2011-10-07, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De får nog mat från "linas matkasse". Självklart ställer företagen upp med prylar, tjänster, återköp osv mot exponering i TV. Dammsugaren är ett annat lysande exempel. Knappast så att du eller jag hade kunnat lämna tillbaka en dammsugare värd 20 papp och fått alla pengarna tillbaka efter flera månader.

"Den har verkligen gjort sitt jobb, ni har så rent och fint här men nu måste den lämnas tillbaka"

Edit: Reagerade också på några uttalande i efterintervjun på tv3:s hemsida (nu är jag för stressad för att leta upp den och återge helt korrekta citat) där tanten nu lyckligt informerade läsarna om att de går 8 000 plus varje månad. Hur är det möjligt? Har de redan betalat av hela skulden på över 1 miljon?. Knappast. Likaså verkar hon tro att de ska kunna köpa hus om 5 år och vara skuldfria.

Det är så verklighetsfrånvänt så det är absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Var tydligen en "hur gick det sen" artikel i dagens GT (papperstidningen). Men det är väl ingen här som köpt den skittidningen?

Den intervjun gällande "hur gick det sen" som finns på hemsidan var nästan på pricken vad som sades i återbesöket i själva programmet. Dvs att de sålt av mer prylar och därför gått 8-9k plus just DEN månaden. Inte VARJE månad.
Jag är enormt skeptisk till att de lyckats betala av så mycket prylar och leva så snålt att de faktiskt fortsatt kan spara den summan varje månad, men om de lyckats, grattis. Men något hus om 5 år blir det inte förutsatt att de inte lånar till huset av vänner, vilket de verkade ytterst bekväma med.
Citera
2011-10-07, 23:41
Medlem
chromacors avatar
Jag är mest perplex över att de hade 38k netto varje månad, med tanke på att de tjänade kattpiss. Hur jävla mycket får man egentligen i flerbarnstillägg?

Sen undrar jag varför låg bildning och oförmåga att hålla i pengar alltid går hand i hand med otroligt dålig inredningssmak och lufsig stil? "TV kommer i eftermiddag, bäst att ta fram finaste gå-bort-linnet". Jag undrar även varför feta WT-brudar tror att det är snyggt med fler än en öronpiercning, särskilt den obligatoriska jag-är-en-tjock-hora-piercingen högst upp på örat, så lång från örsnibben man kan komma? Den är det sällan man ser på universitetsprofessorer eller psykologer liksom...
Citera
2011-10-08, 01:33
Medlem
Folk som är med i program typ Lyxfällan och Rent hus verkar vara jättesnälla människor som hamnat i jobbiga situationer som dom inte klarar av att reda ut utan hjälp - med andra ord, är "mänskliga". Jag beundrar alla som vågar vara med!!! Det är modigt att våga visa upp sin sårbarhet i TV!!!!
Citera
2011-10-08, 10:50
Bannlyst
fy fan. deras ungar kommer inte få Nobelpriset i ekonomi.
Senast redigerad av Krabbsaltare 2011-10-08 kl. 10:54.
Citera
2011-10-08, 15:47
Medlem
killen30s avatar
Jävla rättvisa i Sverige, undersköterskor som får ut 22.500 och 19.500. Som syrra får jag ut 16.500idag...
Senast redigerad av killen30 2011-10-08 kl. 15:58.
Citera
2011-10-08, 16:41
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Jävla rättvisa i Sverige, undersköterskor som får ut 22.500 och 19.500. Som syrra får jag ut 16.500idag...
Köp några TV-spel, avskaffa all form av klass och smak och anmäl dig till Lyxfällan?

Men allvarligt - det är nog ytterst få USK som får ut så mycket. Runt 16-18 papp tror jag är mer normalt. Det har väl med (barn-/bostads-) bidrag etc att göra i det här fallet va?

Hur som helst är det här programmet jävligt skönt. Programledarna är riktigt riktigt bra. Normala människor (man behöver knappast någon examen i ekonomi för att göra deras jobb, även om de såklart har det) som lugnt och sansat tar sig an riktigt sorgliga fall. De gör liksom sitt jobb och tar liksom bort "vi är på TV-stuket" på ett väldigt bra sätt och man kan fokusera på misären!

Ett par gånger i månaden funderar jag en stund på att få till reglering mot SMS-lån. Eftersom i stort sett enbart människor som inte har råd med dem (eller klarar matte A) tar dem, är dem en jävla styggelse i dagens samhälle. NEJ till SMS-lån. Det blir bara mer och mer tydligt med dessa program.
Citera
2011-10-08, 17:07
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

Det var bruttomlönen. De fick tillsammans ut 38.000 i månaden vilket inkluderar barnbidrag + eventuellt bostadsbidrag.
Citera
2011-10-08, 18:56
Medlem
Citat:

Det är väl bara för dig att skaffa jobb som undersköterska då...
Citera
2011-10-08, 19:06
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Det är väl bara för dig att skaffa jobb som undersköterska då...

Tänka sig att man väntade på denna dryga kommentar, från nån som tydligen tycker att utbildning och ansvar inte ska löna sig.
Citera
2011-10-08, 21:08
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Jag kände det som en stolthet att jag var värd att ta krediter

Men hur tänker man då? Tror hon att krediter är gratis pengar eller? Självklart vill kreditinstituten kasta pengar över folk, de lever ju på att sätta folk i klistret ekonomiskt.
Citera
2011-10-08, 23:28
Medlem
Det är säkert ingen slump att det fanns med en KIRBY dammsugare i förra veckans avsnitt, då KIRBYs kontor ligger i ett grannhus till denna veckans nötter.
Citera
2011-10-09, 01:01
Medlem
GordonBatemans avatar
Någon som såg reprisen idag? var fan bland det roligaste jag sett när mannen började gråta över att han fick sälja sitt x-box trots att de hade dryga millen i skulder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in