Det är ju kanon att man kan frysa in snuset. Det blir till att handla ett 15-tal stockar nu innan nyår och sen ser man till att köpa många när man/någon annan är på båten.
Blanda eget är ett alternativ jag ska börja med snart. Finns att beställa snussatser som man mixar ihop och lägger i ugn i en vecka sen är det klart
undraar dock hur det smakar.
Du menar att jag ska bunkra upp för 40 år framåt då eller?
Jag snusar en dosa lös om dagen. Det blir (365 x 40) 14 600 dosor på 40 år vilket är 1460 stockar. Men visst... varför inte.
Köp en stor frys
Jag testade att frysa in en dosa Ettans lössnus. Funkade utmärkt. Snuset var i samma kondition som innan jag frös in det. Jag tinade det genom att ta ut det ur frysen och lägga det i kylskåpet. Inga problem med att det blev för blött eller tort. Helt enkelt perfekt.
Köp en stor frys
Jag testade att frysa in en dosa Ettans lössnus. Funkade utmärkt. Snuset var i samma kondition som innan jag frös in det. Jag tinade det genom att ta ut det ur frysen och lägga det i kylskåpet. Inga problem med att det blev för blött eller tort. Helt enkelt perfekt.
Hur mycket tjänar man på det då? Tänk på att elen är ganska dyr, att hålla en snusdosa fryst under lång tid borde alltså vara ganska kostsamt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!