2010-02-13, 14:41
Medlem
Leovinuss avatar
Jag har 600gram hackad spenat som väntar på mig i frysen. Vad kan jag använda det till? (dumt impulsköp )
Citera
2010-02-13, 15:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
Jag har 600gram hackad spenat som väntar på mig i frysen. Vad kan jag använda det till? (dumt impulsköp )
Som tillbehör till det mesta. Men godast enligt min åsikt till en mycket specifik kinesisk maträtt på fläsk .

~Paul~
Citera
2010-02-14, 10:48
Medlem
Draqs avatar
Vad ska jag äta idag? Det ska gå att äta kallt då jag hade tänkt ta med det till Danmark där jag jobbar och äta som kvällsmat ikväll också, Tacos och tonfiskrulle är lite uttjatat nu! Max 60 spänn säger vi!
Citera
2010-02-14, 13:13
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draq
Vad ska jag äta idag? Det ska gå att äta kallt då jag hade tänkt ta med det till Danmark där jag jobbar och äta som kvällsmat ikväll också, Tacos och tonfiskrulle är lite uttjatat nu! Max 60 spänn säger vi!

Hamburgare... Bara att dela upp det i lite olika lådor och lägga ihop en när du ska äta. Borde kosta under 60 spänn
Citera
2010-02-14, 14:15
Medlem
Tänkte bjuda familjen på söndagsstek idag, några tips om tillagning, tillbehör osv.
Lämplig sås? Funkar rödvinssås?
Citera
2010-02-14, 14:15
Medlem
Randomizers avatar
Har 500g kalkonfilé som jag måste käka upp, aldrig tillagat kalkon förrut men antar att det fungerar i princip som kyckling :P

Tips på schysst recept med kalonfilé?
Citera
2010-02-14, 14:22
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomizer
Har 500g kalkonfilé som jag måste käka upp, aldrig tillagat kalkon förrut men antar att det fungerar i princip som kyckling :P

Tips på schysst recept med kalonfilé?
Skär i små bitar (typ sockerbitsstorlek), bryn i smör, i med grädde, vitlök, dijonsenap och kyklingbuljong. Låt koka upp, sänk värmen och låt puttra i runt 5 minuter, klart!
Serveras med ris.

I övrigt så saltar och pepprar du som du vill, röd paprika och lök (gul eller röd) går alltid att bryna ihop med kalkonen och förhöjer smaken.
Citera
2010-02-14, 18:23
Medlem
Larsjudens avatar
Hade tänkt pröva att äta någon slags bönröra/sallad till kött nåndag.
Dvs röra ihop bönor, finhackad chalottenlök, lite salt och peppar och lite olivolja+vinäger för lite syrlighet och för att jag gillar det tillsammans med lök och undrar således vilken böna ni tror kan passa till detta?
Citera
2010-02-14, 19:19
Medlem
wääuus avatar
Kidneybönor, borlottibönor, blackeye-bönor. En av dem eller blandat, välj själv. Mycket gott.
Citera
2010-02-14, 21:01
Medlem
wääuus avatar
Förresten behöver jag också lite hjälp. Jag har några kronärtskocksbottnar (från burk) och lite champinjoner som jag måste använda upp, kan jag kombinera dess på något vis i någon rätt?
Annars har jag det mesta.
Citera
2010-02-14, 21:43
Medlem
Funknatics avatar
Är väldigt sugen på hamburgare imorgon.. är det någon som kan ett bra recept på hamburgare av köttfärs så mina smaklökar kommer skrika av lycka?

Edit: Idag blev det kycklingfilé blandad med frityrsmet. Jasmine ris och sweet chili sås
Senast redigerad av Funknatic 2010-02-14 kl. 21:44. Anledning: ...
Citera
2010-02-14, 22:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Förresten behöver jag också lite hjälp. Jag har några kronärtskocksbottnar (från burk) och lite champinjoner som jag måste använda upp, kan jag kombinera dess på något vis i någon rätt?
Annars har jag det mesta.
Möjligtvis någon typ av grönsaksgratin.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in