2010-02-03, 21:18
Medlem
Håller på med rotmos och chorizokorvar men vad ska man ha för tillbehör?
Citera
2010-02-03, 21:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwightt
Håller på med rotmos och chorizokorvar men vad ska man ha för tillbehör?
Söt senap eller äppel-/pepparrotspuré eventuellt med grädde i.

~Paul~
Citera
2010-02-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Söt senap eller äppel-/pepparrotspuré eventuellt med grädde i.

~Paul~

Något annat som är rimligt för en ungkarl?

Edit. Blev fulsenap
Senast redigerad av dwightt 2010-02-03 kl. 21:50.
Citera
2010-02-03, 22:14
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwightt
Något annat som är rimligt för en ungkarl?

Edit. Blev fulsenap

Finns pepparotspuré i grädde på tub i butikerna som du kan gägga ut i söt senap eller rivet äpple.
Det finns även riven pepparrot utan grädde på tub.

Till rotmos skall det dock alltid vara någon form av senap anser jag.
Citera
2010-02-04, 16:23
Medlem
SexyBeasts avatar
Jag blir ensam vid middagsbordet ikväll. Har ingenting i köttväg förutom ett stycke Rostas på runt 700 g. Denna vill jag helst ugnssteka i ett stycke så jag vill ta så lite från köttbiten som möjligt nu när jag är själv.

I övrigt har jag det mesta i matväg.

Förslag?
Citera
2010-02-05, 18:22
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Jag blir ensam vid middagsbordet ikväll. Har ingenting i köttväg förutom ett stycke Rostas på runt 700 g. Denna vill jag helst ugnssteka i ett stycke så jag vill ta så lite från köttbiten som möjligt nu när jag är själv.

Förslag?

Jag skall laga följande, kanske funkar: Skär köttet i tunna skivor, bryn i ordentligt med olivolja och lite vitlök. I med kapris(+lite av saften) och en burk krossade tomater. I med en nypa socker och två nypor salt, lite vitpeppar. I med ännu mer vitlök: 2-3 klyftor. (har du lite oxfond hemma så i med en skvätt. Vill du ha lite mer styrka så släng i två piripiri också!) Låt puttra i ca 20 min. Vid sidan om kokar du upp lite couscous enligt instruktioner. Voila.

Såg att det var igår du ville ha tipset, men detta funkar kanske en annan gång.
Senast redigerad av portnoy 2010-02-05 kl. 18:38.
Citera
2010-02-05, 19:09
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast

Förslag?

Gör en pastasås på köttet då behöver du inte lika mycket kött. Här finns tips om hur du lagar: https://www.flashback.org/sp15608711
Citera
2010-02-05, 19:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tjena morsning!

Kom nyss tillbaka från ICA och såg att det fanns Lammkorv...och nu blev jag småsugen på att göra det imornkväll.

Men vad ska man ha till..?

Pasta, Gnocci, Potatis..eller bara ris?
Citera
2010-02-05, 20:03
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tjena morsning!

Kom nyss tillbaka från ICA och såg att det fanns Lammkorv...och nu blev jag småsugen på att göra det imornkväll.

Men vad ska man ha till..?

Pasta, Gnocci, Potatis..eller bara ris?
Potatismos, rotfruktspuré eller smörstekta spätzle. Även couscous eller bulgur borde funka.

~Paul~
Citera
2010-02-08, 15:54
Medlem
Har potatis och kycklingbröst (från en grillad kyckling) som basingredienser till ikväll, är öppen för förslag! Helst inte för avancerat men har tillgång till det mesta annars kan jag knalla iväg till affären.

Nyss upptäckt det roliga med matlagning (arton bast) och tycker om att experimentera =)
Citera
2010-02-08, 16:58
Medlem
Evil-Eyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky11
Har potatis och kycklingbröst (från en grillad kyckling) som basingredienser till ikväll, är öppen för förslag! Helst inte för avancerat men har tillgång till det mesta annars kan jag knalla iväg till affären.

Nyss upptäckt det roliga med matlagning (arton bast) och tycker om att experimentera =)

Gör en tsatsiki, (lite grönsallad) och hemgjorda klyftpotatisar, värm på kycklingen efter smak.

Eller en trevlig couscous (med kanske lök, soltorkade tomater, russin, valnötter och ruccola)
fan, potatis var det ja...

Vill du ha mer ingående recept så skriv en rad bara
Citera
2010-02-10, 21:55
Medlem
poojks avatar
Nån som har tips på hur man kan göra en jävligt simpel korvstroganof med dijon ?

Hade tänkt att äta det med rotmos till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in