2009-05-24, 17:33
Medlem
Kundalinis avatar
Jaha...vad skall jag laga nu då?

Det skall vara vegetariskt. (min kvinna...)

Det skall tilltala barn. (mina barn...)

Det skall gå snabbt (verkligeheten...)

Snabbt är ett relativt begrepp, jag vet, så höfta in en egen uppfattning.
Citera
2009-05-24, 17:35
Bannlyst
Olivolja
½-1 Aubergine, tärnad
350g Kidneybönor, sköljda
2 vitlöksklyftor, rivna
1 rödlök, hackad
500g Fullkornspasta, fusili/tortiglioni/whatever
500g krossade tomater
Paprikapulver
Chilipulver
Salt, socker och peppar
Fetaost
Basilika
Persilja

Värm olivoljan på medelvärme och häll i rödlök och vitlök och stek den mjuk – den ska inte få färg.

Häll i den tärnade auberginen, och låt den få lite färg – dra upp värmen - och häll på chili och paprikapulver.

Häll i krossade tomater, salta, sockra och peppra efter behag.

Låt koka 10-15 minuter tills den blivit rätt tjock. Häll i de avsköljda kidneybönorna och låt de bli genomvarma – 5 minuter till.

Häll på en handfull hackad basilika.

Koka pastan enligt anvisning.

Blanda ihop allt (all tomatsås behöver kanske inte användas, jag hade lite över).

Lägg upp på tallriken och smula fetaost över, garnera med persilja.

----------------

Billigt, lätt och nyttigt
Senast redigerad av Carl.Hamilton 2009-05-24 kl. 17:41.
Citera
2009-05-24, 17:36
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
falafel?
Citera
2009-05-24, 17:41
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Hamilton
RECEPT

Låter smaskens!

Sambon kommer inte att vilja ha pasta.

Barnen kommer inte att vara positivt inställda. En del av dem kommer att sitta och undersöka röran och ifrågasätta innehållet.
Citera
2009-05-24, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Låter smaskens!

Sambon kommer inte att vilja ha pasta.

Barnen kommer inte att vara positivt inställda. En del av dem kommer att sitta och undersöka röran och ifrågasätta innehållet.

Byt ut pastan mot bulgur

Tärna auberginen väldigt fint, den märks knappt av men det blir matigare och mer av det.
Bönorna är inte så bra att dela upp, men det är bara att prova, de kommer förhoppningsvis gilla det.

Serverade det med varm baguette med färskost på.
Citera
2009-05-27, 10:31
Bannlyst
Svårt att hitta på vad jag ska äta.

Jag kan inte laga mat längre det bara fuckar upp sig, man sitter här och mår illa utav hunger men jag känner verkligen inte för att gå upp och göra iordning något, vilket resulterar i att man tillslut gör en kopp kaffe och blir helt skakig och jobbig och får lite ångest känsla.

Vi har alla möjliga saker hemma, som kyckling, alla pastor och så, bröd, oboy, gamla rester, ägg, färdiga köttbullar.. Ja du kan tänka dig, men inget duger. Kroppen har blivit så jävla bortskämd, kan inte ens tänka mig att marabou chokladen som vi har i skåpet kommer hjälpa. Känner inte för den. Igår tryckte jag ofrivilligt i mig pocorn Usch, det var äckligt som fan
Så jävla hungrig men ändå så jävla illamående, något sätt att bota detta på?
Citera
2009-05-27, 10:42
Medlem
Agzzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beling
Jag kan inte laga mat längre det bara fuckar upp sig, man sitter här och mår illa utav hunger men jag känner verkligen inte för att gå upp och göra iordning något, vilket resulterar i att man tillslut gör en kopp kaffe och blir helt skakig och jobbig och får lite ångest känsla.

Vi har alla möjliga saker hemma, som kyckling, alla pastor och så, bröd, oboy, gamla rester, ägg, färdiga köttbullar.. Ja du kan tänka dig, men inget duger. Kroppen har blivit så jävla bortskämd, kan inte ens tänka mig att marabou chokladen som vi har i skåpet kommer hjälpa. Känner inte för den. Igår tryckte jag ofrivilligt i mig pocorn Usch, det var äckligt som fan
Så jävla hungrig men ändå så jävla illamående, något sätt att bota detta på?

gå till närmsta restaurang och köp en fet måltid och en stor stark, de gör susen
Citera
2009-06-02, 23:07
Medlem
mjamjas avatar
Styr mig, baby!

Jag fick precis ett infall! Jag blev väldigt sugen på att laga en jävligt god middag. Men pga idétorka tyckte jag att mina kära flashbackkamrater bestämma åt vad som ska lagas. Jag vill alltså att ni skriver era recept och förslag här, så väljer jag ett som jag tillagar slaviskt efter era instruktioner; allt från dryck till potatiskoktid.
Citera
2009-06-03, 17:16
Medlem
csts avatar
Ska iväg och handla nu men har noll fantasi. Min butik är ganska välsorterad men inte jätte. Det är en ICA nära. Vad det kostar spelar inte så stor roll men det får gärna gå att laga under en timme. Har ni några förslag? Jag är helt rökt i huvudet idag.
Citera
2009-06-03, 17:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ska iväg och handla nu men har noll fantasi. Min butik är ganska välsorterad men inte jätte. Det är en ICA nära. Vad det kostar spelar inte så stor roll men det får gärna gå att laga under en timme. Har ni några förslag? Jag är helt rökt i huvudet idag.
Du verkar vara lite desperat...

Kan du inte bara ta den lätta vägen ut?

Rostbiff och potatissallad
Köp en färdigmarinerad köttbit och grilla
Stinas Kyckling
Gör en ost- och skinksallad
Hemgjord pizza
Citera
2009-06-03, 17:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du verkar vara lite desperat...

Kan du inte bara ta den lätta vägen ut?

Rostbiff och potatissallad
Köp en färdigmarinerad köttbit och grilla
Stinas Kyckling
Gör en ost- och skinksallad
Hemgjord pizza
Jag är sjuk desperat. Borde handlat för längesen. Jag är på humör för att stå i köket och jobba ett tag, det är roligt, men jag har ingen idé vad jag ska laga. Flickan ska äta också. Men det var bra back-up förslag du kom med
Citera
2009-06-03, 17:33
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag är sjuk desperat. Borde handlat för längesen. Jag är på humör för att stå i köket och jobba ett tag, det är roligt, men jag har ingen idé vad jag ska laga. Flickan ska äta också. Men det var bra back-up förslag du kom med

Kanske nått sånthär?

http://www.tasteline.com/recept/Tagliatelle_med_lovbiff_och_svamp_i_kramig_graddsa s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in