2007-09-21, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ärtank
Efter att ha noterat vissa beteendekarakteristika hos denne man ställer jag mig frågan (utan att påstå) har denne man alkoholproblem?
Om så är fallet är det ju allvarligt eftersom han är SVeriges högste jurist.
http://www.flashback.org/showthread...light=Lambertz
Citera
2007-09-21, 11:35
Medlem
Nej han har mig veterligt inga alkoholproblem utan är snarare den som väljer att inte dricka vid festligheter. Sist jag såg honom drack han äppeljuice hela middagen trots att resten av sällskapet drack vin.

Han skulle dock behöva en stylist men det är är rätt skönt med en så chosenfri jurist som lägger energin på jobbet istället för skräddarsydda kostymer och välvaxad frissa.
Citera
2007-09-21, 12:46
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris7589
utan är snarare den som väljer att inte dricka vid festligheter
För han vet att om han dricker så kommer han att snart ligga mitt på golvet med nerkissade byxor
Citera
2007-09-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ärtank
Efter att ha noterat vissa beteendekarakteristika hos denne man ställer jag mig frågan (utan att påstå) har denne man alkoholproblem?
Om så är fallet är det ju allvarligt eftersom han är SVeriges högste jurist.

Det konstiga var att både hans påstådda ”alkoholproblem” och ” sexualmoral” helt plötsligt blev kända i samband med att han kritiserade POLISEN. Kan det finnas ett samband. Kan det vara så att man inte får kritisera vår synnerliga kompetenta poliskår utan att det blir skitprat bakom ryggen. Kan det vara så att om kritiken mot polisen är rätt, så svarar polisen med att hitta på skvaller om personen istället för att åtgärda problemen inom kåren.
Citera
2007-09-21, 13:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Det konstiga var att både hans påstådda ”alkoholproblem” och ” sexualmoral” helt plötsligt blev kända i samband med att han kritiserade POLISEN. Kan det finnas ett samband. Kan det vara så att man inte får kritisera vår synnerliga kompetenta poliskår utan att det blir skitprat bakom ryggen. Kan det vara så att om kritiken mot polisen är rätt, så svarar polisen med att hitta på skvaller om personen istället för att åtgärda problemen inom kåren.

Ja så tror jag också, man får inte kritisera polis och rättsväsende för då blir man offentligt förödmjukad oc smutskastad. De har ju inte för inte den starkaste kårandan i Sverige samt resurser och befogeheter att mörka och förstöra för folk utan att de åker dit.
Citera
2007-09-21, 16:19
Medlem
scorzenyno1s avatar
Läste en lång artikel om Lambertz i DN någon söndag för ca 6 månader sedan.
Någonting jag reagerade över är en beskrivning som journalisten gör i texten precis när han/hon kommer till Lambertz arbetsplats.

Fritt från mitt minne beskriver jag texten här, den som kan kolla får gärna göra det.

Detta utspelas en vardag förmiddag.

- När vi kom in i personalrummet var det en aning stökigt och mitt på bordet stod det en flaska sprit med lite kvar i botten.
- Lambertz tog upp spritflaskan skruvade av korken och satte flaskan till munnen och drack upp det som var kvar, sedan tittade han på mig och sa att det var synd att låta det förfaras.
- Han medelade efter detta att det varit en liten personalfest dagen innan på kontoret därav stöket och spriten.

Ibland förbannar jag mig själv att man inte sparar sådana här artiklar som innehåller sanningar som glidit igenom alla kontroller och säkert inte skulle publicerats om någon tänkt efter på DN apropå vilken laddning ovan nämda beteende har i det sprithatande offentliga Sverige.

Kanske man söka på Lambertz i DN:s sökmotor?
Någon annan som tar på sig detta?
Citera
2007-09-21, 16:29
Medlem
Enrödtråds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen

Naturligtvis är det så. Lyssna på hans sommarprogram från i somras (finns på sr.se) där berättar han om alla anklagelser, lögner och påhopp som han blev utsatt för.
Citera
2007-09-21, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
Läste en lång artikel om Lambertz i DN någon söndag för ca 6 månader sedan.
Någonting jag reagerade över är en beskrivning som journalisten gör i texten precis när han/hon kommer till Lambertz arbetsplats.

