2006-12-14, 22:52
Medlem
pnoshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Det har det senast 1946 i Kurdistan Iran http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Mahabad.
Okej d vet jag det. tack fr lnken.
Citera
2006-12-15, 00:10
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Precis vad jag hrt, men dessa fick vl barn? Och de blev vl halv Syrianer? Drfr kan man se mnga bl gda och ljusa Turkar.

Jag vet hur det gick till, var faktiskt p en minnes stund fr offren nr jag var i Usa.

Min familj och slkts blod har runnit i Islams namn ocks. De har t ex fngslat mina slktingar dragit ut alla deras naglar, slpat dom levande efter bilar. Men nd hatar jag inte muslimer eller Islam.
Men du r ju muslim. Det r vl sjlvklart att du inte hatar dig sjlv. Sjlv har jag ingen connection till islam, bortsett frn folkmordet frsts.
Citera
2006-12-15, 00:13
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Precis vad jag hrt, men dessa fick vl barn? Och de blev vl halv Syrianer? Drfr kan man se mnga bl gda och ljusa Turkar.

Jag vet hur det gick till, var faktiskt p en minnes stund fr offren nr jag var i Usa.

Min familj och slkts blod har runnit i Islams namn ocks. De har t ex fngslat mina slktingar dragit ut alla deras naglar, slpat dom levande efter bilar. Men nd hatar jag inte muslimer eller Islam.

Men de tog ju kvinnorna sjlva som fruar och haremsdamer. Deras barn blev muslimer.
Citera
2006-12-15, 01:16
Medlem
Hymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Nr ska du fatta? Jag hatar inte muslimer, jag avskyr islam, men det finns en del bra muslimer och jag knner sjlv en del. Det r islam jag ogillar. Sen att ni kurder ska ha ett land, okej, vi fr se hur mycket USA hjlper er med det. Finns det planer p att dela upp irak fr andra folkgrupper n kurder och araber?

Halkade in hr p ett assyriskt bananskal

Jag kanske kan belysa situationen en smula. Uppstyckningen, som jag frsttt det, skall frmst syfta till att stvja den maktkamp sunni och shia muslimer fr mot varandra. Om kurder fr ett landomrde i norra Irak i en sdan process vet jag inte, men det r troligt.

Det som verkligen ligger mig varm om hjrtat r att se till att Assyrier fr en skyddszon i omrdet, och det snarast! Assyrier och andra kristna frfljs dagligen. De kidnappas, mrdas, trackasseras. Kvinnorna vldtas systematiskt och mnnen misshandlas och hotas. Att Assyrier fr en skyddszon av ngon form (hellst ett land!) mste st hgt upp p dagordningen i min sikt.
Citera
2006-12-15, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hymer
Halkade in här på ett assyriskt bananskal

Jag kanske kan belysa situationen en smula. Uppstyckningen, som jag förstått det, skall främst syfta till att stävja den maktkamp sunni och shia muslimer för mot varandra. Om kurder får ett landområde i norra Irak i en sådan process vet jag inte, men det är troligt.

Det som verkligen ligger mig varm om hjärtat är att se till att Assyrier får en skyddszon i området, och det snarast! Assyrier och andra kristna förföljs dagligen. De kidnappas, mördas, trackasseras. Kvinnorna våldtas systematiskt och männen misshandlas och hotas. Att Assyrier får en skyddszon av någon form (hellst ett land!) måste stå högt upp på dagordningen i min åsikt.
Men det kommer inte att hända. USA och FN är korrumperade och bryr sig bara om muslimer för att de har olja. Kolla hur mycket den där idioten Jimmy Carter gråter över palestinska jihadmördare men skiter fullständigt i Assyrierna i Irak. Det finns knappt 5 miljoner Assyrier/Syrianer över hela världen, och det är på grund av alla folkmord som har begåtts mot dem av muslimer (Assyrier/Syrianer var faktiskt en majoritet i mellanöstern en gång i tiden). Ändå kommer de inte få ett land i Irak.

Som sagt, Kurder kan gärna få ett land, men jag ser gärna att Assyrier och Syrianer får sin del av kakan i mellanöstern. Men det är ju önsketänkande.
Citera
2006-12-15, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Men du r ju muslim. Det r vl sjlvklart att du inte hatar dig sjlv. Sjlv har jag ingen connection till islam, bortsett frn folkmordet frsts.

Nej jag r INTE muslim, du vet att r man religis ljuger man inte om snt. Ingen av mina frldrar r heller religisa. Det r mnniskor som begtt alla dessa brott ska jag d hata mnskligheten?
Citera
2006-12-15, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Men de tog ju kvinnorna sjlva som fruar och haremsdamer. Deras barn blev muslimer.

Precis de blev halvblodade fr att folket skulle d ut.
Citera
2006-12-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel Kurtz
100.000 kurder i Israel
Klla? Dom kurder jag knner hatar Israel av hela sitt hjrta.
Citera
2006-12-15, 13:43
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Precis de blev halvblodade fr att folket skulle d ut.

Ja, fr oss r de frlorade. r fadern muslim, r barnen muslimska. Alla vi verlevande syrianer har varit kristna i 2000 r. Vi r den frsta kristna nationen. Vi blev kristnade redan under Jesu levnad, runt 30 e kr. Fr att man skall rknas som syrian, mste BDA frldrarna vara kristna. S har det varit, s r det n idag.

Dr r muslimer mer selektiva. Kvinnor som gifter sig med kristna, blir ddade. Mn som kidnappar och tar sig kristna fruar, r frmodligen hjltar.
Citera
2006-12-15, 13:47
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Nej jag r INTE muslim, du vet att r man religis ljuger man inte om snt. Ingen av mina frldrar r heller religisa. Det r mnniskor som begtt alla dessa brott ska jag d hata mnskligheten?

Jag r inte heller s dr jttereligis i betydelsen att man gr i kyrka varje sndag & stndigt lser bibeln - men det r ingen tvekan om att min identitet r kristen och att jag identifierar mig med mitt folk i frsta hand och alla ortodoxa nationer i andra hand.
Citera
2006-12-15, 16:26
Medlem
Dogdylans avatar
Nej , kurderna br inte f ett eget land om de inte "kper" ett ! Det r faktiskt s att kurderna inte har ngon existensiell rtt till ngonting om de inte ger det! Det har ingen mnniska! Ingen svensk har rtt till Sveriges land om de de facto inte ger det!

Land kan kpas och sljas och ges bort men inte sklas !
Citera
2006-12-15, 17:34
Medlem
bitchslappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Nej , kurderna bör inte få ett eget land om de inte "köper" ett ! Det är faktiskt så att kurderna inte har någon existensiell rätt till någonting om de inte äger det! Det har ingen människa! Ingen svensk har rätt till Sveriges land om de de facto inte äger det!

Kurderna trillade ju inte bara ner från himlen en morgon och krävde ett land. Kurderna har bott där de bor i tusentals år. De har brukat jorden och byggt upp samhällen. De har samlevt med andra folk utan expansiva eller fientliga baktankar. De har utstått allahanda förtryck och påtryckningar. De har påtvingats främmande religioner och andra länders lagböcker. Låt dem för guds skull få det som vid det här laget måste betraktas som deras! Alla argument mot ett fritt Kurdistan tyder antingen på postimperialistisk turkisk chauvinism eller arabiskt och/eller persiskt storhetsvansinne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in