2006-11-28, 05:56
Bannlyst
Theralen funkar bra om du vill bli sänkt och somna. Det funkar så pass bra att bli sänkt och somna så att jag väldigt sällan använder det. Jag brukar käka en 2-4 st 25mgare Lerigigan innan jag sover istället. Tycker Theralens sänkande känsla är lite obehaglig, jobbig typ och så är man sänkt och har svårt att vakna i tid dagen efter.
Citera
2006-11-28, 10:37
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Dåsighet är en biverkning du oftas inte kan komma undan i början.
Men fortsätter du att ta den, kommerd de försvinna.
Propavan är en snäll insomningstablett som dessutom inte är beroendeframkallande. Hur dåsig man blir av den är högst indivduellt.

Propavan är en sömntablett, inte en insomningstablett. Det visste du väl?
Citera
2006-11-28, 11:52
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analplugg
Söker ett sådant. Har svårt att sova och det leder till att jag bara blir tröttare och tröttare för varje dag som går.
Får gärna verka lugnande, kan vara receptbelagt men inte narkotikaklassat eller olagligt.
Vill helst också undvika biverkningar i form av dåsighet nästa dag mm.

kan ju rekkomendera aminosyran tryptofan som påverkar serotoninbildningen i hjärnan. den är essentiell och finns i mindre mängder i vissa livsmedel men du ville ha en produkt?

två produkter som innehåller tryptofan:

http://www.bodystore.nu/index_sok.ph...=0&grupp2=9999

http://www.bodystore.nu/index_sok.ph...9999&sok=A3849
Citera
2006-11-28, 15:37
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Propavan är en sömntablett, inte en insomningstablett. Det visste du väl?
Ja, sorry det vistte jag, Menade såklart tvärtom..

Så till trådskaparen: Jag tycker Propavan är skit som sömntablett, men en "snäll" sådan, och den är inte beroendeframfallande. Lergigan är väl annars ett alternativ man kan få ut hysatt lätt, inte heller den beroendeframfallande.
Har du aldrig tagit sömnmedel eller lugnande tidigare så kommer du bli nöjd av både Propavanen och Lergiganen.

Zopiklon och Stilnoct tycker jag personligen man ska ta som sista alternativ om det bara är sova man vill, och inte flumma.
Citera
2006-11-28, 15:43
Medlem
Pompans avatar
Jag äter sobril och stilnoct. Tillsammans ger de mig en god natts sömn. Problemet är tillvänjningen och att den dos som gav en stocksovarnatt tidigare knappt ger en gäspning idag. Öka, öka, öka...

Det suger att inte kunna sova.

Om frun sög mer kanske man kunde sova.
Citera
2006-11-28, 16:41
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompan
Om frun sög mer kanske man kunde sova.

Amen to that! Om frugan sög mer skulle jag inte behöva rätt så höga doser Nitrazepam och Nozinan för att över huvud taget kunna somna.
Citera
2006-11-29, 12:36
Bannlyst
ang.propavan

har det ett annat namn om man ska beställa det genom nätapotek? Hr inte hittat nånting!!!
Citera
2006-11-29, 13:18
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neri
har det ett annat namn om man ska beställa det genom nätapotek? Hr inte hittat nånting!!!

Då gör du en onödig omväg. Det är lätt som en plätt att få Propavan utskrivet från en vårdcentral eller vad som helst, om du vill ha det så får du det direkt, och då kan du hämta ut det från vad som kan vara min favoritaffär - Apoteket!
Citera
2006-11-29, 13:56
Bannlyst
men

hjälper verkligen Propavan? Jag vill sova en HEL natt juuu
Citera
2006-11-29, 17:04
Medlem
A-Dmps avatar
Ja, för det hjälper Propavan. Om du somnar men inte kan sova en hel natt så kommer Propavan att hjälpa.
Citera
2006-11-29, 19:52
Medlem
riZLa_87s avatar
Theralen brukar vara ganska bra att sova på
dock blir man lite zombiefierad dagen efter.
Citera
2006-11-29, 21:06
Bannlyst
Som sagt så gör Theralen en zombiefierad dagen efter. Jag tycker några Lergigan gör susen för att somna. Jag hatar Propavan, vet inte om det är vanligt men jag får alltid myrkrypningar i benen av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in