2011-06-12, 17:27
Medlem
Har en massa kycklinglår, någon som har ett tips på det? Gärna omgående, jag är hungrig.
Citera
2011-06-12, 18:32
Medlem
Har en jävla massa parmesanost hemma som jag vill göra någonting gott med. Några tips? Tänkte torrsteka upp lite Serranoskinka, koka lite pasta. I med rejäla klickar pesto och färskhyvlad parmesan i mängder. Salta och peppra.

Fler recept än carbonara, tiep!
Citera
2011-06-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigarprinsessan
Har en jävla massa parmesanost hemma som jag vill göra någonting gott med. Några tips? Tänkte torrsteka upp lite Serranoskinka, koka lite pasta. I med rejäla klickar pesto och färskhyvlad parmesan i mängder. Salta och peppra.

Fler recept än carbonara, tiep!
Varför inte carbonara? Det är ju så smaskigt. Riv ner skitmycket parmesan och vispa med några ägg, stek skinkan, i med pastan, i med ost/äggblandningen. Mummaaaa!!
Citera
2011-06-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Varför inte carbonara? Det är ju så smaskigt. Riv ner skitmycket parmesan och vispa med några ägg, stek skinkan, i med pastan, i med ost/äggblandningen. Mummaaaa!!

Jag vet att carbonara är så jävla gött, men har ätit det för mycket på sistone.
Citera
2011-06-12, 19:54
Medlem
Lestat-s avatar
Korvstroganoff:

Grädde
Lök
Falukorv
Krossade tomater
Ris eller pasta

Enkelt, billigt och jävligt gott.
Citera
2011-06-13, 15:44
Medlem
Stuntman Mikes avatar
Jag behöver lite hjälp idag!

Jag har en bit alaska pollok på tining men vet inte vad jag ska göra med att..
Köket är full-utrustat med div basvaror å kryddor +
Vårlök, färsk vitkål, skogschampinjoner, färskpotatis, creme fraich, riven pepparrot.

Om ni inte kommer på något så blir det till att pannera å steka fisken och servera med potatis och "smält smör med lök i" men gjorde det med torsk förra veckan så tips tack! =)
Citera
2011-06-13, 15:55
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Mike

Vårlök, färsk vitkål, skogschampinjoner, färskpotatis, creme fraich, riven pepparrot.

Om ni inte kommer på något så blir det till att pannera å steka fisken och servera med potatis och "smält smör med lök i" men gjorde det med torsk förra veckan så tips tack! =)
Jag skulle satsat på en gratäng, gör en grund där du bryner hackad lök och skivade champinjoner, häller på creme fraish och pepparrot, salt, peppar, kanske lite filskbuljong, låt puttra en stund och häll över i ugnsfast form och ner med fisken och låt puttra i ugnen i 20-30 minuter, servera med färskpotatis, kanske lite pepparrotssmör till potatisen. Jag gillar att ha i tomatskivor i mina fiskgratänger, gillar du också sladdrig varm tomat, så skiva 1-2 tomater och lägg det överst på gratängen så tomaten blir lite gratinerad. Sen kanske på med lite ost och nån oregano/basilika efter smak.
Citera
2011-06-13, 16:23
Medlem
Stuntman Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag skulle satsat på en gratäng, gör en grund där du bryner hackad lök och skivade champinjoner, häller på creme fraish och pepparrot, salt, peppar, kanske lite filskbuljong, låt puttra en stund och häll över i ugnsfast form och ner med fisken och låt puttra i ugnen i 20-30 minuter, servera med färskpotatis, kanske lite pepparrotssmör till potatisen. Jag gillar att ha i tomatskivor i mina fiskgratänger, gillar du också sladdrig varm tomat, så skiva 1-2 tomater och lägg det överst på gratängen så tomaten blir lite gratinerad. Sen kanske på med lite ost och nån oregano/basilika efter smak.

Tack! Det är inte alls omöjligt att det blir såhär =)

Har även blomkål, bacon i kylen och en påse räkskal i frysen om det kan hjälpa..
Citera
2011-06-13, 16:23
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Mike

Fisk i folie är riktigt gott och dessutom väldigt enkelt att tillaga. Servera med färskpotatis. Smörskyn som blir i paketet är god att ha på potatisen.

http://www.veckansmiddag.com/ortkryddad-fisk-i-folie-med-tomat-och-citron/
Citera
2011-06-13, 16:25
Medlem
Testar i den här tråden också; Tänkte käka tonfisk(konserv i vatten) och pasta idag. Nån som har tips på nån god sås/kryddning till det?
Senast redigerad av draplig 2011-06-13 kl. 16:34.
Citera
2011-06-13, 16:30
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draplig
Testar i den här tråden också; Tänkte käka tonfisk(konserv i vatten) och pasta och pasta idag. Nån som har tips på nån god sås/kryddning till det?
Du kan alltid göra klassikern tonfisk i tomat. Häll en burk krossade tomater i en kastrull tillsammans med en burk avrunnen tonfisk. Låt det hela puttra i en kvart. Rör om då och då. Krydda sedan med basilika, peppar och salt till den smak du vill ha. Låt puttra i fem minuter till. Lägg upp pastan på tallriken och häll över önskad mängd tonfiskröra. Enkelt och gott.
Citera
2011-06-13, 19:03
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Du kan alltid göra klassikern tonfisk i tomat. Häll en burk krossade tomater i en kastrull tillsammans med en burk avrunnen tonfisk. Låt det hela puttra i en kvart. Rör om då och då. Krydda sedan med basilika, peppar och salt till den smak du vill ha. Låt puttra i fem minuter till. Lägg upp pastan på tallriken och häll över önskad mängd tonfiskröra. Enkelt och gott.

Kan man göra något mer med detta, blanda i creme fraiche, eller blir det inte bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in