Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Nej dessa r inte kurder, vet du varfr dom hr r mrkar och ven pratar kurdiska? Det r den negativa spr som de br av folkmordet p er Syrianer och Armenier b la. Fr att Turkar och Kurder vldtog Syrianer fr att deras barn skulle bli halv kurder/Turkar fr att p det sttet utrota/frvirra folket om vilken nationalitet de tillhr. Kurdiska pratar de fr att kerboran ligger i kurdistan Turkiet. Jag knner mnga kerboraner och de kallar sig Syrianer.
Nej, jag tror inte att det var s. Du ser, vad jag lst och hrt, lade de turkiska och frmodligen ven de kurdiska officerarna beslag p de vackraste kristna kvinnorna och frmodligen sm tjejer. De nst vackraste sldes till arabiska harem. Resten mrdades. Gravida kvinnor fick sina magar uppsprtta. Mnnen hgg man huvuden av. Min fars morbror - som d var 3 r - tog muslimerna till sig sjlva. Hans syster, min farmor, skalperades. Hon var d runt 11 r. Nr de gick runt bland liken, ltsades hon vara dd. Det var s hon verlevde. Hennes bror blev senare mullah. Han var tydligen medveten om sitt arv, men lmnade aldrig sin nya identitet. Han dog fr ngra r sedan i Turkiet.
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Nej religion har inget med nationalitet att gra. Om jag r muslim betyder det inte att jag inte r kurd. I mellanstern betyder religion fr mycket det kan du bara se p hur mellanstern ser ut idag. Kolla t ex Irak dr folk mrdas fr att de tillhr en annan religis grupp som Sunni, Shia, Kurder eller kristna snt ska inte behva hnda fr att man tillhr en annan grupp.
Fr oss har den religisa identiteten stor betydelse. Vi r inte s multi-religisa som ni kurder. Vi r alla kristna. Men sedan att vrt blod rinner i en massa muslimer, r en annan trkig verklighet.