2006-12-01, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Tja, jag tycker inte att de förtjänar ett land i och med att de hjälpte turkar att begå folkmord i det osmanska riket. Det är väl det enda jag tycker talar emot ett självständigt kurdistan. Men det var ett tag sedan de begick folkmord.
Jo, men det kanske kan straffas på annat sätt om man nu vill dra upp gamla stridsyxan? Hur många kurder finns det i Sverige?
60 000 om man ska tro på Wikipedia...
Citera
2006-12-01, 13:46
Medlem
Citat:
60 000 om man ska tro p Wikipedia

Hehe, 60.000? Om vi vill hnga upp oss p historien kan vi straffa dessa kurder hr istllet.
Citera
2006-12-01, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Hehe, 60.000? Om vi vill hnga upp oss p historien kan vi straffa dessa kurder hr istllet.
Hehe, det r ju du som r nazi hr Nej men skmt sido, bttre att de fr ett land n att bo hr. Men jag skulle samtidigt vilja att Assyrier fr sin del av Irak d de ocks behver ett land, och r mer utsatta n kurder just nu dr nere i Irak.
Citera
2006-12-01, 13:49
Medlem
Citat:
Hehe, det r ju du som r nazi hr Nej men skmt sido, bttre att de fr ett land n att bo hr. Men jag skulle samtidigt vilja att Assyrier fr sin del av Irak d de ocks behver ett land, och r mer utsatta n kurder just nu dr nere i Irak.

Dr r vi verens.
Citera
2006-12-01, 13:52
Bannlyst
Citat:
Nej Assyrierna i irak har mer i skallen n kurderna, dock finns det inte lika mycket Assyrier i irak. Men Assyrierna i irak r ursprungsbefolkningen, s egentligen ska de ha sin del av irak om man ska vara rttvis.Tja, jag tycker inte att de frtjnar ett land i och med att de hjlpte turkar att beg folkmord i det osmanska riket. Det r vl det enda jag tycker talar emot ett sjlvstndigt kurdistan. Men det var ett tag sedan de begick folkmord.

P vilket stt har dom det? Klla p det tack! Du drar upp folkmordet hela tiden ls p lite historia gayen det var kurder frn syd som begick det f in det i skallen!!! Kurder frn Turkiet inte Irak, Iran eller Syrien!!!
Citera
2006-12-01, 13:54
Bannlyst
Citat:

S Tyskland har inte rtt till land? Vad assyrierna r med uttsatta? Hur mnga r assyrierna dr nere? Kurder r 40 miljoner och garanterar dig att kurder r mer utsatta n assyrier.
Citera
2006-12-01, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
På vilket sätt har dom det? Källa på det tack! Du drar upp folkmordet hela tiden läs på lite historia gayen det var kurder från syd som begick det få in det i skallen!!! Kurder från Turkiet inte Irak, Iran eller Syrien!!!
Skitsamma, kurd som kurd, jag betvivlar inte att kurderna i irak hade gjort samma sak om de satt i samma sits.

Kurderna hjälpte till turkarna att mörda kristna i det osmanska riket i hopp om att få ett eget land, men blev blåsta av turkarna efteråt.

Det är vad jag hört i alla fall

Förresten, hört talas om det Assyriska riket? Man har något i skallen om man som folkgrupp har åstadkommit ett imperium, något ni kurder aldrig har.
Citat:
Så Tyskland har inte rätt till land? Vadå assyrierna är med uttsatta? Hur många är assyrierna där nere? Kurder är 40 miljoner och garanterar dig att kurder är mer utsatta än assyrier.
Assyrierna i irak är utsatta just nu för att de är kristna, kurder är sunni muslimer.
Citera
2006-12-01, 13:56
Bannlyst
Citat:
Skitsamma, kurd som kurd, jag betvivlar inte att kurderna i irak hade gjort samma sak om de satt i samma sits.

Kurderna hjälpte till turkarna att mörda kristna i det osmanska riket i hopp om att få ett eget land, men blev blåsta av turkarna efteråt.

Det är vad jag hört i alla fall

Du kanske inte har hört att många tusen kurder blev slaktade samtidigt som armenierna? Sen är det inte skitsamma man måste kunna historia innan man uttalar sig om sådana saker. På vilket sätt är assyrier mer utsatta än kurder?
Citera
2006-12-01, 13:58
Bannlyst
Citat:
Du kanske inte har hört att många tusen kurder blev slaktade samtidigt som armenierna?
Samtidigt som kurderna hjälpte till att slakta pontiska greker, assyrier, syrianer, OCH armenier menar du? Men det är ändå inte riktigt det vi diskuterar här.

Jag tycker att ni kurder ska ha ett land för att ni är så många, men då ska ni åtminstone erkänna folkmorden ni har begått, och arbeta för att det inte glöms, vilket ni inte gör idag.
Citera
2006-12-01, 14:00
Medlem
Det finns mnga obebodda stllen i Sverige och det finns ver 60 000 kurder hr och ytterligare 20 miljoner p andra stllen, s de kan vl f Sverige??
Sen finns det ju zigenare utan lnder ocks, s dom kan nog dela Sverige tillsammans med kurderna, bra frslag?
Citera
2006-12-01, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xplode
Det finns mnga obebodda stllen i Sverige och det finns ver 60 000 kurder hr och ytterligare 20 miljoner p andra stllen, s de kan vl f Sverige??
Sen finns det ju zigenare utan lnder ocks, s dom kan nog dela Sverige tillsammans med kurderna, bra frslag?
Nej
Citera
2006-12-01, 14:03
Medlem
Citat:
Nej

Vad, du ville ju att de skulle f ett eget land? s varfr inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in