Bismillah
Johan 666
Citat:
Islam har alltså absolut ingenting med självmordsbombare att göra? Det finns alltså inga som helst våldsamma verser i Koranen som uppmanar till sådant beteende?
For det forsta sa ar det forbjudet med sjalvmord i Islam.
For det andra sa ar det tillatet att forsvara sig mot inkraktare, ockupanter som tar sig olovandes in i landet och styr och staller. Pa vilket satt man forsoker att forsvara sig mot dessa, dvs nu talar jag om militar och andra som staller sig pa deras sida, gors pa det satt som ar mojligt.
For det tredje ar det forbjudet att doda barn, kvinnor och aldre. OM nu inte forstas dessa staller sig pa motstandarens sida, da ar dom i samma position som militaren.
"Allah revealed His will to the angels, saying: 'I shall be with you. Give courage to the believers. I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers!' That was because they defied Allah and His apostle. He that defies Allah and his apostle shall be sternly punished by Allah." Koranen 8:12-13.
OCH vad handlar versen om? Du far svaret om du laser den i sitt sammanhang och samtidigt laser i vilket sammanhang den uppenbarades. VAD orsaken var till just denna vers' uppenbarelse. Du gor det en aning enkelt for dig. Kanske for det passar dig.
Citat:
Lyssna på Nickep, nutid. För övrigt bör nämnas att du troligtvis lider av dyslexi då du inte kan stava till 'dåtid' - ditt namn är ett bevis på detta.
Jag laser vad Nickep skriver, han och jag forstar inte varandra.
Har du nagot emot de personer som lider av dyslexi? Skrev inte du en gang Nickep att du har det? Bast Johan far checka av, han verkar ha fordomar...