• 1
  • 2
2006-11-28, 12:16
Medlem
Seamus Costellos avatar
Dags att bikta sig! Berätta om en misslyckad maträtt ni gjort. Nyligen kokade jag oxbringa som jag fick skicka till haverikommissionen för utredning: sönderkokt, tråkigt och okryddat. Givetvis var tanken att bjuda vänner på det. Linserna till kändes som skolkäk, men kanske går att rädda nästa gång.
Kom igen nu, även flashbacks solar har fläckar!
Citera
2006-11-28, 12:21
Medlem
Frsta gngen jag skulle gra egna kttbullar i min ungdom.....fick beskrivet ver telefonen hur jag skulle gra, lt superenkelt.
Fr att gra en lng historia kort s fick hunden ta upp den ra frsen+ de s. k "kttbullarna" som jag hade brjat steka i stekpannan....de dr som hade som en gul plastig hinna ver sig och som....h, jag orkar inte ens tnka p det!
Citera
2006-11-28, 15:33
Medlem
Heaven/Hells avatar
Jag har ftt lra mig att man ska experimentera i kket, & det gr jag p gott & ont. Mitt vrsta misstag (i nyktert tillstnd) var nr jag fick fr mig att ananas i kttfrsss borde bli gott... (Frsta gngen jag ansett mig ha anvndning fr den smilies'n!)
Citera
2006-11-28, 16:22
Medlem
woofers avatar
Tnkte gr kttfrsbiffar med lite viltsmak men var inte riktigt insatt i hur potenta enbr eg r. Maten smakade iaf som terpentin och var mer eller
mindre otbar.

I rtt mngd s kan dock enbr vara en riktigt skysst krydda.
Citera
2006-11-28, 16:58
Medlem
Tv misslyckanden de senaste ren.

1. Kpte hem tryffelolja och hade ingen aning om dosering. Anvnde det som vanlig olja p min pasta, dvs drnkte in den. Helt otbart, fick sklja munnen under rinnande vatten.

2. Frskte panera fisk ,utan gg, i en ny gjutgrnspanna. Resultatet sg ut som en slags gryta.

Men fr vrigt lyckas jag bra i kket
Citera
2006-11-28, 17:11
Medlem
Gjorde Stinas Kyckling i ugnen. Nr jag skulle ta ut den kom jag nr med handen mot ugnens tak och jag brnde mig och tappade ut all kyckling och sky p golvet och ver ftterna s jag brnde mig och skrek och svor.
Citera
2006-11-28, 17:15
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Tv misslyckanden de senaste ren.

1. Kpte hem tryffelolja och hade ingen aning om dosering. Anvnde det som vanlig olja p min pasta, dvs drnkte in den. Helt otbart, fick sklja munnen under rinnande vatten.

Tryffeloljan har jag ocks klantat mig med. Smakar bakelit-telefon i 180 om man blaskar p! Nyligen gjorde jag en grddss, smakade jvligt underligt fast den brukar bli smarrig. Nr jag hllde den p hundens mat vgrade han ta!
Citera
2006-11-28, 17:17
Medlem
hazard simpsons avatar
Ok Hr kommer min bikt.

Nyrsafton. Efetrsom folk litar p mig fick jag uppdraget att gra matcen fr 6 pers. Kycklinggryta med curryss och wokgrnsaker stog p menyn. Nr jag skulle gra curryssen missfrstod jag killen i Kina-Shopen. Curryn i flaskan var koncentrerad och jvligt stark. Jag hllde i tv flaskor. Jag kan bertta att alla som smakade fick rda gon som rann och det brann i kften p dom
Citera
2006-11-28, 19:24
Medlem
MacGayVers avatar
Stuvade makaroner har nog alla misslyckats med, det är inte ett dugg kul att göra rent kastrullen efteråt.

Överdriven kryddning är ju annars en klassiker, kommer ihåg för några år sedan då jag gjorde någon slags wook som skulle räcka för minst en vecka framåt.
Jag skulle krydda med bara lite svartpeppar varpå locket på burken poppade av och hela den nyöppnade stora burken med svartpeppar ströddes över all min mat, skrapade bort så mycket jag kunde men det gick inte att rädda och det smakade bara svartpeppar så fick kasta all maten jag lagat.

Det tog nog två år innan jag kunde äta svartpeppar igen

Edit: lägger till att jag faktiskt var så hungrig så jag pinade i mig en tallrik av svartpepparmaten då jag inte hade något annat i matväg hemma då
Citera
2006-11-29, 16:00
Medlem
M.C.Ps avatar
Hellsfirekrydda (starkt) p lvbiff. P bda sidorna... STARKT!!!
Citera
2006-11-29, 19:13
Medlem
call3s avatar
spdde ut en citronss med mjlk. tabbe =)
annars r klassikern att glmma hamburgar brden i ugnen.
roligaste gngen var nog nr jag skulle hlla curry i en gryta. och jag handlar alla mina kryddor hos en grossist (dvs ett mjlkpaket llr strre) s jag tippa lite frsiktigt som jag brukar. hnder inget. skakar lite frsiktigt. hnder inget. s jag slr till lite ltt dr bak. fr o gra en lng historia kort s blev det pizza till middag o ivg o kpa ny curry nsta dag :P
Citera
2006-11-29, 19:21
Medlem
apanola IIs avatar
skulle gra en kina-inspirerad gryta en gng med flskktt, bambuskott och lite annat, jag fljde receptet ( det var p den tiden jag fortfarande fljde recept till 100%), och resultatet sg ut som en grsrjig soppa som var i princip otlig...n i denna dag vet jag inte vad jag gjorde fr fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in