http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18002024.ab
Nu har vi länk till hela artikeln . Det är bara att förundras av att Lambertz skriver att SÅC har rättspatos. Jag kallar det för flexibel rättspatos och rättsvillfarelse.
Lambertz påstående om att han har rättspatos, påminner om halten av ärligheten i Borgströms arbete för kvinnor.
Jag får dåliga vibbar, för det är vanligare än vad gemene man tror, att jurister har marknadsföring, av politiskt korrekta agendor som ger klirr i kassan och karriärmöjligheter. Nöden därute med folk som blivit utsatta för felaktiga domar och rättsövergrepp är stor. För politikerna är det guld att ha folk som visar upp välvilja medan eländet pågår som vanligt.
Denna inbjudan visar med all tydlighet på att det finns subkulturer inom svenskt rättsväsende.
Kopierat från Aftonbladet:
Mejlet, som Aftonbladet tagit del av, innehåller bland annat en inbjudan att gå med i vad Lambertz kallar "vårt lag".
"Jag vill bara skriva för att försäkra dig om mitt fulla stöd. Seppo berättade att Aftonbladet jagar dig och är påflugna," skriver han.
"Det är inte roligt när medierna får för sig att jaga en. Då är det ändå rätt skönt att ha gott samvete, som du förvisso har anledning att ha. Någon seriemördare har du inte varit med om att skapa, den saken är säker."
"Och det vore kul om du så småningom ville vara med och ses i "vårt lag"."
Lambertz går i mejlet också igenom en rad punkter som han menar bevisar att "Fallet Quick" inte är någon rättsskandal och lägger ansvaret på media.
"Det här är en av de största blåsningarna i svensk mediehistoria. Hur så många har kunnat gå på den är en gåta för mig. Men det är onekligen lite kul också. När det står klart vad som har hänt blir det många som står där med byxorna nere. Hoppsan nu skrev jag visst för mycket. Vad jag hade tänkt skriva var att du gärna får komma med råd och inspel om du vill!"
Man undrar vad är det med Lambertz som kollegorna, typ St*fan L*ndskog tycker är värt att visa sitt stöd för?