2011-09-29, 21:20
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Jag är arbetslös och får 6000kr i månaden och klarar mig men jag har inga barn, hus och köper inga prylar.

Nä det är ju så har man det knappert får man leva därefter, vill man absolut ha något får man väl spara/vänta tills man har råd.

Mätta mun efter massäck

Jag tycker det är lite av ett hån också mot de som verkligen har det knappert. Här sitter de med en br ainkomst och får det ändå inte att gå runt, de ska ha allting + lite till. En del har inkomster på 12000 i månaden och då ska betala mat, räkningar, hyra och allt annat. Där kan vi snacka om att ha det dåligt ställt.

Jag vet mycket väl att jag är dålig att spara, men det är tackvare skiftande inkomster, jag vet mycket väl att jag spenderar lite mycket ibland. Men jag har ändå alltid haft pengar kvar på kontot och eftersom jag har en buffert så kan jag i värsta falllåna av mig själv som jag skrev. Skulle aldrig låna pengar för att köpa mig en kamera elelr något annat som egentligen bara är lyxsaker. Det är roligare och mer njutbart köp för mig då jag kan betala saker kontant. Allt lite dyrare som jag köpt så som möbler, cykel, datorer, mp3 spelare har jag köpt kontant.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2011-09-29 kl. 21:30.
Citera
2011-09-29, 21:26
Medlem
Beaver14s avatar
Mat på kredit? WTF!
Citera
2011-09-29, 21:31
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Jag är arbetslös och får 6000kr i månaden och klarar mig men jag har inga barn, hus och köper inga prylar.
Det kallas att mätta mun efter matsäcken. Det är inte kul, men har man inte mer pengar så har man inte.
Citera
2011-09-29, 21:31
Avslutad
Huset värt ca 950 000. Och vad fick de lån på... 1,3 mnkr tyckte jag Patrick sa. Vad fan är det för jävla bank?!?!
Citera
2011-09-29, 21:32
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Mat på kredit? WTF!
Endast ett steg från SMS-lån för att köpa sprit.
Citera
2011-09-29, 21:53
Medlem
gärningsmannens avatar
Mycket tveksam till att Kirby går med på att häva köpen av deras skitdammsugare (se Youtube-länk ovan) utan att Lyxfällan är där och spelar in.

Bil med logga rullar in, "ni har ju kliniskt rent, så den har ju gjort sitt jobb". Produktplacering av det mer uppenbara slaget.
Citera
2011-09-29, 21:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SambalOelek
Endast ett steg från SMS-lån för att köpa sprit.

det ska jag göra nu till helgen när jag ska ut på lokal och suuuuupa.

Betalar lite räkningar och för över några tusen på sparkontot medans jag kollar på lyxfällan.... det känns bra.
Citera
2011-09-29, 21:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Mycket tveksam till att Kirby går med på att häva köpen av deras skitdammsugare (se Youtube-länk ovan) utan att Lyxfällan är där och spelar in.

Bil med logga rullar in, "ni har ju kliniskt rent, så den har ju gjort sitt jobb". Produktplacering av det mer uppenbara slaget.

så kan fler köpa den och sedan vara med i programmet.
Citera
2011-09-29, 22:04
Medlem
qtboys avatar
Nästa vecka blir underbar... 1035000 i skuld och kronkalle plockar saker.. jihaaaa
Citera
2011-09-29, 22:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qtboy
Nästa vecka blir underbar... 1035000 i skuld och kronkalle plockar saker.. jihaaaa

äkta wt, blir att ladda upp med tilltugg.
Citera
2011-09-29, 22:18
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen

Verkligen! Man såg ju på Patrik att han egentligen inte ville säga det där, falskare leende får man leta efter, men det var ju i dealen. Självklart får man inte häva nåt köp om inte TV3 är med.
Citera
2011-09-29, 22:22
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qtboy

Verkar bli ett intressant avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in