2012-07-02, 15:24
Medlem
Hej! Jag ska laga mat åt 4 vänner och vill ha tips på något hyffsat enkelt, hyffsat pris och hyffsat ovanligt. Med ovanligt menar jag istället för en köttbit och potatisgratäng, nåt mera i stil med typ Burritos eller nåt man kanske inte gör allt för ofta i hemmet.

Så, tips någon?,

Ska kanske tilläggas att detta sker i helgen så inte idag, så med andra ord behöver det inte stressas fram nåt.
Senast redigerad av bruno13 2012-07-02 kl. 15:28.
Citera
2012-07-02, 15:54
Medlem
Aakes avatar
Chili con carne lr ärtsoppa i storkok
Citera
2012-07-02, 16:17
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruno13
<klipp>Ska kanske tilläggas att detta sker i helgen så inte idag, så med andra ord behöver det inte stressas fram nåt.

gör en boeuf bourguignon, låt den stå nån dag och värm upp igen. Den blir bara godare av att gosa till sig.

Ähh länken funkar inte http://www.recept.nu/jens_linder/soppor_och_grytor/kott/boeuf_bourguignon_med_skogssvamp/
Senast redigerad av christery 2012-07-02 kl. 16:23.
Citera
2012-07-02, 16:18
Medlem
christerys avatar
bort din fula dubbelpost

Men jag ska fan testa länk

Aha... det var så man gjorde...
Senast redigerad av christery 2012-07-02 kl. 16:23.
Citera
2012-07-02, 17:57
Medlem
Dirges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruno13
Hej! Jag ska laga mat åt 4 vänner och vill ha tips på något hyffsat enkelt, hyffsat pris och hyffsat ovanligt. Med ovanligt menar jag istället för en köttbit och potatisgratäng, nåt mera i stil med typ Burritos eller nåt man kanske inte gör allt för ofta i hemmet.

Så, tips någon?,

Ska kanske tilläggas att detta sker i helgen så inte idag, så med andra ord behöver det inte stressas fram nåt.
Kanske ett par goda köttfärs smördegs piroger med en härlig sallad till?
Citera
2012-07-03, 15:16
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Hej! Bjuder hem flickvän, samt två vänner (ett par). Vill bjuda på något lite ovanligt, lyxigt, gott, men ändå inte överdrivet dyrt (500 kanske?).

Öppen för absolut allt, dock undviker jag gärna fisk.

Med vänlig hälsning,
Ernst.Hugo
Citera
2012-07-03, 18:33
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Hej! Bjuder hem flickvän, samt två vänner (ett par). Vill bjuda på något lite ovanligt, lyxigt, gott, men ändå inte överdrivet dyrt (500 kanske?).

Öppen för absolut allt, dock undviker jag gärna fisk.

Med vänlig hälsning,
Ernst.Hugo

Letade efter en gorgonzolapackad fl'sklfile som öindas i smördeg och serveras med gorgonzolan¨sås utspädd i creme fraice´he eller nåt men hittade bara denna http://www.tasteline.com/recept/Flaskfile_med_gorgonzola_och_salami

Annnasrs sök i den bruna maten efter hawaikassler med smältost... Det har dom fan inte ätit på länge
Citera
2012-07-03, 22:49
Medlem
TequilaBoys avatar
Kan man hitta på något roligt med grön paprika? Har en del såna som jag inte vet vad jag ska göra av dem...
Citera
2012-07-03, 22:51
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Kan man hitta på något roligt med grön paprika? Har en del såna som jag inte vet vad jag ska göra av dem...

Gröp ur och fyll de med något gott. Förslagsvis lite köttfärs som du hottat upp. Strö över ost och skjutsa in i ugnen!
Citera
2012-07-03, 22:56
Medlem
TequilaBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Gröp ur och fyll de med något gott. Förslagsvis lite köttfärs som du hottat upp. Strö över ost och skjutsa in i ugnen!

Mm.. Det var smart. Har till och med köttfärs som jag behöver använda! Få se om det smakar bra.

Tack för tipset!
Citera
2012-07-04, 11:48
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Du kan dricka tequila ur dem
Citera
2012-07-04, 12:10
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Mm.. Det var smart. Har till och med köttfärs som jag behöver använda! Få se om det smakar bra.

Tack för tipset!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in