Citat:
Ursprungligen postat av
dePaul
Tackar för de snälla orden!
Christers recept är förstås avsevärt enklare och mindre omfångsrik när det gäller mängden ingredienser/råvaror. Något kinesiskt recept är det dock inte

.
~Paul~
[Kinesiskt] påstod jag inte heller att det var, men det blev ju lyckat (antar jag) liksom när jag ändrade på Laab Muu (som jag antar är snott från Laos om man nu ska vara petig) i Isaan/Thailand, och "mama" på hörnet gick efter mycket knot med på att laga det med svamp och broccoli.
Man måste ha lite experimentlusta åxå, sen vad det kallas är för mig egalt.
Men jag kan hålla med om att det verkar finnas outsinliga mängder kunskap att hämta hos dePaul. Smolket i bägaren är klimpen i köttsoppan, men det har vi redan rett ut.
Recept är ju mer idéer till hur man bör göra än exakta instruktioner på hur man måste göra (för mig) så jag kan sno idéer lite här och var.
Tyvärr kan jag inte plita ner ett exakt recept med arbetsgång osv. För jag gör inte så..
Då blir det riktigt roligt när man läser i denna tråd och bara får bilder av... hmm, detta borde fungera. Snokar efter ett recept (på nätet) och delger min tolkning av vad som önskades.
Jag har liksom min mamma inte recept på löksås, palt, köttsoppa, pannkakor eller sånt i nån bok. Det sitter i hur det smakar och vad man råkar ha hemma (detta gäller speciellt soppor av nån anledning).
Så det jag skrev, strimlad biff+ris = kinamat för mig är lite hur jag tänker.