Fritt från mitt minne beskriver jag texten här, den som kan kolla får gärna göra det.

Detta utspelas en vardag förmiddag.

- När vi kom in i personalrummet var det en aning stökigt och mitt på bordet stod det en flaska sprit med lite kvar i botten.
- Lambertz tog upp spritflaskan skruvade av korken och satte flaskan till munnen och drack upp det som var kvar, sedan tittade han på mig och sa att det var synd att låta det förfaras.
- Han medelade efter detta att det varit en liten personalfest dagen innan på kontoret därav stöket och spriten.

Ibland förbannar jag mig själv att man inte sparar sådana här artiklar som innehåller sanningar som glidit igenom alla kontroller och säkert inte skulle publicerats om någon tänkt efter på DN apropå vilken laddning ovan nämda beteende har i det sprithatande offentliga Sverige.

Kanske man söka på Lambertz i DN:s sökmotor?
Någon annan som tar på sig detta?
Jag tro att du har drömt det du skriver! Eller så kan det vara så att du vet att sökfunktionen på DN inte fungerar! Men Google.se fungerar och där hittar inte jag någon sådan artikel.
Citera
2007-09-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Jag tro att du har drömt det du skriver! Eller så kan det vara så att du vet att sökfunktionen på DN inte fungerar! Men Google.se fungerar och där hittar inte jag någon sådan artikel.

Hittade följande i en blog (http://mymarkup.net/blog/archives/011096.html):

"Mitt på fikabordet står en tom flaska julsnaps av märket Öländskt brännvin.
Vi tittar närmare. En pytteslatt på botten återstår.
- Synd att slösa bort, säger Göran Lambertz och halsar ur den stående.
Sen kör han in kaffemuggen i automaten och veckan kan börja."

Påstås vara ur en DN Söndag i januari i år. Ska gräva vidare
Citera
2007-09-21, 17:36
Medlem
frugimmels avatar
Googlade också och fick den här träffen som nr 3:
http://mymarkup.net/blog/archives/011096.html

Citat:
Så där inleder man sin vecka!
Fastnade för det här idag, ur artikeln i DN Söndag om Göran Lambertz:

Mitt på fikabordet står en tom flaska julsnaps av märket Öländskt brännvin. Vit tittar närmare. En pytteslatt på botten återstår.
Sen kör han in kaffemuggen i automaten och veckan kan börja.

Postat Erik Stattin on januari 28, 2007 9:25 EM | Länk till det här inlägget
Lägg till i... del.icio.us.
Relaterat på mymarkup.net: Inlägget ej etiketterat.

Då finns ett datum i alla fall, för den som vill söka vidare.

EDIT: deloy hann före.
Citera
2007-09-21, 17:49
Medlem
Häpp! Det visar sig stämma, har genom mitt prenumerantnummer på DN sökt i deras arkiv och funnit artikeln i fråga. Den är från 28 Januari 2007 och är skriven av Ingrid Carlberg.

Utdrag nedan

"Det är måndag förmiddag och i fikarummet på andra våningen ligger mazarinsmulorna kvar från JK-ämbetets fredagskaffe. Göran Lambertzröjer skamset. Det var hans vecka.

Han ser som vanligt lite yrvaken ut, men den rödprickiga slipsen sitter som den ska och skäggstubben är inte iögonenfallande. De detaljerna får han annars ofta kritik för ute i den rättsliga verkligheten. Kan han inte dra åt slipsen? Borde han inte raka sig oftare?

Skrapar man på ytan märker man att uppståndelsen kring Göran Lambertz handlar förvånansvärt mycket om stil och form, både på det personliga och det professionella planet.

Vad går an, och vad går absolut inte an, för en justitiekansler?

Man bör då känna till att det här dramat utspelas i en värld, där det räcker att kalla en frikänd "oskyldig" för att starta ett jordskred.

Det ska heta "brott ej styrkt".

Mitt på fikabordet står en tom flaska julsnaps av märket Öländskt brännvin. Vi tittar närmare. En pytteslatt på botten återstår.

Sen kör han in kaffemuggen i automaten och veckan kan börja."
Citera
2007-09-21, 22:58
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deloy
- Synd att slösa bort, säger Göran Lambertz och halsar ur den stående.[/b]

Han har ju en poäng här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera