2006-12-05, 09:11
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Islam är den enda religionen som säger att man får mörda otrogna, dvs icke-muslimer.

Hur någon kan vara korkad nog att kalla detta för "fredens religion", måste vara världsrekord i idioti.
Citera
2006-12-05, 10:52
Bannlyst
Nutid, hur ser du på Mujahideens?

Citat:
Och om jag ser någon mer uttalande ifrån dig då du försöker kasta tvivel över Mujahideen, eller rent ut förolämpa dem, så ser jag till att du blir bannad direkt. Ni kanske ser detta som någon slags förtryck (vilket det inte är eftersom ni är här frivilligt i ett forum jag har delvist ansvar för), men jag vill verkligen inte stå framför tusentals utav Mujahideen på domendagen och försöka förklara mig varför jag tillät folk besudla deras heder utan att jag gjorde någonting då jag kunde.

Jag trodde det var Allah man stod framför på domendagen och inte framför tusentals utav Mujahideen?
Citera
2006-12-05, 11:11
Medlem
Bismillah

Johan 666

Citat:
Islam har alltså absolut ingenting med självmordsbombare att göra? Det finns alltså inga som helst våldsamma verser i Koranen som uppmanar till sådant beteende?
For det forsta sa ar det forbjudet med sjalvmord i Islam.
For det andra sa ar det tillatet att forsvara sig mot inkraktare, ockupanter som tar sig olovandes in i landet och styr och staller. Pa vilket satt man forsoker att forsvara sig mot dessa, dvs nu talar jag om militar och andra som staller sig pa deras sida, gors pa det satt som ar mojligt.
For det tredje ar det forbjudet att doda barn, kvinnor och aldre. OM nu inte forstas dessa staller sig pa motstandarens sida, da ar dom i samma position som militaren.

"Allah revealed His will to the angels, saying: 'I shall be with you. Give courage to the believers. I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers!' That was because they defied Allah and His apostle. He that defies Allah and his apostle shall be sternly punished by Allah." Koranen 8:12-13.

OCH vad handlar versen om? Du far svaret om du laser den i sitt sammanhang och samtidigt laser i vilket sammanhang den uppenbarades. VAD orsaken var till just denna vers' uppenbarelse. Du gor det en aning enkelt for dig. Kanske for det passar dig.

Citat:
Lyssna på Nickep, nutid. För övrigt bör nämnas att du troligtvis lider av dyslexi då du inte kan stava till 'dåtid' - ditt namn är ett bevis på detta.
Jag laser vad Nickep skriver, han och jag forstar inte varandra.
Har du nagot emot de personer som lider av dyslexi? Skrev inte du en gang Nickep att du har det? Bast Johan far checka av, han verkar ha fordomar...
Citera
2006-12-05, 11:23
Medlem
Bismillah

Nickep

Citat:
Som tidigare påpekats, lever du i en liknande sorts drömvärld
For mig ar den NOG sa reell!

Citat:
Islam har i de muslimska länderna för länge sedan, på samma sätt som i de kommunistiska länderna, bara visat sig fördelaktigt för makthavarna, som kan gömma sig bakom och hota med de korrektionsmedel som religionen ger möjlighet till. För människorna finns inte mycket till övers.
Ja sa kan man nog se det, och det beror pa det jag redan tagit upp. Har handlar det kanske om manniskor som ar intresserade av reformering av Islam, dom vore nagot for dig att tackla! Inte sana envisa typer som mig.

Sa ateringen nar gudsfruktan saknas, kan man ta vilken vag som helst, och egot kommer i forsta hand. Tyvarr.

Citat:
När fattigdomen konserveras och oron/hopplösheten bland de fattiga kommer upp till ytan, vänder man uppmärksamheten åt annat håll och manar till kamp mot onden i väst - israel/USA - väl medveten om att:
Enligt mig - bada dessa maste bekampas, eftersom makthavarna oftast gar i Israels/USA ledband.

