2007-12-11, 20:54
Medlem
Rubzs avatar
Har kollat på det avsnittet nu. Är själv 20 år och har faktiskt riktigt jävla svårt att förstå hur fan dom där idioterna har tänkt när dom har köpt alla dom där prylarna och skaffat sig en dyr lägenhet.
Sen som någon skrev tidigare så var det fan ett jävla hån mot alla andra 20 åringar som har fötterna på jorden att börja grina för att lägenheten bara hade 2 fönster.
Båda 2 hade fan skulder upp över öronen och ändå trodde dom att dom skulle kunna leva lyxliv i en fin lägenhet ändå.
Citera
2007-12-11, 20:57
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Har kollat på det avsnittet nu. Är själv 20 år och har faktiskt riktigt jävla svårt att förstå hur fan dom där idioterna har tänkt när dom har köpt alla dom där prylarna och skaffat sig en dyr lägenhet.
Sen som någon skrev tidigare så var det fan ett jävla hån mot alla andra 20 åringar som har fötterna på jorden att börja grina för att lägenheten bara hade 2 fönster.
Båda 2 hade fan skulder upp över öronen och ändå trodde dom att dom skulle kunna leva lyxliv i en fin lägenhet ändå.

Man undrar ju i sitt stilla sinne hur den tjejen egentligen tänkte med fönstren?
Det skulle vara intressant att veta huruvida hon blev väldigt bortskämd av sina föräldrar?
Har erfarenhet av folk som betett sig på liknande sät pga att de blivit väldigt bortskämda av sina föräldrar.
Citera
2007-12-11, 20:58
Medlem
Det värsta var ju fasen den där hunden som dom inte kunde leeeeeeeva utan, dom hade väl fasen just skaffat den!

Jäkligt patetiska människor iaf! och vadå vi kan inte bo i den lilla lägenheten för då kommer vi att se varandra. Vad fasen är dom tillsammans för då!?
Sedan hade dom ju faktiskt ett kök och ett rum, är väl bara att vara i olika rum då eller dra nånannanstans, hur svårt ska det va :P
Citera
2007-12-11, 21:02
Medlem
men måste säga att det verkar vara låga hyror i Tierp, den där nybyggda stora lägenheten kostade ju inte alls så mycket. Men tapeterna måste dom ju ha fixat själv.. såg inte alls ut som hyrestapeter höll jag på att säga

Personligen skulle jag aldrig ta lån för konsumtion, tog inte ens lån när jag studerade. Det enda jag tar lån för är boende men det är ju en investering!
Citera
2007-12-11, 21:04
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tovablomman
men måste säga att det verkar vara låga hyror i Tierp, den där nybyggda stora lägenheten kostade ju inte alls så mycket. Men tapeterna måste dom ju ha fixat själv.. såg inte alls ut som hyrestapeter höll jag på att säga

Personligen skulle jag aldrig ta lån för konsumtion, tog inte ens lån när jag studerade. Det enda jag tar lån för är boende men det är ju en investering!

Håller verkligen med.
Citera
2007-12-11, 21:06
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Man undrar ju i sitt stilla sinne hur den tjejen egentligen tänkte med fönstren?
Det skulle vara intressant att veta huruvida hon blev väldigt bortskämd av sina föräldrar?
Har erfarenhet av folk som betett sig på liknande sät pga att de blivit väldigt bortskämda av sina föräldrar.

Jo det är möjligt att hon kan ha blivit bortskämd av sina föräldrar. Eller så har hon väl vant sig vid det liv dom har levt i 1.5 år. Asså är det bara jag som inte fattar vart deras pengar tog vägen egentligen? Dom måste ju ha slösat allt på krogen eller käkat oxfilé varje dag. Dom hade ju fan inga prylar hemma typ.
Citera
2007-12-11, 21:15
Medlem
Citat:
Jo det är möjligt att hon kan ha blivit bortskämd av sina föräldrar. Eller så har hon väl vant sig vid det liv dom har levt i 1.5 år. Asså är det bara jag som inte fattar vart deras pengar tog vägen egentligen? Dom måste ju ha slösat allt på krogen eller käkat oxfilé varje dag. Dom hade ju fan inga prylar hemma typ.

det kanske är mycket småsaker som man inte får se. Hon kanske hade massor och massor av kläder, smycken, parfymer, smink sånt som de inte skulle få ett skit för att sälja. Han kanske körde gocart och åkte luftballong varje helg haha finns så mycket skit folk kan lägga sina pengar på, eller just det andras pengar på :P
De kanske har rest utomlands!? hmm sjukt.
Har säkert gått till både mat och spit på krogen också..
Citera
2007-12-11, 21:30
Medlem
Rubzs avatar
Jo det är klart. Men känns ändå som att dom brukar visa hyffsat bra vart pengarna går. Men den här gången gjorde dom ju verkligen inte det tycker jag.
Citera
2007-12-11, 21:34
Medlem
Citat:
Jo det är klart. Men känns ändå som att dom brukar visa hyffsat bra vart pengarna går. Men den här gången gjorde dom ju verkligen inte det tycker jag.

nej men det kanske hade blivit för mycket detaljer om dom hade gått in på allt.

Jag har en teori, dom kanske är beroende av porr och har lagt allt på det. Eller så har dom köpt prostituerade.

Nej men seriöst det mesta av dom där pengarna lär ju ha varit RÄNTOR.
Citera
2007-12-11, 21:35
Medlem
Rubzs avatar
haha
Citera
2007-12-11, 22:17
Medlem
För Er som har missat det så har dom separerat och killen har numera hunden som hon inte kunde leva utan! Han bor hos sin pappa och hon funderar på att börja studera! De kommer tydligen att vara skuldfria om 7 år om dom fortsätter att betala av i samma takt som nu!
Citera
2007-12-11, 22:22
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask

Förmodligen har inte de heller några pengar. Det var ju bara hans pappa och bror som gick i borgen för lånen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in