Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-01, 14:56
  #1
Medlem
strömelins avatar
Varje gång en fråga om sex utan kärlek kommer upp här på FB urartar diskussionen till en diskussion om fenomenets moral. Personen som fyller ett sexuellt behov trots att han/hon inte vill binda sig till en person kallas ofta slampa av moralens väktare här på forumet.

Nu har jag en fråga här främst riktad till dessa moraliska personer om hur ni tycker att man ska lösa problemet utan att bli en ”smutsig” person som ni inte kan respektera. Även andra får naturligtvis gärna svara.

Ett sexuellt behov finns. Har jag inte sex på några veckor mår jag psykiskt dåligt och kan verkligen gå ner mig helt. Onani är helt verkningslöst. Jag har inte hittat en person som jag älskar och som jag vill ha ett seriöst förhållande med. Med seriöst förhållande menar jag att jag en person som jag vill leva med för all framtid.

Tidigare har jag haft långa förhållanden där jag egentligen vetat att personen inte var min siste. Nu känner jag att det är ett för stort svek att gå in i ett sånt förhållande så jag är singel.

Vad ska man i en sån situation göra för att hantera sitt sexuella behov på ett ”anständigt” sätt.

-ONS förstår jag att ni tycker är förkastligt.
-Ett förhållande som jag inte egentligen är seriös med utan endast har för att fylla mitt sexuella och emotionella behov för en tid är väl ännu värre.
-Är en KK bättre?
-Kan man ha anständigt singelsex?
Citera
2006-12-01, 15:27
  #2
Medlem
Alladins avatar
Enkel lösning på ditt problem: Skit i moralens väktare som inte får något själva!
Citera
2006-12-01, 15:28
  #3
Medlem
Det är ok med känslolöst singelsex i mängder så länge alla parter är med på vad som gäller.
Så fort man börjar låtsas som att man har mer känslor än man har för den andra individen/individerna eller utnyttjar den andras eventuella känslor för egen vinnings skull (känslomässigt/sexuellt/ekonomiskt/mm) eller ljuger/bedrar/utelämnar viktig information för andra, då har man gått över gränsen för vad som är ok.
Behandla andra som du vill bli behandlad själv, alt. såsom de vill bli behandlade (du kanske går igång på att bli ljugen för och förnedrad men de flesta vill inte bli det).
ONS är ju ganska trist och meningslöst men om det får dig att känna dig komplett och glad så visst. Med ONS kan man ju anta att bägge parter är med på vad som gäller.
KK kan vara trevligt och är den bästa lösningen på pappret, men det urartar oftast i känslor från endera parten. När det gäller KK så tycker jag man ska göra klart från början om man ska vara exklusiv eller inte. Och om man inte är exklusiv så ska man ha anständigheten att berätta vilka andra i bekantskapskretsen man knullar, sånt kommer alltid fram senare och då kan det bli riktigt jobbigt.
Citera
2006-12-01, 15:29
  #4
Medlem
Exakt skit i vad andra tycker, oftast beror det på avundsjuka eller att dom själva minsann måste avstå från sånt för att ha gott rykte
Citera
2006-12-01, 15:31
  #5
Medlem
strömelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Enkel lösning på ditt problem: Skit i moralens väktare som inte får något själva!


jo tro mig det gör jag. Jag undrar mest vad dessa människor som är så snabba på att kalla andra för slampa själva har för lösning. Sitter de i förhållanden själva eller är utan sexdrift borde de ju inte kunna ha rätt att uttala sig om det.
Citera
2006-12-01, 15:38
  #6
Medlem
Förväxla inte moral med hyckleri och rutten kvinnosyn.
Citera
2006-12-01, 15:41
  #7
Medlem
Stewie_griffins avatar
Jag gillar inte ONS själv och jag gillar väl inte tanken på att min framtida flickvän inte kommer att ha samma inställning som jag har. Jag klarar mig bra med onani.. Dock ger jag blanka fan i om folk i allmänhet har det det är ju upp till vara och en. Dömmer man folk som har sex med andra människor bara för att det är skönt och säger att de dumma i huvet så har man inte mycket vett.. slampig är väl precis vad man är, slamap för mig är en som har sex med många olika.