Citat:
Du kan drömma om ett Islam, som du uppfattar det och tror på
Tack vilket generost erbjudande!

Jag vet hur verkligheten ser ut, jag lever mitt i den.
Citera
2006-12-05, 11:24
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Johan 666

For det forsta sa ar det forbjudet med sjalvmord i Islam.
For det andra sa ar det tillatet att forsvara sig mot inkraktare, ockupanter som tar sig olovandes in i landet och styr och staller. Pa vilket satt man forsoker att forsvara sig mot dessa, dvs nu talar jag om militar och andra som staller sig pa deras sida, gors pa det satt som ar mojligt.
For det tredje ar det forbjudet att doda barn, kvinnor och aldre. OM nu inte forstas dessa staller sig pa motstandarens sida, da ar dom i samma position som militaren.

"Allah revealed His will to the angels, saying: 'I shall be with you. Give courage to the believers. I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers!' That was because they defied Allah and His apostle. He that defies Allah and his apostle shall be sternly punished by Allah." Koranen 8:12-13.

OCH vad handlar versen om? Du far svaret om du laser den i sitt sammanhang och samtidigt laser i vilket sammanhang den uppenbarades. VAD orsaken var till just denna vers' uppenbarelse. Du gor det en aning enkelt for dig. Kanske for det passar dig.

Jag laser vad Nickep skriver, han och jag forstar inte varandra.
Har du nagot emot de personer som lider av dyslexi? Skrev inte du en gang Nickep att du har det? Bast Johan far checka av, han verkar ha fordomar...

En lek med ord igen?

Det är förbjudet med självmord men det är ok som försvarsmetod mot inkräktare?

Man får inte döda barn men om de står på motståndarens sida så är det ok?

Är det så enkelt för dig nutid att eftersom det står i koranen så är det ok? Ser du inte det omoraliska i att döda barn även om dessa är på motståndarens sida?
Citera
2006-12-05, 11:27
Medlem
Bismillah

Erk Swede

Citat:
När det gäller islam är det bara att titta på irak där nu uppstått ett politiskt vacum efter saddam,givetvis börjar man döda varandra direkt.
Nagon saker kalla som kan bekrafta att sa ar fallet?
Citera
2006-12-05, 11:41
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Den enskilde bär alltid ansvaret, den enskilde tror han gör något rätt för allah när han spränger ihjäl sig själv som självmordsbombare, den enskilde tror han dör som martyr och oskyldiga tas emot som martyrer för Allah är barmhärtig och förlåtande

Så mycket för att vi får allt själva stå för vad vi gör

Om man har svart att forsta resonemanget 'att sta ansvarig for sina handlingar', sa kan det bero pa att man har det kristna tankesattet i ryggraden. Dvs att det man syndar har nagon redan betalt ett blodsoffer for det. Och da kan det vara svart att tanka om. Det forstar jag.

Men jag som inte tror pa att andra kan betala vara skulder och synder, utan att vi maste gora det sjalv, ser kopplingen mellan vad vi gor och att vi far sta for det, dvs ta konsekvenserna for det, i en mycket tydlig dager. Det ar logiskt for mig att gor jag fel sa ska inte grannen behova sta for det eller betala for det, utan jag far gora det sjalv.

Sa till det du tog upp, ja jag tror att den enskilde/a far sta for sina handlingar.
Ja jag tror att den enskilde/a tror att han hon gor ratt nar hon/han spranger sig, och gor det som en handling utifran trostloshet och desperation. For att han/hon inte ser nagot positivt - dvs som ett rop pa hjalp. 'Hjalp oss!' men ingen lyssnar.
Ja det ar inte omojligt att man ser sig do som martyr.
Maryrer finns dock av flera slag, de som druknar, dor i jordbavning, kvinnor som dor under forlossning mfl.

