2006-12-01, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Okej har kollat upp det lite snabbt nu, och du har rtt i sak att ni har levt dr lnge, men det har aldrig varit ert land som i ett Kurdiskt imperium eller s.

Vi har haft ett land 1946 kolla historia som sagt. Hr kan du lsa lite om kurdernas historia innan du uttalar dig om saker du inte vet om. http://www.saradistribution.com/harkomst.htm

Citat:
Fr vrigt var ni knappast 30-40 miljoner kurder flera tusen r tillbaka.

Nej det har jag inte psttt heller men nu r vi s mnga iaf.
Citera
2006-12-01, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzahal
Spnnande. Men det r nd ett vlknt faktum att kurder frkar sig p bronsldersstt. Jag har ingenting emot kurder rent generellt. Frrutom alla jag har trffat p.

P stenlderstt? Du lter lite som Herr Haddock fast t andra hllet. Det bor 100 000 kurder i Israe,l jag har sjlv lngtifrn slktingar som r kurdiska judar. Eran frsvarsminister p 90 talet var frn kurdistan.
Citera
2006-12-01, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
P stenlderstt? Du lter lite som Herr Haddock fast t andra hllet. Det bor 100 000 kurder i Israe,l jag har sjlv lngtifrn slktingar som r kurdiska judar. Eran frsvarsminister p 90 talet var frn kurdistan.

Nej, det r vl korrekt att inte alla kurder hller p med incest.
Citera
2006-12-01, 18:32
Bannlyst
Självklart bör kurderna få ett eget landområde, motsvarande det nuvarande Kurdistan ungefär, i de fyra olika länderna Irak, Iran, Turkiet och Syrien. Kurderna är en stor och gammal folkgrupp med lång anknytning till området. Det hade varit mycket bra om de fick ett eget land. Jag stödjer deras kamp för frihet och självständighet. Att sen kurderna ofta verkar vara ett väldigt primitivt och ålderdomligt folk som flitigt praktiserar hedersmord, gifte mellan nära släktingar och giftermål med barn och annat är ju en helt annan sak. De kurder som finns i Sverige bör självfallet avlägsnas härifrån, tillbaks till den region de kommer ifrån. Sverige är svenskarnas land och Kurdistan borde vara kurdernas.

Zigenare borde kunna få ett land någonstan i Indien, men problemet är att zigenare är ett folk som är parasitiskt till sin natur, vem har någonsin hört talas om zigenskt jordbruk eller zigensk industri?! Zigenare behöver ett värdfolk på samma sätt som en parasit behöver ett värddjur för att kunna överleva på sina tjuverier och bedrägerier.
Citera
2006-12-01, 20:11
Bannlyst
Citat:
Vi har haft ett land 1946 kolla historia som sagt. Här kan du läsa lite om kurdernas historia innan du uttalar dig om saker du inte vet om. http://www.saradistribution.com/harkomst.htm
Orkar inte läsa igenom allt det där då jag finner kurder vara ett jävligt ointressant folkslag. Du får helt enkelt copy/paste med quote tags och hänvisa till det du vill att jag ska läsa.
Citera
2006-12-01, 23:48
Medlem
Vem r det som bestmmer om vilka ska ha land och vilka inte ska ha?
Citera
2006-12-01, 23:52
Medlem
PreDampors avatar
Hur mnga kurder bor i Sverige? 90%?
Citera
2006-12-03, 01:46
Bannlyst
Citat:
Orkar inte lsa igenom allt det dr d jag finner kurder vara ett jvligt ointressant folkslag. Du fr helt enkelt copy/paste med quote tags och hnvisa till det du vill att jag ska lsa.

Hehe du vet mycket om historia du. Vet du t ex vem Salahadin Ayubi var? sultan ver Syrien och Egypten och han var kurd. fast du vet inte s mycket om historia s jag klandrar dig inte.
Citera
2006-12-03, 10:25
Medlem
Colonel Kurtzs avatar
Citat:

100.000 kurder i Israel
Citera
2006-12-03, 14:59
Bannlyst
Citat:
Hehe du vet mycket om historia du. Vet du t ex vem Salahadin Ayubi var? sultan över Syrien och Egypten och han var kurd. fast du vet inte så mycket om historia så jag klandrar dig inte.
Det är skitsamma. Kurdisk historia blir inte mer intressant för det. Och att ni har haft någon big shot för några hundra år sedan gör inte att ni förtjänar ett helt land.

Du måste ha i åtanke vad som kan hända om man ger kurder ett land helt plötsligt. Ni kan bli lika hatade som israel och arabländer skulle inte helt omöjligt föra ett krig mot er precis som de gjort mot israel.

Edit:

Om du menar denna Saladin så vet jag vem det är då jag har kollat upp honom tidigare, och är inte direkt förtjust i honom eftersom han gjorde motstånd mot korstågen
Citera
2006-12-03, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel Kurtz
100.000 kurder i Israel

Precis, Israel r ett mngkulturellt land.
Citera
2006-12-03, 18:33
Bannlyst
Citat:
Du mste ha i tanke vad som kan hnda om man ger kurder ett land helt pltsligt. Ni kan bli lika hatade som israel och arablnder skulle inte helt omjligt fra ett krig mot er precis som de gjort mot israel.

Heheh s du menar att vi r mindre hatade nu? Och menar att de inte bedrivit krig mot kurder? Vi har klarat oss mot 4 frtryckar lnder i generationer vi har klarat folkmord och att gasats ihjl s jag ser inga problem med att vi skulle klara av dom om vi hade haft land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in