Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Har ett kilo "kycklingöverlår " de är med skinn. Har även tomatkross/passerade, lök,paprika, morot,( ärtor , linser?) ,persilja, vitlök..curry?Tänker mig nån sorts långkok/gryta med delar av ingredienserna(vilka?)?Måste jag i såfall ta bort skinnet, det ger väl smak till grytan och så tar man bort det efteråt? Lergrytan? Marinera?
Ska jag bryna först? Eller är det bättre att köra i ugnen?Jag tänker inte gå o handla så jag ska få ihop nåt hyfsat av detta.
I'm lost. Help.
Jag har ett minne av en god kycklinggryta med tomat och hela kycklingdelar jag har ätit.
Sent svar, men jag gjorde en fin kycklinggryta i helgen som passade fint till det du beskriver. Fräs hackad schalottenlök och vitlök, lägg över i gryta. Stek strimlad bacon och lägg i grytan. Salta och peppra kycklingdelarna, bryn runt om och lägg i grytan. Häll på 2 burkar krossad tomat, 3 paprikor skurna i grova delar och smula ner en buljongtärning. Krydda med salt, peppar, paprikapulver, lite socker och vinäger. Låt koka försiktigt i 30 minuter, rör ner finhackad persilja och servera med ris.