Sen får väl du tolka ordet hur du vill, namnet för kille istället för slampa är väl player.. som för mig har precis lika dålig klang.. även om det för de flesta inte har det..
Citera
2006-12-01, 15:56
  #8
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Jag tycker att "Någon" uttryckte saken bra. När man har ett kk-förhållande gäller det att vara väldigt tydlig. Det funkar inte med någon "du ska skita i vem jag ligger med förutom dig"-attityd mot en kk, utan man måste vara öppen och ärlig på den punkten för att det ska fungera. Inte så att man behöver berätta om vem man låg med i förrgår, men att låtsas vara exklusiv och inte vara det är inte rent spel. Det gäller också att vara tydlig med att det bara handlar om sex, kel och mys, så att ens partner inte luras att tro att det finns möjlighet till någonting seriöst. Aldrig leka med andras känslor i kk-förhållanden. (Jag vet vad jag pratar om här. )

Sen bör man förstås ha risken för könssjukdomar i bakhuvudet. Helst alltid ha skyddat sex såvida man inte har kommit överens om att vara exklusiva. Alltid berätta om man har haft oskyddat sex med en annan person och inte är 100 procent säker på att den personen var "ren". Könssjukdomar är ingenting man leker med och skojar om utan någonting som ska tas på allvar.

I övrigt tycker jag att det bara är att tuta och köra.
Citera
2006-12-01, 16:02
  #9
Medlem
Daineas avatar
Jag är inne på samma spår som en del andra här: huvudsaken är att man är ärlig och rak, sen om man vill ha sex med andra samtyckande vuxna är inget jag fördömer (även om jag personligen anser att ONS är lite smaklöst, men det är ingen åsikt jag påtvingar andra).
Citera
2006-12-01, 16:05
  #10
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strömelin
Varje gång en fråga om sex utan kärlek kommer upp här på FB urartar diskussionen till en diskussion om fenomenets moral. Personen som fyller ett sexuellt behov trots att han/hon inte vill binda sig till en person kallas ofta slampa av moralens väktare här på forumet.

Nu har jag en fråga här främst riktad till dessa moraliska personer om hur ni tycker att man ska lösa problemet utan att bli en ”smutsig” person som ni inte kan respektera. Även andra får naturligtvis gärna svara.

Ett sexuellt behov finns. Har jag inte sex på några veckor mår jag psykiskt dåligt och kan verkligen gå ner mig helt. Onani är helt verkningslöst. Jag har inte hittat en person som jag älskar och som jag vill ha ett seriöst förhållande med. Med seriöst förhållande menar jag att jag en person som jag vill leva med för all framtid.

Tidigare har jag haft långa förhållanden där jag egentligen vetat att personen inte var min siste. Nu känner jag att det är ett för stort svek att gå in i ett sånt förhållande så jag är singel.

Vad ska man i en sån situation göra för att hantera sitt sexuella behov på ett ”anständigt” sätt.

-ONS förstår jag att ni tycker är förkastligt.
-Ett förhållande som jag inte egentligen är seriös med utan endast har för att fylla mitt sexuella och emotionella behov för en tid är väl ännu värre.
-Är en KK bättre?
-Kan man ha anständigt singelsex?

Så länge inte knullandet drabbar en tredje part så är det helt okej för mig.
Citera
2006-12-01, 16:07
  #11
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Förväxla inte moral med hyckleri och rutten kvinnosyn.
Precis.

Intressant trådstart för övrigt. Undrar vad den genererar för svar hos ex. Falhenovic, FetFulElak och BagareBengt. Det är jag väldigt nyfiken på.
Citera
2006-12-01, 16:16
  #12
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Precis.

Intressant trådstart för övrigt. Undrar vad den genererar för svar hos ex. Falhenovic, FetFulElak och BagareBengt. Det är jag väldigt nyfiken på.

Falhenovic har svarat, men jag funderar på varför han drar in snack om tredje part, då det inte är nämnt något om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback