• 1
  • 2
2006-11-30, 13:13
Medlem
Derisions avatar
Sist jag skulle hämta ut mina Stilnoct påpekade hon i kassan att Zolpidem Merck NM var 40:- billigare än vanliga Stilnoct, så jag körde på dem istället.
Men grejjen är att jag tycker fan inte att de är lika bra. Känner inte att de går ut i kroppen, och jag somnar inte på dem, trots att jag hade haft ett uppehåll på ca 2 månader innan, vilket brukar ge tillbaks lite av min tolerans i vanliga fall.
Det är ju lika mycket zolpidemtartrat i dem båda, och de övriga innehållsämnena är ju stort sett identiska närpå några färgämnen antar jag.
Är det ren inbillning från min sida, eller är det något som skiljer dem åt som jag missat?
Visst tror jag att jag inbillar mig, men det kan ju vara så att det är nåt litet hjälpämne som skiljer dem åt och påverkar effekten.
Citera
2006-11-30, 13:28
Medlem
Har också märkt skillnader.

Stilnoct sanofi-synthelabo fungerar, har ätit dem flera år i sträck.
Parallellimporterade:
Stilnoct Orifarm fungerar ej, blir flummig och hungrig men kan inte somna.
Stilnoct paranova fungerar ej heller, flummig och hungrig.
De parallellimporterade kan ju komma från tex Grekland, kanske luftfuktigheten påverkat medicinen negativt eller så skiljer de sig på något annat sätt. Skillnad är det iaf. Jag trodde först jag drabbats av den berömda toleransökningen, men så började jag kolla vilka märken jag ätit och såg ett samband.

Märker även en skillnad mellan Sobril och Oxascand, med det verksamma ämnet Oxazepam. Men där är skillnaden inte lika uttalad.
Citera
2006-11-30, 13:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Du har rätt,stilnoct funkar mkt bättre för mig. P,s Grym avatar
Citera
2006-11-30, 13:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Säker på att ni inte inbillar er att ni får olika effekt på piller som ändå innehåller samma aktiva ämne??
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du har rätt,stilnoct funkar mkt bättre för mig. P,s Grym avatar
Har för mig att bilden föreställer den där finska trippelmördaren, vad han nu hette...
Citera
2006-11-30, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Säker på att ni inte inbillar er att ni får olika effekt på piller som ändå innehåller samma aktiva ämne??
Precis, det är bara placeboeffekt. tror knappast att olika bindemedel o sånt påverkar!
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Har för mig att bilden föreställer den där finska trippelmördaren, vad han nu hette...
Juha Valjakalla, eller nått sånt. Han som rymde nyss.
Citera
2006-11-30, 14:04
Medlem
Citat:

Bombsäker. Jag visste inte att jag hade fått andra märken, trodde det var Sanofi-Synthelabo jag ätit hela tiden. Men när jag kollade på receptet såg jag att det var olika märken, och de perioder när jag inte sovit var det Paranova och Orifarm jag ätit. Så då borde ju placeboeffekten fungerat då i och med att jag trodde att jag åt mina vanliga piller?
Citera
2006-11-30, 14:10
Medlem
Derisions avatar
Jag var rätt säker på att jag just inbillade mig, men nu när jag ser att det är fler som märkt skillnader så börjar jag ju fundera ännu mer. Kanske borde utföra nåt "blindtest" eller nåt. Ska hur som helst prata med min läkare, hon borde la veta om det ens är möjligt. Kanske

OffT: Juha Valjakkala ja. Gillar den bilden.
Citera
2006-11-30, 14:48
Medlem
Miffo knasts avatar
Olika bindemedel och sånt kan ju faktiskt påverka.
Laktosen tillexempel?
Det är ju bla därför det är stor skillnad på roppar och fm1or, rätta mig om jag har fel.
Citera
2006-11-30, 15:02
Medlem
Derisions avatar
Det finns laktosmonohydrat i båda, men det verkar som att det finns dubbelt så mycket i Stilnoct av någon anledning, kanske kan vara det då?
Citera
2006-11-30, 15:09
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision
Det finns laktosmonohydrat i båda, men det verkar som att det finns dubbelt så mycket i Stilnoct av någon anledning, kanske kan vara det då?

Det skulle det kunna vara, kanske hjälper till att få ut det i blodet
I så fall ska ja nog försöka skaffa hem rent laktosmonohydrat för att speeda upp annat ;D
Citera
2006-11-30, 16:21
Medlem
Miffo knasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision

Ja, precis. Det är precis som i roppar och fm1or. Flunitrazepam i båda men mer laktos i ena av dem.
Citera
2006-11-30, 20:27
Medlem
Eelss avatar
Hon i kassan sa precis likadant när jag hämtade ut mian stilnoct i tisdags. Behövde bara betala 17 spänn!

Iallafall, tycker de fungerar lika bra som "orginal" stilnocten så jag tror bara att du inbillar dig att de är sämre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in