2015-04-24, 17:40
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Han verkar ha spårat ut totalt och skickar ut mejl till sina belackare:

http://emanuelkarlsten.se/11/jag-fic...oran-lambertz/

https://twitter.com/danjosefsson/sta...29993301381121

Inte för att jag vill försvara Lambertz. Men att Emanuel Karlsten svarar "Nej, jag twittrade inte i egenskap av DN-medarbetare. Däremot som medborgare, privatperson och småbarnspappa. "

Vafan, småbarnspappa? Vad har det med saken att göra?
Citera
2015-04-24, 19:51
Medlem
Mosbulles avatar
Han den där Lambertz verkar vara en mycket sjuk man.Varför får han vara kvar?
Citera
2015-04-24, 20:14
Medlem
Mikojans avatar
Såg Lambertz i morse och blev lite imponerad. Jag och i stort sett alla andra har dömt ut honom i matchen mot journalister och en mycket fet kriminolog.

Vad man såg i TV var att den välsorterade mycket framstående juristen verkar obruten trots alla attacker nerifrån.

F-n, tänk om karln har rätt och den rundlagde kriminologen med sällskap har fel? Fortsättning följer, eller?
Citera
2015-04-24, 21:10
Medlem
Jag som tyckt så bra om Lambertz utspel förr om åren, varför skulle han ge sig in i den här prestigekampen, som han verkar förlora? Har ingen aning om ifall han har rätt. Det kan jag inte bedöma. Men jag har fått vibbar av att han håller fast i sin version av prestige.
Hur skulle det se ut om han gav upp nu? Han har stuckit ut hakan alltför mycket.
Citera
2015-04-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Såg Lambertz i morse och blev lite imponerad. Jag och i stort sett alla andra har dömt ut honom i matchen mot journalister och en mycket fet kriminolog.

Vad man såg i TV var att den välsorterade mycket framstående juristen verkar obruten trots alla attacker nerifrån.

F-n, tänk om karln har rätt och den rundlagde kriminologen med sällskap har fel? Fortsättning följer, eller?

Det har inte slagit dig att det är just den roll han tagit på sig i detta sorgliga skådespel? Att han med sitt stoiska lugn ska få såna som dig att tänka att, fan, karln kanske har rätt. Utan att sätta sig in i några fakta.
Citera
2015-04-24, 22:56
Medlem
Giant Squids avatar
Spoilervarning nu, men det är Lambertz som är mördaren, har han alibi under tidpunkten för Johans försvinnande. Kan tänka mig att man kan sätta Lambertz på precis lika "hårda" bevis som mot Quick.

Karln är ju för fan helläskig.
Citera
2015-04-24, 23:24
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
som domare är man istort sett istort sett oavsättlig, men lambertz torde vara nära 11 kap 7 1 st 1.

Men, om man någon gång skall använda 11 kap 8§ 2 st så borde det vara i Lambertz fall

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Nja, han pratar fortfarande om Sampo, som om en hundjävel kan bevisa en skuld

Jag, delar inte din bedömning, mannen uppvisar vissa symptom som borde undersökas noggrannare.
Citera
2015-04-25, 00:43
Medlem
Slints avatar
Den här Lambertz... han verkar väldigt övertygad av sina idéer. Rätt underhållande faktiskt. Seg gubbe som vägrar ge sig.
Citera
2015-04-25, 02:17
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle

Han är på en post där han inte kan avsättas.
Citera
2015-04-25, 07:52
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego

Nja, han pratar fortfarande om Sampo, som om en hundjävel kan bevisa en skuld

Jag, delar inte din bedömning, mannen uppvisar vissa symptom som borde undersökas noggrannare.

Tja, jag säger inre emot dig. Hans stoiska lugn kan mycket väl vara den klockrene psykopatens.
Citera
2015-04-25, 11:43
Medlem
Tycker att Lambertz mer och mer kvalificerar sig för att ta över den lediga platsen efter Sture Bergwall på Säter. Det som stör mig mest är att han får sitta kvar som justitieråd i HD trots förödande kritik från alla håll, nu senast advokatsamfundets ordförande.
Citera
2015-04-25, 11:56
Medlem
eternussermos avatar
Vore det inte rätt skönt om alla bara kunde enas om att han är sjuk och att vi ignorerar honom till dess han får sjukdomsinsikt.

Så otroligt tröttsamt att behöva se honom i morgonsoffan ständigt och verkar vara hans elixir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in