• 1
  • 2
2006-10-16, 23:44
Medlem
Madchilds avatar
Har försökt googla lite - utan större framgång.
Någon som vet hur resultatet blir och hur länge det kan vara fryst innan det blir dåligt...?
Om det ö h t går det vill säga.
Är ju ingen mening med att bunkra om man ändå måste slänga det svarta guldet för att det blivit obrukbart.
Citera
2006-10-16, 23:45
Medlem
Flärps avatar
Snus blir väl inte gammalt så lätt sålänge du förvarar det i ett kylskåp? Det beror ju iofs hur länge du ska spara det.
Citera
2006-10-16, 23:48
Medlem
Roll8ors avatar
Går utmärkt att frysa.

"Vill du vill förvara snus under längre tid bör du frysa det. På detta sätt kan snuset förvaras i upp till ett år. Det enda som kan hända nedfruset snus är att det torkar ut. Därför bör du förpacka dosorna i en fukttät fryspåse. Upptining av snus i pappdosa ska ske i kylskåp för att förhindra att kondensfukt löser upp limmet som håller ihop dosan. Plastdosan är inte lika känslig för yttre fuktpåverkan och kan tinas i rumstemperatur."

enligt http://www.snusworldwide.com/
Citera
2006-10-16, 23:48
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Har försökt googla lite - utan större framgång.
Någon som vet hur resultatet blir och hur länge det kan vara fryst innan det blir dåligt...?
Om det ö h t går det vill säga.
Är ju ingen mening med att bunkra om man ändå måste slänga det svarta guldet för att det blivit obrukbart.

Jag har fryst in snus kilo och halvkilovis, det funkar bra och bör tinas i kylskåpet.
Citera
2006-10-16, 23:51
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Snus blir väl inte gammalt så lätt sålänge du förvarar det i ett kylskåp? Det beror ju iofs hur länge du ska spara det.

Brukar väl vara en hållbarhet på en 3 - 4 månader eller nåt, eller...?
Jag snusar ca en stock i månaden och då blir det inte mycket till bunkring. Man ska väl inte ta det till överdrift, men kan jag spara några sköna hundralappar och inte spela Alfons Åberg i händerna så väljer jag såklart det alternativet. Om inte annat är det onödigt vetande.
Citera
2006-10-16, 23:55
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Jag har fryst in snus kilo och halvkilovis, det funkar bra och bör tinas i kylskåpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Går utmärkt att frysa.

"Vill du vill förvara snus under längre tid bör du frysa det. På detta sätt kan snuset förvaras i upp till ett år. Det enda som kan hända nedfruset snus är att det torkar ut. Därför bör du förpacka dosorna i en fukttät fryspåse. Upptining av snus i pappdosa ska ske i kylskåp för att förhindra att kondensfukt löser upp limmet som håller ihop dosan. Plastdosan är inte lika känslig för yttre fuktpåverkan och kan tinas i rumstemperatur."

enligt http://www.snusworldwide.com/

Prima! Det borde också innebära att både lös och portion går att frysa (med tanke på plast- och pappdosa)...
Citera
2006-10-17, 00:00
Medlem
SkeweDs avatar
Är det pga de nya priserna?
Citera
2006-10-17, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeweD
Är det pga de nya priserna?
Haha, vad tror du. Alla kommer bunkra upp som fan, en del lär säkert sälja vidare.
Citera
2006-10-17, 07:48
Medlem
mjohanssons avatar
Hahahaha kunde inte låta bli att asgarva när jag läste rubriken..

* Tobaksskatten höjs!
* Kan man frysa in snus...?

Härligt att se hur anpassningsbar och kreativ människan fortfarande är ändå!
Citera
2006-10-17, 07:50
Medlem
har en exter för mig. När jag köper en stock genereal portion så fryser jag alltid in den i en stor påse. Sen tar jag ut 2 dosor i taget och lägger dom i en påse i kylen. Allt för att slippa torr snus.
Citera
2006-10-17, 10:24
Medlem
grens avatar
När jag bodde i England så fick vi stockar skickade som vi frös in, för att öka hållbarheten. Gick helt utmärkt som andra redan skrivit.
Citera
2006-10-17, 10:49
Medlem
Madchilds avatar
Låter ju perfekt.
Nu väntar vi på ett omdöme på en webshop i den tråden, sen finns iaf förutsättningarna för att bunkra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in