2006-12-01, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xplode
om du r kurd s r du kurd, inget annat!

jag skojade bara men du kanske inte frstog ironin?
Citera
2006-12-01, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Genomskdade faktiskt din pong, men frgan r bara om inte kurderna har strre frankring till denna region. Jag menar, de r nd en s pass stor befolkning, s fr att frebygga rasblandning och mngkultur r det lika bra att dela upp omrden t folkgrupperna.

Vi har inte s mycket emot rasblandnig s lnge vi ha vrat land. Det bor turkmener, kaldeer, assyrier, judar och syriener i kurdistan. Inte ska vi slnga ut dom som alla andra frskt med oss vi ska freg med gott exempel och behandla dom som vra egna.
Citera
2006-12-01, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xplode
Vadå, du ville ju att de skulle få ett eget land? så varför inte?
Inte om det landet är Sverige. Och jag vill absolut inte att zigenare eller kurder ska ta över Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
För att kurder är muslimer, gayman här är lite av en rassist också. Sen vill vi ha vårat land självklart som är fullt med naturtillgångar mycket rikare land än Sverige men tack ändå.
Det är inte rasistiskt att vara emot islam eftersom det är en religion, inte någon ras. För övrigt är jag varken rasist eller nazist, har du inte sett hur ofta jag och Herr Haddock hamnar i dispyter? Om jag vore rasist, skulle jag inte vara emot folkmorden som har begåtts mot armenier, greker och syrianer/assyrier, eller hur?

Jag är inte förtjust i folkmorden Saddam begick mot kurder heller för den delen kan jag säga dig.

För övrigt är inte "kurdistan" erat land, det tillhör Assyrierna från början. Ni har bara förökat er som fan eftersom ni är muslimer (muslimer förökar sig snabbt), men det ger er inte någon rättighet till landet bara för att ni är många och parasiterar på landet.
Citera
2006-12-01, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Fr vrigt r inte "kurdistan" erat land, det tillhr Assyrierna frn brjan. Ni har bara frkat er som fan eftersom ni r muslimer (muslimer frkar sig snabbt), men det ger er inte ngon rttighet till landet bara fr att ni r mnga och parasiterar p landet.

Jo det r vrat land och assyrierna r inte ens 3 miljoner s du tycker att 40 miljoner mnniskor som bor dr ska flytta pga av att det r Assyriernas land? Kolla historia mannen s fr du ven se att det r kurdernas land frn brjan. Assyrierna var ett Imperie som tog ver lnder inkluderat Kurdistan. S vart hrstammar 40 miljoner mnniskor ifrn? Det r vrat land och skiter i om du inte tycker det eller inte. Kom med kllor dr det str att det inte r vran rtt till detta landomrde. S ska jag ge dig kllor dr det str av vi bott dr sen 4000 r tillbacka i tiden. Vet du vilka Mederna var? Eller Kardakerna? Ls p lite historia Gayman. Men du vet kanske att Kurderna inte alltid varit muslimer s dr spricker ditt argument att muslimer frkar sig s drmed anledningen att vi r fler n Assyrier.
Citera
2006-12-01, 16:11
Medlem
Sjlvklart ska de f ett land.
Citera
2006-12-01, 16:23
Bannlyst
Citat:
Jo det är vårat land och assyrierna är inte ens 3 miljoner så du tycker att 40 miljoner människor som bor där ska flytta pga av att det är Assyriernas land? Kolla historia mannen så får du även se att det är kurdernas land från början. Assyrierna var ett Imperie som tog över länder inkluderat Kurdistan. Så vart härstammar 40 miljoner människor ifrån? Det är vårat land och skiter i om du inte tycker det eller inte. Kom med källor där det står att det inte är våran rätt till detta landområde. Så ska jag ge dig källor där det står av vi bott där sen 4000 år tillbacka i tiden. Vet du vilka Mederna var? Eller Kardakerna? Läs på lite historia Gayman. Men du vet kanske att Kurderna inte alltid varit muslimer så där spricker ditt argument att muslimer förökar sig så därmed anledningen att vi är fler än Assyrier.
Okej har kollat upp det lite snabbt nu, och du har rätt i sak att ni har levt där länge, men det har aldrig varit ert land som i ett Kurdiskt imperium eller så.

Personligen ser jag hellre att ni kurder får en del av Saudiarabien eller Turkiet eftersom det är rätt stort, och ni är inte lika fanatiska som turkar eller saudiarabier. Delar av Irak och Syrien anser jag tillhöra Assyrier/Syrianer, och stora delar av Turkiet tillhör Grekerna.

För övrigt var ni knappast 30-40 miljoner kurder flera tusen år tillbaka.
Citera
2006-12-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Okej har kollat upp det lite snabbt nu, och du har rtt i sak att ni har levt dr lnge, men det har aldrig varit ert land som i ett Kurdiskt imperium eller s.

Personligen ser jag hellre att ni kurder fr en del av Saudiarabien eller Turkiet eftersom det r rtt stort, och ni r inte lika fanatiska som turkar eller saudiarabier. Delar av Irak och Syrien anser jag tillhra Assyrier/Syrianer, och stora delar av Turkiet tillhr Grekerna.

Jaa, tack fr de delningarna. Vad mer kan vi dela, en prinsesstrta kanske??
Citera
2006-12-01, 16:27
Bannlyst
Skall alla som bedriver incest f ett eget land?
Citera
2006-12-01, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzahal
Citera
2006-12-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
men var ska romerna bli av?

De hrstammar frn Indien.
Citera
2006-12-01, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzahal

Du vet vl att kurder r ett av de folk som inte varit antisemitiska?
Citera
2006-12-01, 16:50
Bannlyst
Citat:
Du vet väl att kurder är ett av de folk som inte varit antisemitiska?

XXXX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in