Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De får nog mat från "linas matkasse". Självklart ställer företagen upp med prylar, tjänster, återköp osv mot exponering i TV. Dammsugaren är ett annat lysande exempel. Knappast så att du eller jag hade kunnat lämna tillbaka en dammsugare värd 20 papp och fått alla pengarna tillbaka efter flera månader.
"Den har verkligen gjort sitt jobb, ni har så rent och fint här men nu måste den lämnas tillbaka"
Edit: Reagerade också på några uttalande i efterintervjun på tv3:s hemsida (nu är jag för stressad för att leta upp den och återge helt korrekta citat) där tanten nu lyckligt informerade läsarna om att de går 8 000 plus varje månad. Hur är det möjligt? Har de redan betalat av hela skulden på över 1 miljon?. Knappast. Likaså verkar hon tro att de ska kunna köpa hus om 5 år och vara skuldfria.
Det är så verklighetsfrånvänt så det är absurt.
"Den har verkligen gjort sitt jobb, ni har så rent och fint här men nu måste den lämnas tillbaka"
Edit: Reagerade också på några uttalande i efterintervjun på tv3:s hemsida (nu är jag för stressad för att leta upp den och återge helt korrekta citat) där tanten nu lyckligt informerade läsarna om att de går 8 000 plus varje månad. Hur är det möjligt? Har de redan betalat av hela skulden på över 1 miljon?. Knappast. Likaså verkar hon tro att de ska kunna köpa hus om 5 år och vara skuldfria.
Det är så verklighetsfrånvänt så det är absurt.
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Var tydligen en "hur gick det sen" artikel i dagens GT (papperstidningen). Men det är väl ingen här som köpt den skittidningen?
Den intervjun gällande "hur gick det sen" som finns på hemsidan var nästan på pricken vad som sades i återbesöket i själva programmet. Dvs att de sålt av mer prylar och därför gått 8-9k plus just DEN månaden. Inte VARJE månad.
Jag är enormt skeptisk till att de lyckats betala av så mycket prylar och leva så snålt att de faktiskt fortsatt kan spara den summan varje månad, men om de lyckats, grattis. Men något hus om 5 år blir det inte förutsatt att de inte lånar till huset av vänner, vilket de verkade ytterst bekväma med.