Citat:
Ursprungligen postat av Dimple
Hjälp mig snälla Fb-kockar!
Jag har kycklingfile, vad ska jag göra med den? Gärna snabbt och enkelt. Dock inte med hjälp av uncle ben´s såser...
Tack på förhand
Finhacka 1 Shalottenlok, fras i smor, lat dom inte bli bruna!
Skar kycklingen i 2,0cm kuber, bryn dom runt om tillsammans med loken, salta peppra .
Hall pa appelcider (den mustigaste du hittar)tills kycklingen ar tackt
Lat cidern koka ned tills halva tjockleken pa kycklingen ar utan cider, fyll pa mer cider tills den ar tackt igen.
Lat den koka ned en gang till, tillsatt darefter en 3:a eller 5:a gradde (den fetaste du hittar)
Lat puttra lite, sa den blir lite tjockare.
Smaka av med mer salt och peppar, servera pa ris men finhackad dragon eller nagon annan favoritort.