2011-10-07, 10:06
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Nja, kryssboxen kan ju bara ha varit droppen som knäckte kamelen; tror nog att det är psykiskt påfrestande så det både räcker och blir över att ha Lyxfällan-teamet på besök.

Knappast när det gäller denna stolle...Går väl att vara spelberoende av sådant också.
Citera
2011-10-07, 10:26
Medlem
- Har du något förslag på att rädda situationen?
- Låna av anhöriga?

Att dom redan lånat över 190k av Marias mamma rör honom inte verkar det som
Citera
2011-10-07, 11:04
Medlem
nattbushcitys avatar
Gillar Michaels syn på livet, Anders Borg sägs skaka av rädsla över att Michael tar över posten som finansminister snart. Michaels två patentare när ekonomin skiter sig:

1. Säga "det ordnar sig" och klappa frugan mekaniskt på axeln.

2. "Låna av anhöriga".

Detta var väl en av få gånger i Lyxfällan då man inte gjorde en ihopslagning av lånen på banken, men det är kanske lika bra det för i så fall hade Michael glidit in på banken med frisyr ala plockepinn, tight svart linne (för att framhäva sin övervikt och WT-gaddningen) och Stadium-shorts, samt långt uppdragna svarta tubsockor. Hade nog inte blivit någon ihopslagning av lån då.
Senast redigerad av nattbushcity 2011-10-07 kl. 11:21.
Citera
2011-10-07, 11:06
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungskobran
- Låna av anhöriga?

Haha ja, det resonemanget var helt underbart. Har man skulder på lån kan man låna pengar för att betala dem. Sen kan man låna till lånet på lånet osv.

Helt otroligt att dessa två jättebebisar får sitta med en miljon i skulder och fyra barn.
Citera
2011-10-07, 11:20
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungskobran
- Låna av anhöriga?

Man undrar ju vad de här jättebäbisarna skulle prestera i ett IQ-test. Jag gissar att deras resultat skulle hamna strax under gränsen för mentalt efterbliven.

Vem fan sitter med smycken för 80 000 när man har en miljon i blanco-/smslån? Vilket praktexempel på en ansvarstagande man som sitter och bölar för att han inte får behålla sitt tv-spel.
Citera
2011-10-07, 11:42
Medlem
forattjagkans avatar
Vilka människor!

Men jag är förvirrad. Man plockar i slutbudgeten bara bort 25.000? Som bara går upp i rök eller? För även om de skulle gå till inkasso så försvinner ju inte skulderna?
Och sen på nåt märkligt vis byter hon jobb och tjänar 1500 mindre samtidigt som de går plus 8.000 eller vad det var??

Menar de på allvar att de ska leva som att alla de där skulderna inte existerar? Och lånet till mamman tex? Får hon de överblivna 8000 kr per månad eller går det till shopping? De har ju fortfarande skulder på en miljon.

Jag får inte ihop det alls. Men det var ju helt klart underhållande tv! Jag och sambon satt och tittade på varandra och undrade om det verkligen finns såna här människor på riktigt eller om det här var skådespelare för att få bra tv.
Citera
2011-10-07, 11:44
Medlem
rebocadors avatar
Skön konstoverload i bisarr blandning de hade i hemmet (knappast en kvadratcentimeter var tom):
  • enorma mängder foton på sig själva och barnen (en hel del såg ut som studiofoton, bl.a. ett på den fula subban under tv-skärmen, så till fotografer hade säkert sköna mängder tusenlappar gått)
  • sådana där tavlor med nålar/spikar som man drar trådar mellan för att bilda blommönster (populärt på 60-talet?)
  • broderade tavlor med barnens namn, födelsedatum – åtminstone Kimberly (!) hade fått en sådan (f.ö. inte enda WT-namnet de hade gett barnen, enligt fint grävande flashbackare, se inlägg tråden ovan)
  • AC/DC-affischer
  • Scarface-affisch matchad med dito t-shirt
Citera
2011-10-07, 11:46
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swisch
Höärlig gratisreklam Linas Matkasse fick i slutet. Sinnes när han grät över tvspelet

Tror du verkligen de får ha sin kasse gratis i tv-rutan? Allt du ser i ett program är köpt produktplaceringsplats. Att den kassen skulle synas har de betalat ett antal hundra tusen för. Det kan jag garantera.