Det ar du som satter ihop sjalvmordsbombning med 'Allah ar forlatande och barmhartig'. Jag vet inte varfor du gor det. Varfor gor du det? Vet du nagot som jag inte vet? Just nar det galler den har biten?
Citera
2006-12-05, 11:45
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Nutid, hur ser du på Mujahideens?

Jag trodde det var Allah man stod framför på domendagen och inte framför tusentals utav Mujahideen?
De som kampar for rattvisa och mot fortryck i vara lander, gor det som aligger oss.
Ja vi kommer alla att sta infor Allah SWT nar den dagen kommer.
Citera
2006-12-05, 11:46
Bannlyst
Citat:
Det ar du som satter ihop sjalvmordsbombning med 'Allah ar forlatande och barmhartig'. Jag vet inte varfor du gor det. Varfor gor du det? Vet du nagot som jag inte vet? Just nar det galler den har biten?

Tja... Mujahideens och dess sympatisörer verkar se det på den saken. När al-Zarqawi dödade oskyldiga jordanier sa han att må allah vara barmhärtig och ta emot de döda som martyrer.
Citera
2006-12-05, 12:03
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av TEO
En lek med ord igen?

Det är förbjudet med självmord men det är ok som försvarsmetod mot inkräktare?

Man får inte döda barn men om de står på motståndarens sida så är det ok?

Är det så enkelt för dig nutid att eftersom det står i koranen så är det ok? Ser du inte det omoraliska i att döda barn även om dessa är på motståndarens sida?
Jag forklarar garna, bara att fraga.
Nej jag leker inte med ord, de ar for maktiga for det.
Om man vill ta sjalvmord for att man ar deppig, har blivit sviken av sin karesta, ar trott pa livet helt enkelt sa ar det absolut forbjudet.
Det ar kanske inte sa konstigt om man dor om man forsvarar sig? Man far ju liksom rakna med det. Man vet att motstandaren inte tagit med sig kaffe i termos utan nagot annat.
Det finns barn som deltar i krig ja. Det finns kvinnor som deltar i krig ocksa.
Hur ska du kunna 'plocka' bort barnen, och undvika att skada dom? Vi talar om krig. Har du sett nagon krigsfilm nagon gang, sa kanske det ar lattare att forestalla sig att det kan vara svart att urskilja vem som ar vem. Den som befinner sig dar, rakade inte bara strosa forbi utan anledning misstanker jag.
Citera
2006-12-05, 12:59
Medlem
Nickeps avatar
En kort kommentar till nutid, angående självmordbombares status före dådet. Tvärt emot den gängse uppfattningen (den du antyder) lär dessa ofta vara välutbildade, målmedvetna och helt klara på konsekvenserna. Familjen är varskodd och i förväg garanterad ekonomisk ersättning. Det är alltså inte fråga om mänskligt avskrap som får rollen som självmordbombare. Fullt klart är också att det sköna himlalivet - belöningen efteråt - finns i medvetandet. Förbjudet med hämnd och självmord - teoretiskt kanske!!!!! Koranen anger dock tillräckligt många dödsförhärligande avsnitt, som kan tolkas som sanktionering, för att passa terroroganisationernas syften.
Citera
2006-12-05, 13:15
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...Jag vet hur verkligheten ser ut, jag lever mitt i den.
Den du upplever, om man skall utgå från dina inlägg, tycks huvudsakligen referera till vad som sker mellan hemmets väggar - en bomullstillvaro i förhållande till majoriteten fattiga muslimers. Man förstår till Sverige invandrade muslimer, som uppfattar vårt land vara idealet att leva i. Socialt, ekonomiskt, fritt att leva ut Islam i alla dagens och årets skiften - stort avstånd till arbetet på ett företag, som av säkerhetsskäl förbjuder hårbeklädnad och annan hindrande klädesdräkt. Du bor visserligen inte i Sverige men lever knappast efter den typiskt fattiga, muslimska "normen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in