Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Vill ha tips på vad man kan göra med fläskfilé och pasta. Hade tänkt mig något italienskt
men vetefan vad. Är trött på kinesmat så någon fin italiensk varm pastasås med
små fläskfilébitar kanske och lite spaghetti på det kanske.
Jag hade gjort någon sås med creme fraiche och senap tillsammans med köttet. Ev. lite svamp och lök i också.
Vid närmre eftertanke kanske den varianten passar bättre till potatis?
Annars kan jag rekommendera dig att göra så här:
Stek en gul lök.
Häll över 1 dl vitt vin och låt koka in.
Häll på grädde och mycket anis.
Vänd i räkor precis innan servering.
Salta och peppra.
Voila, världens godaste pastarätt!