2011-12-17, 12:01
  #2305
Medlem
Dirges avatar
Här ska rullas köttbullar i dag.
Citera
2011-12-17, 12:56
  #2306
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirge
Här ska rullas köttbullar i dag.

Aha, julstöket börjar. 7 dagar kvar.
Tror man kan julkrydda med kryddpeppar, men om det blir bra vetefan.
Citera
2011-12-17, 17:25
  #2307
Medlem
SleighBellss avatar
Jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på lunch senaste månaden och tänkte nu försöka vara lite händig och svänga ihop några trevliga rätter inför nästa vecka. Inspirationen är lika med noll, det jag vet är att det ska vara typ byggarmat som man står sig länge på och får i sig lite extra kalorier, plus att det bara skall vara kötträtter. Så om någon sitter på ett par pangrecept som inte är allt för svåra att bemästra vore jag tacksam!
Citera
2011-12-17, 18:06
  #2308
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på lunch senaste månaden och tänkte nu försöka vara lite händig och svänga ihop några trevliga rätter inför nästa vecka. Inspirationen är lika med noll, det jag vet är att det ska vara typ byggarmat som man står sig länge på och får i sig lite extra kalorier, plus att det bara skall vara kötträtter. Så om någon sitter på ett par pangrecept som inte är allt för svåra att bemästra vore jag tacksam!
Varför inte göra en rejäl lasagne?
Citera
2011-12-17, 18:29
  #2309
Medlem
christerys avatar
köttsoppa, svälter man ihjäl på köttsoppa så är det nåt fel...
Köttfärspaj, eller alternativ runt den. Radhusbiff--- ehh blodpudding med riktig lingonsylt och smör.
Citera
2011-12-17, 23:47
  #2310
Medlem
seadogs avatar
Bruna bönor med stekt fläsk och rårörda lingon.


mvh
seadog
Citera
2011-12-18, 00:44
  #2311
Medlem
C20ruless avatar
Korv med bröd.
Citera
2011-12-18, 14:21
  #2312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på lunch senaste månaden och tänkte nu försöka vara lite händig och svänga ihop några trevliga rätter inför nästa vecka. Inspirationen är lika med noll, det jag vet är att det ska vara typ byggarmat som man står sig länge på och får i sig lite extra kalorier, plus att det bara skall vara kötträtter. Så om någon sitter på ett par pangrecept som inte är allt för svåra att bemästra vore jag tacksam!
Bryn en rejäl laddning köttfärs med gul lök. Ha i några burkar krossade tomater.
Lägg sedan över hälften i en annan kastrull där du häller i ett par burkar vita bönor och kryddar med chili con carne krydda. Den andra hälften fortsätter du koka och smaksätter som en vanlig köttfärssås.
Koka pasta och ris. Du har nu både spaghetti med köttfärssås samt chili con carne att fylla lunchlådor med.
Smidigt att göra två rätter på samma gång som en sas!
Citera
2011-12-21, 11:14
  #2313
Medlem
keranos avatar
Idag blir det pyttipanna med stekta ägg
Citera
2011-12-21, 15:33
  #2314
Medlem
sirbagges avatar
Har falukorv och frysta thaiwokgrönsaker, går det att göra någon slags gryta av det? Har tillgång till affär.
Citera
2011-12-21, 16:20
  #2315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirbagge
Har falukorv och frysta thaiwokgrönsaker, går det att göra någon slags gryta av det? Har tillgång till affär.

Köp en créme fraische med smak och blanda ner i en stekpanna tillsammans med grönsakerna och korven. Mitt förslag är Arlas med smak av chili och tomat. Annars, krossad tomat med en buljongtärning kanske? Servera med nudlar. En svensk thailändare...

Idag kryddar jag kycklingklubbor och kör in i ugnen tillsammans med lök och broccoli. Serveras med bönsallad.
Citera
2011-12-26, 12:03
  #2316
Medlem
Dirges avatar
Håller på med en biryani på kyckling här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in