2012-04-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det kanske är OT eller så är det relevant, men..

Jag förstår inte grejen med att ge barn "unika" stavningar på namn. Det är en sak att döpa nån till WT-namnet Kevin, men att döpa nån till Kewin eller som i detta fall Eliaz har ju ingen poäng annat än att för evigt förpassa sitt barn till att behöva svara frågan "vad heter du?" med

"Jag heter Kewin med dubbel-v" eller "Jag heter Eliaz med Z"

Finns ingen poäng med det, annat än att föräldrarna tror de är unika, problemet är att det finns otaligt fler WT som tänker samma sak...

Därför att om man är helt talanglös, saknar mål och mening samt aldrig lyckats med något så vill man kanske göra sig själv intressant och unik.

Skaffa sig och sina barn coola namn utan att tänka på vad de associeras med; Natascha - polsk prostituerad, Jeremia - trist kille i bibeln, Billy - rubbad kofösare.

Stava dem så att en utlandsresa blir omöjlig. Testa Wictor och Kewin på engelska.

Skaffa ett någonting-dotter som efternamn.

En fräck tattuering... tribal i svanken och det kinesiska tecknet för "unik".

Lite fräna intressen som spådommar, andlighet, scrapbooking eller wigger-style som dubstep m m.
Citera
2012-04-14, 09:34
Medlem
Det här är ju ett bra sätt för de som är i ett katastrofläge.

Men att lämna ut sig så här inför släkt,vänner, grannar, ja hela Sverige....
Vilken situation !
Citera
2012-04-14, 20:20
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det kanske är OT eller så är det relevant, men..

Jag förstår inte grejen med att ge barn "unika" stavningar på namn. Det är en sak att döpa nån till WT-namnet Kevin, men att döpa nån till Kewin eller som i detta fall Eliaz har ju ingen poäng annat än att för evigt förpassa sitt barn till att behöva svara frågan "vad heter du?" med

"Jag heter Kewin med dubbel-v" eller "Jag heter Eliaz med Z"

Finns ingen poäng med det, annat än att föräldrarna tror de är unika, problemet är att det finns otaligt fler WT som tänker samma sak...

Tänkte på det där för några månader sedan. Några föräldrar som döpte sin unge till 'Dovahkiin' (Dragonborn, för att tjäna lite pengar från företaget Bethesda). Fy i helvete vad folk dampade över det och tyckte synd om ungen. Varför?

Men varför stör sig folk över personnamn som inte är associerat från Bibeln/annan religiös skrift?
Däremot håller jag med ang. namn som har relation till negativa påfrestningar (mer eller mindre förvånande) för barnet.

OnT:

Sjukt många misstag i veckans avsnitt av programledarna, soffan antar jag de aldrig sålde?
Men börjar tröttna på lyxfällan, samma sak varje vecka. Man ser vilken målgrupp de riktar sig för.
Citera
2012-04-15, 18:29
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Tänkte på det där för några månader sedan. Några föräldrar som döpte sin unge till 'Dovahkiin' (Dragonborn, för att tjäna lite pengar från företaget Bethesda). Fy i helvete vad folk dampade över det och tyckte synd om ungen. Varför?

Men varför stör sig folk över personnamn som inte är associerat från Bibeln/annan religiös skrift?
Däremot håller jag med ang. namn som har relation till negativa påfrestningar (mer eller mindre förvånande) för barnet.

OnT:

Sjukt många misstag i veckans avsnitt av programledarna, soffan antar jag de aldrig sålde?
Men börjar tröttna på lyxfällan, samma sak varje vecka. Man ser vilken målgrupp de riktar sig för.

Du tittar ju. De riktar sig till bland annat din målgrupp
Citera
2012-04-15, 19:50
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Drusilla
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002470795644

Emelies facebooksida

Edit: hittade även dayview (gamla bilddagboken) http://dayviews.com/nastybaby2/
med bland annat denna tatueringspärla: http://dayviews.com/nastybaby2/348948724/

Visade sig att jag har en gemensam vän med henne. Måste undersöka vad hon är för tokstolle!

