Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Jag är arbetslös och får 6000kr i månaden och klarar mig men jag har inga barn, hus och köper inga prylar.
Nä det är ju så har man det knappert får man leva därefter, vill man absolut ha något får man väl spara/vänta tills man har råd.
Mätta mun efter massäck
Jag tycker det är lite av ett hån också mot de som verkligen har det knappert. Här sitter de med en br ainkomst och får det ändå inte att gå runt, de ska ha allting + lite till. En del har inkomster på 12000 i månaden och då ska betala mat, räkningar, hyra och allt annat. Där kan vi snacka om att ha det dåligt ställt.
Jag vet mycket väl att jag är dålig att spara, men det är tackvare skiftande inkomster, jag vet mycket väl att jag spenderar lite mycket ibland. Men jag har ändå alltid haft pengar kvar på kontot och eftersom jag har en buffert så kan jag i värsta falllåna av mig själv som jag skrev. Skulle aldrig låna pengar för att köpa mig en kamera elelr något annat som egentligen bara är lyxsaker. Det är roligare och mer njutbart köp för mig då jag kan betala saker kontant. Allt lite dyrare som jag köpt så som möbler, cykel, datorer, mp3 spelare har jag köpt kontant.