Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Visserligen stämmer det säkert att TV3 vinklar allt utav bara fan, men inte har dom vinklat ihop 650 lakan i skuld! Jag tycker att det är djupt tragiskt att folk som de som var med i senaste programmet inte verkar kunna känna något egenvärde, utan måste fylla sin tomma existens med materiellt krimskrams som ändå är "ute" om fem år när Tierp har kommit ikapp resten av världen.
När jag var 20 bast (för inte särskilt längesedan) hade jag aldrig varit i närheten av ett förstahandskontrakt. Bodde i diverse mer eller mindre avancerade konstellationer, och allt jag hade, förutom ett basutbud av porslin etc., var en säng, en bokhylla och min gitarr. Inte fan var jag olycklig för det, och aldrig i helvete att jag hade dragit på mig ens en skuld på 1000 spänn för att köpa någonting jag inte absolut behövde för att klara mig. Blev förbannad och äcklad av att se den där tjejen lipa över att det bara fanns två fönster i lägenheten. Snacka om att totalt sakna verklighetsförankring! Blir förbannad bara jag tänker på det...
Japp.. man kan ju undra i vilken verklighet det här paret levde.
Jag lever hellre på svältgränsen än att ta lån som jag vet att jag aldrig kan betala tillbaka, men kanske det bara är jag..
Det jag är mest förvånad över är att de inte hade betalat någon hyra på 6(!) månader och inte blivit vräkta.. som hyresvärd/bostadsbolag skulle jag kastat ut idioterna långt före det gått 6 månader