2006-12-01, 07:57
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Hepp! Tänkte kolla lite av ren nyfikenhet vad ni andra har för kosttillskott och märken och i vilka kvantiteter ni har det.

I mitt "kosttillskottskåp" hemma står:

9st 750grams förpackningar ProFX från Nutrex (whey)
2st 1kg's förpackningar Slow Protein från Fairing (kasein)
1st 900grams förpackning med wheyprotein från Willys
1st glutamin från FAST
1 låda ProFX bars från FAST
1 burk kreatinpuryat från Eiselt
1 burkOmega-3 från Eiselt
1kg CreaFX från Nutrex (kreatinmonohydrat)
1 burk Ultra Ripped från Ultimate Nutrition
1 Burk EphedraSuperCabsII
2 st rör med Multivitaminbrus från Body Boost
1 burk "Kalorikontroll" från Body for life (tjejens)

Det var alles...jag är lite nyfiken på vad andra använder och om Axon, Spudwish, Bigswifty, Pubert, LD50 eller någon annan seriös byggare tycker jag borde komplettera med något...man snöar så lätt in på det man alltid använt och missar nya produkter.

Tack för mig
Citera
2006-12-01, 08:14
Medlem
1 påse kreatinmonohydrat, kommer inte ihåg märket. Tror det var gymmgrossisten jag fick det av
1 burk omega 3 från ica
3 påsar excell vassle
6 påsar pro fx
25kg maltodextrin

Vad är det kroppsbyggare känar på att äta omega 3 egentligen. Har sett att många använder det när de tränar. Jag äter mitt av annan anledning.
Citera
2006-12-01, 08:51
KoreanDannes avatar
Det är bra fettsyror!

Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
1 påse kreatinmonohydrat, kommer inte ihåg märket. Tror det var gymmgrossisten jag fick det av
1 burk omega 3 från ica
3 påsar excell vassle
6 påsar pro fx
25kg maltodextrin

Vad är det kroppsbyggare känar på att äta omega 3 egentligen. Har sett att många använder det när de tränar. Jag äter mitt av annan anledning.

Förutom Omega-3's alla dokumenterade goda effekter på hjärnan är det mycket bra fettsyror i Omega-3 som hjälper till att hålla förbränningen uppe!
Omega-3 är ju som kännt bra för även koncentrationsförmåga och inlärningskapacitet, de har tillsatt Omega-3 i alla bröstmjölks ersättningar tom.
Citera
2006-12-01, 09:03
Medlem
puberts avatar
Min lista kan göras kort:

Jag äger en påse gainer och en påse wheyprotein (handlar alltid på farmacia). Sen har jag multivitamin, omega 3 (som jag tar ganska sällan då jag äter mycket fisk) och vitlökspiller. (grymt bra mot förkylningar). Emellanåt kör jag kreatinkurer.

Det är allt jag behöver, har aldrig varit så mycket för tillskott. Resten går till vanlig mat istället
Citera
2006-12-01, 09:06
KoreanDannes avatar
funkar det verkligen?

Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Min lista kan göras kort:

Jag äger en påse gainer och en påse wheyprotein (handlar alltid på farmacia). Sen har jag multivitamin, omega 3 (som jag tar ganska sällan då jag äter mycket fisk) och vitlökspiller. (grymt bra mot förkylningar). Emellanåt kör jag kreatinkurer.

Det är allt jag behöver, har aldrig varit så mycket för tillskott. Resten går till vanlig mat istället

Alltid trott att vitlökspiller mot förkylning var en myt, men det stämmer alltså?
Självklart kan inga tillskott i ivärlden ersätta bra mat!
Citera
2006-12-01, 09:10
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
Alltid trott att vitlökspiller mot förkylning var en myt, men det stämmer alltså?
Självklart kan inga tillskott i ivärlden ersätta bra mat!

Om det verkligen fungerar i teorin med alla studier ordas det mycket om. Men för mig fungerar det helt kanonbra, vet inte om det är placeboeffekt eller om det verkligen hjälper men det går jävelns så mycket fortare för mig att bli frisk med dom i alla fall. Brukar ta dom i förebyggande syfte med, och nu för tiden blir jag nästan aldrig sjuk.
Citera
2006-12-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Om det verkligen fungerar i teorin med alla studier ordas det mycket om. Men för mig fungerar det helt kanonbra, vet inte om det är placeboeffekt eller om det verkligen hjälper men det går jävelns så mycket fortare för mig att bli frisk med dom i alla fall. Brukar ta dom i förebyggande syfte med, och nu för tiden blir jag nästan aldrig sjuk.

