Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
Jag tänkte direkt på det klassiska avsnittet med killen som hade sin älskade bil.
'Din dröm är min verklighet' eller vad det nu stod på bilen. Och det avsnittet där de sålde ett pars skoter. Och nu kunde inte lille Kevin åka skoter till morfar som snart är död eller vad det var de bölade om.
Kan bli en klassiker.
Fantomsmaerta: jag är en sån....lärare. (och har 5 års studielån på gymnasielärarutbildningen :/) Så därför vore det ju lockande med en halvtidstjänst i kassan eller nåt och få ut en sån lön, iofs mindre än jag har men ändå...Inga sena kvällar när man rättar prov, inga utvecklingssamtal, inga planeringar, inga kvällskonferenser, planeringsdagar, inget slitande av hår över betygssättningar, inga föräldrar/elever som ringer precis när de känner för det osv osv...Det vore värt de tusenlapparna mindre!
(jag skojar, jag älskar faktiskt mitt jobb och skulle inte vilja göra nåt annat)
Ni kan inte tvinga oss att sälja skotern, det är det ända vi har kvar. Vi skulle åka till farfar med den, han är död nästa år. Då får ni gå in och berätta för Kevin varför vi inte kan åka
eller något sådant sa kärringen ju om skotern. Mycket underhållande, sicket resonemang att farfar skulle va dö nästa år, kan inte vart roligt för han att höra.