2011-09-29, 22:22
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qtboy
Nästa vecka blir underbar... 1035000 i skuld och kronkalle plockar saker.. jihaaaa

... och bryter ihop för att han blir av med sin X-box
Citera
2011-09-29, 22:42
Medlem
Gauges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SambalOelek
Det kallas att mätta mun efter matsäcken. Det är inte kul, men har man inte mer pengar så har man inte.
Det heter "rätta mun efter matsäcken".
Killen i nästa veckas avsnitt brast i gråt över sin XBOX som han tydligen skulle bli av med. Lysande.
Citera
2011-09-29, 22:45
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge

Där har vi en kille med rätt prioriteringar i livet!
Citera
2011-09-29, 22:53
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vilket det också är...

Ännu ett avsnitt som visar att du har fel. Det finns en hybris bland folk med jobb som gör att de tror att de kan konsumera mer eftersom de ändå snart får en ny lön och det blir en ond cirkel.

Fint att programmet lyfte fram detta med familjer som skapar en fin fasad utåt men som inte kan sova på nätterna och när man ser villaägare så förstår man ju att de inte mår så bra för de får antingen sömnlösa nätter eller jobba arslet av sig eller oftast båda två i en oskön kombination.

Allt för att få äran att väckas av grannen klockan 7 en Lördagsmorgon när han drar igång gräsklipparen. De jag känner som har jobb och de som inte har det så märker jag en stor skillnad i synen på den egna ekonomin. De utan jobb vet att de måste omprioritera medan de med jobb drar på och tenderar att spendera alldeles för mycket på sånt som folk med jobb gör för att orka stå ut.
Citera
2011-09-29, 23:48
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
När de frågade kompisen (tror jag det var) så sa han väl att han trodde hon jobbade 40-50%. Och det är väl omöjligt att få ut 14.500 på att jobba 40-50% på Bauhaus? I så fall har jag helt fel jobb!

Tycker dock att det blir mer och mer 'sagofällan' där det inte alls känns äkta. Poff, jättelätt att få frysta räntor och nedskriven skuld. Poff, nytt jobb. Poff....

Nu är ju inte det här senaste avsnittet längre men jag ska helt klart byta bransch om en halvtidare på kassatjänst på ett byggvaruhus tjänar fucking fjortonåetthalvt efter skatt. Jag jobbar heltid + en del övertid + mitt jobb kräver ett antal år på universitetet och jag tjänar verkligen inte 29 000 efter skatt. Nej jag är inte socionom eller lärare
Citera
2011-09-29, 23:59
Medlem
sang-reals avatar
Jag fattar inte hur dom kan säga att det här är det värsta dom sett efter avsnittet med Vanita.
Citera
2011-09-30, 00:06
Medlem
Mr TTTTs avatar
Är det inte ett hån mot normala människor som ej har 100k i månadslön,att se ngr puckon som köpt
ett hus i ÖDESHÖÖÖÖÖÖÖG sitta o grina,med ett lån som motsvarar en 1a i en stockholmsförort,som en 20åring skaffar o klarar på en förmodad låg inkomst??

Feta bruden o Ambulans-nisse har över 30k ut o lever på bondvischan,men klarar sig inte
Vill hålla upp fasaden,mot VEM DÅ Hajar att det är regi bakom detta program,o dom blir säkert
avlönade,men som sagt känns som ett hån mot normalbegåvade människor

Hade ngn familjemedlem eller vän till mig vart med o betett sig så här,hade jag rekommenderat självmord
Senast redigerad av Mr TTTT 2011-09-30 kl. 00:11.
Citera
2011-09-30, 01:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qtboy
Nästa vecka blir underbar... 1035000 i skuld och kronkalle plockar saker.. jihaaaa
Avsnittet ligger redan ute på TV3 play av misstag.
Citera
2011-09-30, 01:54
Medlem
pajkastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge

Japp. "TV:n och surroundsystemet är skitsamma, men Xbox:en vill jag behålla". Att en 30-åring börjar gråta av en sån sak är ju helt sinnessjukt. Vilken wt-familj alltså. Värsta jag sett.
Citera
2011-09-30, 11:51
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Avsnittet ligger redan ute på TV3 play av misstag.
Borttaget

"Den begärda URL:en hittades inte på denna server.

Om URL:en matades in manuellt, kontrollera stavningen och försök igen.

Gå tillbaka var du kom i från eller gå till startsidan."

Hoppas nån hann rippa.. Troligtvis inte.
Senast redigerad av dayweed 2011-09-30 kl. 11:55.
Citera
2011-09-30, 13:49
Medlem
forattjagkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkastarn
Japp. "TV:n och surroundsystemet är skitsamma, men Xbox:en vill jag behålla". Att en 30-åring börjar gråta av en sån sak är ju helt sinnessjukt. Vilken wt-familj alltså. Värsta jag sett.

Jag tänkte direkt på det klassiska avsnittet med killen som hade sin älskade bil. 'Din dröm är min verklighet' eller vad det nu stod på bilen. Och det avsnittet där de sålde ett pars skoter. Och nu kunde inte lille Kevin åka skoter till morfar som snart är död eller vad det var de bölade om.
Kan bli en klassiker.

Fantomsmaerta: jag är en sån....lärare. (och har 5 års studielån på gymnasielärarutbildningen :/) Så därför vore det ju lockande med en halvtidstjänst i kassan eller nåt och få ut en sån lön, iofs mindre än jag har men ändå...Inga sena kvällar när man rättar prov, inga utvecklingssamtal, inga planeringar, inga kvällskonferenser, planeringsdagar, inget slitande av hår över betygssättningar, inga föräldrar/elever som ringer precis när de känner för det osv osv...Det vore värt de tusenlapparna mindre!
(jag skojar, jag älskar faktiskt mitt jobb och skulle inte vilja göra nåt annat)
Citera
2011-09-30, 22:02
Medlem
Varför är det bara idioter som är med i det här programmet? Det är ju ingen av dom som förtjänar nån hjälp. Om man tar drösvis med lån för konsumtionsvaror så förtjänar man fan ingen hjälp. Det enda man ska ta lån till är boende och möjligen bil om man verkligen behöver det. Det verkar ju bara vara wt-idioter som är med i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in