Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på lunch senaste månaden och tänkte nu försöka vara lite händig och svänga ihop några trevliga rätter inför nästa vecka. Inspirationen är lika med noll, det jag vet är att det ska vara typ byggarmat som man står sig länge på och får i sig lite extra kalorier, plus att det bara skall vara kötträtter. Så om någon sitter på ett par pangrecept som inte är allt för svåra att bemästra vore jag tacksam!
Bryn en rejäl laddning köttfärs med gul lök. Ha i några burkar krossade tomater.
Lägg sedan över hälften i en annan kastrull där du häller i ett par burkar vita bönor och kryddar med chili con carne krydda. Den andra hälften fortsätter du koka och smaksätter som en vanlig köttfärssås.
Koka pasta och ris. Du har nu både spaghetti med köttfärssås samt chili con carne att fylla lunchlådor med.
Smidigt att göra två rätter på samma gång som en sas!