2007-12-09, 22:46
Medlem
Isnatts avatar
Jag tittade lite slarvigt, men tog dom ett stort lån och betalade av alla smålån, och är det killens pappa som står som borgenär på lånet?
Citera
2007-12-09, 23:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag tittade lite slarvigt, men tog dom ett stort lån och betalade av alla smålån, och är det killens pappa som står som borgenär på lånet?
Ja så gjorde dom men både pappan och hans bror var tvugna att vara borgenärer.
Citera
2007-12-09, 23:43
Medlem
Tjohildas avatar
Just den biten fattar inte jag heller. Vem är det som går i borgen för alla dessa banklån, för att inte tala om hyreskontrakten? Där jag bor får man banne mig inga hyreskontrakt, inte ens på en liten etta (uääää böööl å vad ont om plaaats!) om man har fogden efter sig...
Citera
2007-12-09, 23:51
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Visserligen stämmer det säkert att TV3 vinklar allt utav bara fan, men inte har dom vinklat ihop 650 lakan i skuld! Jag tycker att det är djupt tragiskt att folk som de som var med i senaste programmet inte verkar kunna känna något egenvärde, utan måste fylla sin tomma existens med materiellt krimskrams som ändå är "ute" om fem år när Tierp har kommit ikapp resten av världen.

När jag var 20 bast (för inte särskilt längesedan) hade jag aldrig varit i närheten av ett förstahandskontrakt. Bodde i diverse mer eller mindre avancerade konstellationer, och allt jag hade, förutom ett basutbud av porslin etc., var en säng, en bokhylla och min gitarr. Inte fan var jag olycklig för det, och aldrig i helvete att jag hade dragit på mig ens en skuld på 1000 spänn för att köpa någonting jag inte absolut behövde för att klara mig. Blev förbannad och äcklad av att se den där tjejen lipa över att det bara fanns två fönster i lägenheten. Snacka om att totalt sakna verklighetsförankring! Blir förbannad bara jag tänker på det...

Japp.. man kan ju undra i vilken verklighet det här paret levde.

Jag lever hellre på svältgränsen än att ta lån som jag vet att jag aldrig kan betala tillbaka, men kanske det bara är jag..

Det jag är mest förvånad över är att de inte hade betalat någon hyra på 6(!) månader och inte blivit vräkta.. som hyresvärd/bostadsbolag skulle jag kastat ut idioterna långt före det gått 6 månader
Citera
2007-12-10, 00:00
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja så gjorde dom men både pappan och hans bror var tvugna att vara borgenärer.
Jag gissar att tjejen kommer göra slut med killen..

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det jag är mest förvånad över är att de inte hade betalat någon hyra på 6(!) månader och inte blivit vräkta.. som hyresvärd/bostadsbolag skulle jag kastat ut idioterna långt före det gått 6 månader
Men dom hade väl bara bott i den stora lägenheten i 1 månad? Bodde dom tillsammans i en hyreslängenhet innan det?
Citera
2007-12-10, 00:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Japp, fast det var banken som var lånegivare, inte pappan. Pappan och tjejens bror var borgensmän.
Citera
2007-12-10, 00:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Japp.. man kan ju undra i vilken verklighet det här paret levde.

Jag lever hellre på svältgränsen än att ta lån som jag vet att jag aldrig kan betala tillbaka, men kanske det bara är jag..

Nja, det var väl så att de bara hade bott där nån månad eller två, så det var bara en hyra som inte var betald. Det var resten av räkningarna de inte hade betalt på sex månader.
Citera
2007-12-10, 00:06
Medlem
ChristianXs avatar
Liten låneparlör:

Borgenär = Den som lånar ut pengarna
Gäldenär = Den som lånar pengarna
Borgensman = Den som står för säkerheten gentemot borgenären

Det blir så mycket lättare om man pratar om samma saker.
Citera
2007-12-10, 02:28
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nja, det var väl så att de bara hade bott där nån månad eller två, så det var bara en hyra som inte var betald. Det var resten av räkningarna de inte hade betalt på sex månader.

Aha, missade nån viss del av programmet (läs: början) men de sade ju vid något tillfälle att de inte betalat någonting på 6 månader, vilket ju även bör inkludera hyran.

Hade de alltså bott i någon mindre lägenhet från början?
Citera
2007-12-10, 09:43
Medlem
FMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxUxxxx
Det där var faktist helt sjuk, sakerna dom sålde måste haft högre värde

Det sjukaster var väl att de inte sålde sängen, och den fick inte plats i nya lägenheten.

Men vaffan spelade det för roll de sover ju inte i samma säng längre, det enda de har gemensamt är lånen...
Citera
2007-12-10, 09:49
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMM
Det sjukaster var väl att de inte sålde sängen, och den fick inte plats i nya lägenheten.

Men vaffan spelade det för roll de sover ju inte i samma säng längre, det enda de har gemensamt är lånen...

Hur blev det med lånen egentligen? Någon som har insyn? Någon i tjejens familj som gick med som medlåntagare?
Citera
2007-12-10, 10:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag gissar att tjejen kommer göra slut med killen..

Men dom hade väl bara bott i den stora lägenheten i 1 månad? Bodde dom tillsammans i en hyreslängenhet innan det?
Ja det skulle inte förvåna mig om hon flyttar ihop med någon som har större lägenhet med fler än 2 fönster åt samma vädersträck.

De som inte minns allt av avsnitten kan också se dom igen på TV3's hemsida under webb-tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in