I övrigt så var avsnittet i sin vanlig ordning, folk som anmäler sig till Lyxfällan måste ju definitivt sett programmet tidigare, varför inte ta lärdom av det? Mycket ska man se innan ögonen ramlar ur...
Citera
2012-04-15, 20:31
Medlem
Etirdets avatar
Vet inte om detta tagits upp innan i tråden men jag skriver ändå. Kan inte någon omoralisk människa här på Flashback kontakta några av de dummaste personerna som varit med i Lyxfällan och försöka lura dem på pengar på något sätt och sedan rapportera regelbundet i tråden hur det går? Det är ju bara rätt åt dem och det hade ju dessutom varit otroligt roligt att få höra rapporter.
Citera
2012-04-15, 23:25
Medlem
EvertTaub3s avatar
Pratade med en kille igår som känner personen som sköter castingen till lyxfällan och tydligen är det endast de fall som kan klaras upp som tas med i programmet. Det är alltså inte de värsta fallen man ser på TV. Vilket är rätt logiskt annars skulle de ju bara misslyckas hela tiden.. Ändå svårt att tro att det finns folk som är ännu värre på att sköta sin ekonomi än de som visas idag..
Citera
2012-04-16, 01:34
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvertTaub3
Pratade med en kille igår som känner personen som sköter castingen till lyxfällan och tydligen är det endast de fall som kan klaras upp som tas med i programmet. Det är alltså inte de värsta fallen man ser på TV. Vilket är rätt logiskt annars skulle de ju bara misslyckas hela tiden.. Ändå svårt att tro att det finns folk som är ännu värre på att sköta sin ekonomi än de som visas idag..

Så de besöks alltså folk som de inte går att lösas för? Tycker de borde visas i TV så folk får upp ögonen för verkligheten.
Citera
2012-04-16, 09:47
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Så de besöks alltså folk som de inte går att lösas för? Tycker de borde visas i TV så folk får upp ögonen för verkligheten.

Fast frågan är hur ett program av misslyckande skulle se ut, även om det vore intressant att se. Sen så tycker jag att det är rätt tragiskt att behöva ha en tv-serie för att folk ska skaffa sig lite sunt förnuft.. Men som sagt, mycket ska man se innan ögonen ramlar ur
Citera
2012-04-16, 17:23
Medlem
AngryHorses avatar
Har oftast varit tvungen att avbryta tittandet och ta programmet i etapper då dumheterna smärtat för mycket att se på en gång.

Något jag stör mig på är "återträffen" som sker endast en månad senare, den skulle vara minst ett kvartal senare. Då skulle det visa sig om hokus pokus-budgeten håller på riktigt.

En annan sak är detta barnavlande som tydligen är så viktigt för personer som inte ens kan ta hand om sig själva.
Som i det här senaste programmet t.ex, hon klarar inte av att inneha ett Bankomatkort (!) men tre ungar skiter hon ur sig som hon ska uppfostra.

Skaffar jag en amöba någon gång ska den få bo i en burk och heta Sky...
Citera
2012-04-16, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AngryHorse
Har oftast varit tvungen att avbryta tittandet och ta programmet i etapper då dumheterna smärtat för mycket att se på en gång.

Något jag stör mig på är "återträffen" som sker endast en månad senare, den skulle vara minst ett kvartal senare. Då skulle det visa sig om hokus pokus-budgeten håller på riktigt.

En annan sak är detta barnavlande som tydligen är så viktigt för personer som inte ens kan ta hand om sig själva.
Som i det här senaste programmet t.ex, hon klarar inte av att inneha ett Bankomatkort (!) men tre ungar skiter hon ur sig som hon ska uppfostra.

Skaffar jag en amöba någon gång ska den få bo i en burk och heta Sky...

Det "roliga" var väl ändå att Sky valde att vara tillfälligt separerad när han fick jobb, så att frugan och hans barn fick bidrag iallafall.

Sky var det fula här, inte mamman.

Han hade ju dragit ner henne fullständigt. Och gör väl så ännu.
Citera
2012-04-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det "roliga" var väl ändå att Sky valde att vara tillfälligt separerad när han fick jobb, så att frugan och hans barn fick bidrag iallafall.

Sky var det fula här, inte mamman.

Han hade ju dragit ner henne fullständigt. Och gör väl så ännu.

Nu vet ju iofs inte vi om det är en riktig separation eller en bidragsseparation än, men visst ser det mysko ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in