Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
Tänkte köra kycklinglår i ugn till middag imorrn men har ont om idéer. Finns det nån god och enkel sås man skulle kunna köra till (kanske nått med creme fraiche?), eller har nån nått recept på en god marinad eller liknande som man kan dutta på kycklingen innan man kör in den i ugnen så vore jag väldigt tacksam. Har väldigt lite kryddor och dylikt hemma, bara salt och peppar i princip så övriga ingredienser lär jag inhandla men kom gärna med förslag som sagt.
Mja, gör som indianerna, lägg ut
receptet på tuben, när du skapat färdigt. Fast just den såg lite spartansk ut.
Nån variant på buffalo wings (som jag snöat in på, kan inte släppa dom) med låren borde väl gå... Kanske.
Kyckling sallad dyker väl upp som ett alternativ ifall man vill ha det lite lättare, "chiken soup" har jag hört talas om men aldrig provat, fått för mig att höstar med lite ruggigt väder ska genomlidas snörvlandes och genom att inmundiga denna "chicken soup" i massor.
Ska den nu prompt in i ugn, och du bara har låren så skulle jag nog gå
buffalo wings style eller vad nu tanten gjorde med dom. Borde funka på lår åxå.
Vet inte varför man inte kan köpa annat än vingar, kanske låren är för fina - eller för tjocka. Du får fundera lite själv. Nu blev jag hungrig... Måste avvika en liten stund