medlem
Efterbyrdens avatar
"Stilla" från Hamptjärn har lagts upp till bilderna av a Clockwork Orange av någon på youtube:
http://youtube.com/watch?v=n_Xdnemlhls
Citera
2007-09-21, 18:34
Medlem
De får till det ibland, men för det mesta inget för mig... Jag gillar deras koncept, musik som deras ska vara underlig och frånstötande på alla vis, så kanske är det bara jag som inte är underlig och frånstötande nog. Jag har inte hört något av albumen då jag ligger allmänt efter som fan med allt vad black metal heter, men jag har hört det mesta av deras tidigare prylar och sådär. De gör det de gör bra som sagt.
Citera
2007-09-21, 18:36
Medlem
Dsfhs avatar
Jävligt bra band, ett av dom få BM band jag fortfarande orkar följa och lyssna på. Saknar lite av råheten från dom tidigare alstrena, det ska ju riva lite i öronen.

Finns inga band som låter som WoI, men typ Lifelover.
Citera
2007-09-22, 12:56
Medlem
Freakyweiges avatar
WoI är väldigt risiga, men de har en charm som får mig att älska musiken. Ljuset är deras bästa hittills, den nya skivan Hamptjärn är inte tokig den heller!

De enda som liknar WoI är Lifelover, men jag kan inte säga att jag gillar dom. Speciellt inte sedan Kim från Hypothermia tog över på sång. Han är till och med ännu mer störande än Kvarforth.
Citera
2007-09-26, 16:16
Bannlyst
WoI är enligt mig ett av de klart bästa banden någonsin. Jag dyrkar tamigfan deras mästerliga musik. Ljuset är ett mästerverk.
Citera
2007-09-26, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
F&L var plattan som man fastnade för. Låten "Vid Kedjan av Kommande År" för att vara exakt.

Exactly. Skönsången i slutet är grym.
Citera
2007-09-26, 16:28
Medlem
Efterbyrdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
WoI är enligt mig ett av de klart bästa banden någonsin. Jag dyrkar tamigfan deras mästerliga musik. Ljuset är ett mästerverk.

Agreed. Har lyssnat på A Love Story minst två gånger om dagen de senaste månaderna, och kan fortfarande inte göra annat än att rysa när han bryter över i growl sjungandes "Jag vill visa dig skogen! Hålla din lilla smutsiga hand i min! Låta dig fråga mig olika saker, och jag skulle svara med kärlek i mitt hjärta!"

Även den här låten har någon lagt upp på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=AxOhMMSn-L8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in