Man ska inte underskatta placebo.

Att omega3 hade gynsamma effekter på hjärnans utveckling är jag medveten om, men det gör ju inte att muskelmänn vill ha det hellre än någon annan. Används Omega-3 som något deffpreparat menar du då eller?
Citera
2006-12-01, 09:28
KoreanDannes avatar
inte enbart deff!

Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Man ska inte underskatta placebo.

Att omega3 hade gynsamma effekter på hjärnans utveckling är jag medveten om, men det gör ju inte att muskelmänn vill ha det hellre än någon annan. Används Omega-3 som något deffpreparat menar du då eller?

Inte som deffpreparat, fisk innehåller ju som kännt bra fettsyror och precis som Pubert äter jag omega-3 de dagar då jag ej äter fisk, det gör jag året runt oavsett deff eller ej, detta för att se till att jag får i mig bra fettsyror dagligen och på det sättet har ett gott intag av fett vilket i sin tur leder till en postitiv inverkan på kroppens egen kapacitet att bränna fett. Kroppen har lättare för att bränna fett om det kommer in lagom mängd "lättförbränd" fett regelbundet, då ser kroppen ett mindre behov av att lagra fett, eftersom det kommer regelbundet i bra mängder med kosten, det kan göras mycket mer invecklat, men enkelt kan man beskriva det så. Så en ren deffprodukt vet jag inte, men ett mycket bra kosttillskott både för välbefinnande och i förbränningssyfte.
Citera
2006-12-01, 09:56
Medlem
Marvids avatar
1st 1 kg Whey 100 (måste nog köpa nytt snart)
2st burk only one (multivitamin)
2st 500g påsar med Kreatin
1st 4kg Diet Pro (måltidsersättare för gråa dagar)

Klarar mig finfint på detta

(samtliga tillskott är från star nutrison)
Citera
2006-12-01, 10:25
Medlem
spudwishs avatar
Danne jag gillar din lista. Ska man använda tillskott ska man fan använda mycket! Hehehe... Det ser ganska komplett ut indeed, den där EphedraSuperCarb som du har, är det nån gainer eller?

Min lista:

1x ON ZMA - används så det tar slut, kommer ej köpas nytt
2x SN Whey-80 4kg + en nästan full hink - kommer ej köpas nytt, oöppnade påsar säljes billigt
1x Multivitamin - ätes ibland, för säkerhets skull
SN Gainer Pro på storköp - mitt viktigaste tillskott no doubt
SN Kreatin på storköp - dito
1x Vitamin C brustablett - ännu en som jag väntar ska ta slut. Bara 10 tabletter kvar!
1x Milk-90 - ej god, ångrar att jag köpte
1x Diet-Pro - dito
1x NO-Xplode - ingen kommentar you guys... skam skam skam, äter maxportion ibland så skiten tar slut. inte särskilt god
1x Vault - "alla andra" verkade tycka den var bra... skam skam skam... otroligt vidrig, ej drickbar

Prövade, avbockade saker (som jag kommer ihåg) som inte kommer köpas igen inom närmaste framtiden:

6-OXO
Omega-3
CLA
Krom
Vitargo - olöslig skit som bloatar olidligt mycket

Beställda eller planerade inköp:

3kg ren "egendesignad" Oatmuscle från proteinfactory.com (beställd)
några lådor Next Detour Oatmeal Bars
Citera
2006-12-01, 12:17
KoreanDannes avatar
cabs, inte carb

ephedra supercabs, ephedra kapslar jag köpte för länge sedan, använder dem inte nu, körde på dem i början på deffen, får bara ångest och hjärtklappning, skit är vad det är... jämförbart med efedrin, fast ej syntetiskt. Rekommenderas ej!
Citera
2006-12-01, 13:13
Medlem
fitnessman-s avatar
4kg Gainer Pro
4kg Whey 80
1 burk Omega3
1 burk ALA
Kreatin monohydrat
KCG2
Gakic
Aminotabs