Citat:
Ursprungligen postat av
vetvartdubor
Behöver lite förslag/inspiration, ska försöka få ihop en tre rätters nu på lördag, behöver inte vara alltför svårt eller för enkelt, men samtidigt något speciellt inte bara den klassiska stekta/grillade fläskfilén. Vore schysst om nån kunde ge lite tips eller länka lite schyssta recept

Gärna lite mer vår inspirerat också

Inspirerad av dePauls förslag (dragonkyckling) i en annan tråd om vad man ska laga (finns det två trådar om det?)
Viltlöksbröd med aioli som starter, alternativt en tunnbrödsrulle med rökt renkött+pepparrot skuren på snedden (1 bröd blir 2 rullar), tja det fungerar ju med lax, avokado... vad som helst utom toast skagen.
Du kan ju klämma in en liten nässelsoppa om du vill ha lite vår. Serveras med hårdkokt ägghalva toppad med kaviar/rom till vitlöksbrödet åxå.
Baconlindad dragonkyckling men även här skall vitlök finnas med i form av ost eller pressa på. Vitlök är gott...
Nån glass med bär, citrongratiné eller sorbet. Jo jag gillar glass eller liknande. Här ger jag mig, vitlöken passar inte riktigt in.
Skulle kanske fungera med samkväm med vin,öl, ost, kex, korv, rökt kött osv åxå. Detta tycker jag personligen att man inte gör vid matbordet utan flyttar till nåt lite mysigare ställe gärna i anslutning till balkong för eventuella rökare som nu suttit snällt ett tag och lidit i det tysta.