• 1
  • 2
2006-11-29, 18:20
Medlem
Jugends avatar
Hej.

Ja, alla vet väl om att snusskatten ska höjas efter nyår. Aftonbladet påminde så sent om idag om detta. Jag blir kallsvettig bara jag tänker på det.

Jag kan tänka mig att betala 35 kr dosan om det ska vara så, men helst så vill man betala som man gör nu. Jag undrar om någon redan nu sitter inne med information om vart/hur/när man kan handla snus till ett mer rimligt pris.

Kommer det ens kunna vara möjligt att köpa snus till dagens pris efter nyår?
Citera
2006-11-29, 18:27
Medlem
krewls avatar
Finlands båtarna borde väl inte nämnvärt beröras av skattehöjningen. Snusen är väl skattefri ombord?
Citera
2006-11-29, 18:31
Medlem
Jugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krewl
Finlands båtarna borde väl inte nämnvärt beröras av skattehöjningen. Snusen är väl skattefri ombord?

Jag vet inte hur det blir med snuset på båtarna. Det blir ett jävla åkande om det är samma prissättning där även efter nyår. Om inte det så blir det ett jävla beställande av andra som åker i alla fall.

Citera
2006-11-29, 18:41
Medlem
Basers avatar
bunkra upp innan nyåret?
Citera
2006-11-29, 19:05
Medlem
Jugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baser
bunkra upp innan nyåret?

Du menar att jag ska bunkra upp för 40 år framåt då eller?

Jag snusar en dosa lös om dagen. Det blir (365 x 40) 14 600 dosor på 40 år vilket är 1460 stockar. Men visst... varför inte.
Citera
2006-11-29, 20:35
Medlem
SmartHanss avatar
Hur många stockar går det att bunkra upp sig med om man snusar ca 1 dosa per dag. När blir de ofräscha om förvaring skes i kyl?
Citera
2006-11-29, 21:22
Medlem
Bäst före-datum

Står på dosorna väl?

Jag har visserligen hållit upp i ett år men jag brukade köpa för en månad åt gången innan jag slutade...
Citera
2006-11-29, 22:56
Medlem
krewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugend
Jag vet inte hur det blir med snuset på båtarna. Det blir ett jävla åkande om det är samma prissättning där även efter nyår. Om inte det så blir det ett jävla beställande av andra som åker i alla fall.

Snuset håller 6månader efter förpackningsdag (efter egna uträkningar), om vi förutsätter att finlandsbåtarna kör med samma pris fortfarande, (som dom nog borde göra eftersom det är skatten som höjs, o båtarna är skattefria) så behöver du ju bara beställa 2-3ggr per år, om du beställer rejält eller åker själv.
Citera
2006-11-29, 22:58
Medlem
Zumas avatar
Kan man inte frysa snus?
Citera
2006-11-29, 23:01
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Kan man inte frysa snus?