2010-09-21, 12:03
  #5929
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Kvällens avsnitt handlar om detta:

"Tobias största mardröm är att omgivningen ska inse att han inte har några pengar. För att hålla fasaden uppe tar han sms-lån för att bjuda polarna på öl och skjutsa dem över hela stan. - Vad håller du på med, det här är trams! ryter Lyxfällans experter. - Jag vill inte att någon ska få veta hur det ligger till. Tobias mardröm är att hans fasad ska rämna. Att kompisarna ska inse att de där pengarna som han bjuder på öl för är sms-lånade pengar. Att hans ex ska ringa och kräva tillbaka lånet på 48.000 som han inte har råd att betala tillbaka. - Hela min lön går åt till att betala sms-lånen, sen tar jag ytterligare sms-lån för att kunna leva, säger han uppgivet. Charlie och Mathias får nästan moderskänslor för Tobias när de träffar honom. - Du är en schyst kille, men du får inte slå på dig själv. Du offrar allt för att bjuda på krogen, säger de innan de startar den svåra processen att få ut Tobias i verkligheten. För Tobias blir det tuffa dagar där han tvingas säga sanningen till både sina kompisar och exflickvännen och dessutom inse hur mycket pengar hans vansinniga lån kostat honom. - Förstår du att du betalat drygt 1000% ränta på ett år, det är fruktansvärt mycket pengar, säger Charlie"

Kan nog bli ett härligt avsnitt.
Såg det där avsnittet, det var helt horribelt, men killen var stark ändå. Han sa att han låtit nån kompis dra kortet en hel kväll, men som jag ser det skulle ingen riktig kompis dra kortet en hel kväll. Frågan är vem av polarna det var. Ingen som kan skvallra lite?
Citera
2010-10-07, 12:04
  #5930
Bannlyst
Säsongspremiär ikväll kl 21:00
Citat:
Pernilla och Thomas gillar att leva i nuet och unnar gärna familjen det familjen vill ha. Att hockeyträningar, cyklar och golfutflykter kostar pengar är inget de riktigt tänkt på. Men när de tvingas tömma barnens sparkonton för att kunna betala räkningarna inser de ändå att något är fel.
Citera
2010-10-07, 17:18
  #5931
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Säsongspremiär ikväll kl 21:00

Detta kan bli intressant.
Citera
2010-10-07, 17:31
  #5932
Medlem
Trumpeters avatar
En liten förhandstitt finns på aftonbladet. Nötter till föräldrar. Att sonen heter Kevin är inte helt överraskande.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7916164.ab
Citera
2010-10-07, 17:38
  #5933
Medlem
cosmic_dancers avatar
reprisen nu är en klassiker.

"Vi ska hälsa på farfar, han är död nästa år."
Citera
2010-10-07, 17:39
  #5934
Medlem
wonderlands avatar
Ah--scooterfamiljen på tv nu

Japp, det är en klassiker.

"Dom tar våran scooter Kevin, bara så du vet!"
Citera
2010-10-07, 17:40
  #5935
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
reprisen nu är en klassiker.

"Vi ska hälsa på farfar, han är död nästa år."

Min favorit
Citera
2010-10-07, 17:44
  #5936
Medlem
Finns en tjej här i Tyresö som var med. Tonårsmorsa. Lät sin mamma slita arlset av sig för att hon skulle ha råd att shoppa på H&M här i centrum. Man blir ju förbannad. Hur kan man göra så mot sin egen mamma. Hon gick ju för fan på knäna.

I avsnittet med henne blev hon "botad" från sina ekonomiska problem..
Någon månad efter att avsnittet sändes såg jag henne shoppa på H&M och så vänder hon sig till sin vän och säger "ÅÅÅÅÅH, jag bara måste gå till lindex och kappahl också".

Tror att dem som är med på lyxfällan i princip är hopplösa fall. Mitt favvoprogram förut, men fyfan... man blir ju nästan provocerade. Förstår inte människorna att deras barn tar efter detta hemska och oansvariga beteende??
Citera
2010-10-07, 17:45
  #5937
Medlem
Sa jag att hon var ensamstående?
Citera
2010-10-07, 17:51
  #5938
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuslovesyou
Finns en tjej här i Tyresö som var med. Tonårsmorsa. Lät sin mamma slita arlset av sig för att hon skulle ha råd att shoppa på H&M här i centrum. Man blir ju förbannad. Hur kan man göra så mot sin egen mamma. Hon gick ju för fan på knäna.

I avsnittet med henne blev hon "botad" från sina ekonomiska problem..
Någon månad efter att avsnittet sändes såg jag henne shoppa på H&M och så vänder hon sig till sin vän och säger "ÅÅÅÅÅH, jag bara måste gå till lindex och kappahl också".

Tror att dem som är med på lyxfällan i princip är hopplösa fall. Mitt favvoprogram förut, men fyfan... man blir ju nästan provocerade. Förstår inte människorna att deras barn tar efter detta hemska och oansvariga beteende??

Just ja, henne kommer jag ihåg..tyckte synd om hennes mamma, som inte verkar kunna säga ifrån och istället blir utnyttjad. Tror också de flesta som är med i programmet har svårt att bli botade ifrån sitt pengabeteende, tyvärr.

Ska bli intressant att se den nya programledarduon ikväll.
Citera
2010-10-07, 18:15
  #5939
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ah--scooterfamiljen på tv nu

Japp, det är en klassiker.

"Dom tar våran scooter Kevin, bara så du vet!"

Han stavades med C dessutom Cevin kan det bli mer wt???
Citera
2010-10-07, 19:12
  #5940
Medlem
Youngboyss avatar
Sjuka med skoterfamiljen var att gubben gav över 30lax för skotern. Den är fan inte värd ett rött öre över 25lax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in