2006-12-01, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Samtidigt som kurderna hjlpte till att slakta pontiska greker, assyrier, syrianer, OCH armenier menar du? Men det r nd inte riktigt det vi diskuterar hr.

Jag tycker att ni kurder ska ha ett land fr att ni r s mnga, men d ska ni tminstone erknna folkmorden ni har begtt, och arbeta fr att det inte glms, vilket ni inte gr idag.

P vilket stt motarbetar vi det nr vi inte har ngot land? Kurderna i Turkiet som inte har ngot land och tillhr Turkiet hur ska ett folk g ut och erknna det? Det r frst Turkiet som mste g ut och erknna det. Jag har inget problem med att erknna det men alla andra lnder runt om ska erknna det folkmord de begtt mot oss. Det r vl en regering som ska g ut med ett uttalande eller har jag fel? Sen om du frgar en Armenier eller Syrian s kommer du f svaret att kurderna i Irak hade INGET med de folkmorden att gra.
Citera
2006-12-01, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xplode
Vadå, du ville ju att de skulle få ett eget land? så varför inte?

För att kurder är muslimer, gayman här är lite av en rassist också. Sen vill vi ha vårat land självklart som är fullt med naturtillgångar mycket rikare land än Sverige men tack ändå.
Citera
2006-12-01, 14:07
Medlem
Citat:
Vad, du ville ju att de skulle f ett eget land? s varfr inte?

Drfr att varken kurder eller zigenare har ngot som helst gemensamt med Sverige. Det r vi svenskar som har rtten till detta land, ingen annan.
Citera
2006-12-01, 14:16
Medlem
Vore utmärkt om kurderna fick ett land, optimalt geografiskt läge vore så lång från Svea Rike som möjligt!

Med ett kurdland så kan en hårdför repatrieringsprocess inledas med mål att alla kurder i här ska levereras tillbaka till dit de hör hemma!
Citera
2006-12-01, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Vore utmrkt om kurderna fick ett land, optimalt geografiskt lge vore s lng frn Svea Rike som mjligt!

Med ett kurdland s kan en hrdfr repatrieringsprocess inledas med ml att alla kurder i hr ska levereras tillbaka till dit de hr hemma!

Ja tror att mnga kurder hade rest tillbacka om det blev lugnare dr. Men ALLA kurder kommer inte ka tillbacka och bostta sig dr. Jag e uppvuxen hr och skulle ha vldigt svrt att anpassa mig dr. Jag r kurd frn Sverige helt enkelt.
Citera
2006-12-01, 14:19
Medlem
Citat:
Vore utmärkt om kurderna fick ett land, optimalt geografiskt läge vore så lång från Svea Rike som möjligt!

Med ett kurdland så kan en hårdför repatrieringsprocess inledas med mål att alla kurder i här ska levereras tillbaka till dit de hör hemma!

Precis min åsikt. Det blir helt enkelt lättare att repatriera kurderna om de erhåller ett eget land, och det bör därför vara intentionen med alla folkslag. Judarna i Sverige kan skickas till Madagaskar, men var ska romerna bli av?
Citera
2006-12-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Precis min åsikt. Det blir helt enkelt lättare att repatriera kurderna om de erhåller ett eget land, och det bör därför vara intentionen med alla folkslag. Judarna i Sverige kan skickas till Madagaskar, men var ska romerna bli av?

Zigenare... Ja du vad kan rimligen göras med dem...

Skulle mer än gärna placerat dem allihopa i Afghanistan under talibaneras styre. Efter ett halvår skulle en klar majoritet av dem inte ha några händer kvar!

Vad göra nu vet jag inte. En sak är säker - här hör de inte hemma!
Citera
2006-12-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Ja tror att mnga kurder hade rest tillbacka om det blev lugnare dr. Men ALLA kurder kommer inte ka tillbacka och bostta sig dr. Jag e uppvuxen hr och skulle ha vldigt svrt att anpassa mig dr. Jag r kurd frn Sverige helt enkelt.

Det tror jag med. Fretrdesvis de kurder som lyckats erhlla sjukpension eller liknande livstidsfrsrjning av svenska skattebetalare!

Kurd frn Sverige??
Citera
2006-12-01, 14:30
Bannlyst
Citat:
Det tror jag med. Fretrdesvis de kurder som lyckats erhlla sjukpension eller liknande livstidsfrsrjning av svenska skattebetalare!

Kurd frn Sverige??

Vi har ju inget land, hellre r jag kurd frn Sverige n Iran.
Citera
2006-12-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Drfr att varken kurder eller zigenare har ngot som helst gemensamt med Sverige. Det r vi svenskar som har rtten till detta land, ingen annan.

Precis vad jag trodde du skulle svara. Vad tror du folket i lnderna runt mellanstern tycker? Precis.
Citera
2006-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Vi har ju inget land, hellre r jag kurd frn Sverige n Iran.

om du r kurd s r du kurd, inget annat!
Citera
2006-12-01, 14:40
Medlem
Citat:
Precis vad jag trodde du skulle svara. Vad tror du folket i lnderna runt mellanstern tycker? Precis.

Genomskdade faktiskt din pong, men frgan r bara om inte kurderna har strre frankring till denna region. Jag menar, de r nd en s pass stor befolkning, s fr att frebygga rasblandning och mngkultur r det lika bra att dela upp omrden t folkgrupperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in