Började faktiskt skratta när han började grina över sitt x-box och ps.

På ett sätt tycker man synd om dem för att de ser ju så ledna och tragiska ut och man tycker ju synd om deras barn för att föräldrarna skiter bort allt. Har man tagit 50000 i sms lån plus en sjuheslsikes massa andra krediter har det gått jäkligt långt. Det är ju ingen som tvingat dem in i situationen så de får skylla sig själva men synd om barnen som sagt.
Citera
2011-10-07, 13:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebocador
Skön konstoverload i bisarr blandning de hade i hemmet (knappast en kvadratcentimeter var tom):
  • enorma mängder foton på sig själva och barnen (en hel del såg ut som studiofoton, bl.a. ett på den fula subban under tv-skärmen, så till fotografer hade säkert sköna mängder tusenlappar gått)
  • sådana där tavlor med nålar/spikar som man drar trådar mellan för att bilda blommönster (populärt på 60-talet?)
  • broderade tavlor med barnens namn, födelsedatum – åtminstone Kimberly (!) hade fått en sådan (f.ö. inte enda WT-namnet de hade gett barnen, enligt fint grävande flashbackare, se inlägg tråden ovan)
  • AC/DC-affischer
  • Scarface-affisch matchad med dito t-shirt

Typexempel på några som bara köper för köpandes skull utan varken fungerande ekonomi eller smakfullhet..Deras hem såg ut som en sån där kominochfynda-loppis.
Citera
2011-10-07, 18:20
Medlem
Min brors kusins avatar
Var tydligen en "hur gick det sen" artikel i dagens GT (papperstidningen). Men det är väl ingen här som köpt den skittidningen?
Citera
2011-10-07, 19:02
Medlem
Ja herregud, jag ser inte på lyxfällan i vanlig ordning men när jag hörde uppsättningen familj med 4 barn så är det ett recept på underhållning i sånna program och
det var precis det vi fick, en wt familj med skulder upp till öronen och en fadersfigur som grinar över tv-spelet som förövrigt verkar stå både högre än barnen och sambon hans.

Han verkar ha absolut 0 koll när det kommer till hans familj. Visste inte hur många skulder dom har och när det kom till ekonomin så var han ju delaktig för han peppade ju på henne om att 'det kommer gå bra' 'ingen fara' när ekonomin rasar ner.

Nej han har ju gjort sig själv till åtlöje genom att vara med i ett liknande tv program med dom förutsättningarna, -att bli årets stolpskott.
Citera
2011-10-07, 19:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hedeegaard
Såg mera ut som en ICA kasse i en linas matkasse ?! :S

De får nog mat från "linas matkasse". Självklart ställer företagen upp med prylar, tjänster, återköp osv mot exponering i TV. Dammsugaren är ett annat lysande exempel. Knappast så att du eller jag hade kunnat lämna tillbaka en dammsugare värd 20 papp och fått alla pengarna tillbaka efter flera månader.

"Den har verkligen gjort sitt jobb, ni har så rent och fint här men nu måste den lämnas tillbaka"

Edit: Reagerade också på några uttalande i efterintervjun på tv3:s hemsida (nu är jag för stressad för att leta upp den och återge helt korrekta citat) där tanten nu lyckligt informerade läsarna om att de går 8 000 plus varje månad. Hur är det möjligt? Har de redan betalat av hela skulden på över 1 miljon?. Knappast. Likaså verkar hon tro att de ska kunna köpa hus om 5 år och vara skuldfria.

Det är så verklighetsfrånvänt så det är absurt.
Senast redigerad av Don.C 2011-10-07 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in