• 1
  • 2
2006-11-27, 19:21
Medlem
analpluggs avatar
Söker ett sådant. Har svårt att sova och det leder till att jag bara blir tröttare och tröttare för varje dag som går.
Får gärna verka lugnande, kan vara receptbelagt men inte narkotikaklassat eller olagligt.
Vill helst också undvika biverkningar i form av dåsighet nästa dag mm.
Citera
2006-11-27, 19:25
Medlem
Packans avatar
Propavan är ett ganska snällt, men hyffsat effektivt sömnpiller.
Citera
2006-11-27, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av analplugg
Söker ett sådant. Har svårt att sova och det leder till att jag bara blir tröttare och tröttare för varje dag som går.
Får gärna verka lugnande, kan vara receptbelagt men inte narkotikaklassat eller olagligt.
Vill helst också undvika biverkningar i form av dåsighet nästa dag mm.

Rederiet.

nej men Rivotril 2mg. Eller Stilnoct brukar funka.
Citera
2006-11-27, 19:38
Medlem
Himmler!s avatar
Både rivotril (clonazempan) och stilnoct (zolpidem) är narkotikaklassade. Propavan fungerar bra men gör dig dåsig dagen efter. Lergigan är en antihistamin med lugnande egenskaper som fungerar ok på mig i brist på annat.
Citera
2006-11-27, 19:47
Medlem
-jOE!s avatar
Zopiklon fungerar riktigt bra för mig, blir inte dåsig dagen efter (som med Propavan). Det är receptbelagt.
Citera
2006-11-27, 19:48
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Zopiklon fungerar riktigt bra för mig, blir inte dåsig dagen efter (som med Propavan). Det är receptbelagt.

och narkotika klassat.
Citera
2006-11-27, 20:33
Bannlyst
Finns inget i nuläget som fungerar och inte är narkotikaklassat tyvärr.

mvh
Citera
2006-11-27, 20:40
Medlem
Himmler!s avatar
lergigan, propavan, nozinan, theralen och remeron tycker jag fungerar helt ok om det bara gäller sömn.
Citera
2006-11-28, 00:28
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
lergigan, propavan, nozinan, theralen och remeron tycker jag fungerar helt ok om det bara gäller sömn.

Remeron är iofs ingen insomnings- eller sömntablett, utan en slags antidepp. Att man blir lite sömnigare om man tar den gentemot om man inte tar den gör den ju inte till någon form av sömntablett, den är helt enkelt ett antidepp.

Nozinan, då, ger ju dom värsta bakfyllorna man över huvud taget kan tänka sig.
Citera
2006-11-28, 00:33
Medlem
Hur är det med "sonata" då ? är den narkotikaklassad ? annars kan den ju vara ett alternativ
Citera
2006-11-28, 02:59
Medlem
MajorToms avatar
Sonata fungerar bra och är inte narkotikaklassad. Dock så föredrar jag Melatonin.
Citera
2006-11-28, 03:08
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Dåsighet är en biverkning du oftas inte kan komma undan i början.
Men fortsätter du att ta den, kommerd de försvinna.
Propavan är en snäll insomningstablett som dessutom inte är beroendeframkallande. Hur dåsig man blir av den är högst indivduellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in