2011-09-30, 23:54
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ainatar
Varför är det bara idioter som är med i det här programmet? Det är ju ingen av dom som förtjänar nån hjälp. Om man tar drösvis med lån för konsumtionsvaror så förtjänar man fan ingen hjälp. Det enda man ska ta lån till är boende och möjligen bil om man verkligen behöver det. Det verkar ju bara vara wt-idioter som är med i programmet.

Just därför det är ett sådant utmärkt feelgood program Man känner ju sej så lyckad i jämförelse med en del av spånen som är med som inte förstår det mest grundläggande vad gäller inkomster och utgifter......
Citera
2011-10-01, 01:59
Medlem
UNIKEFFs avatar
Har nu sett förhandsvisningen av nästa program och det jag kan säga är att det är en studie i WT och enligt Grimlund var detta det värsta fallet i programmets historia.

Faktiskt riktigt underhållande på ett tragiskt sätt.
Citera
2011-10-03, 22:36
Medlem
qtboys avatar
tittar precis på programmet på viasat play.. detta är något utöver det vanliga kan man säga
Citera
2011-10-03, 23:34
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Har nu sett förhandsvisningen av nästa program och det jag kan säga är att det är en studie i WT och enligt Grimlund var detta det värsta fallet i programmets historia.

Faktiskt riktigt underhållande på ett tragiskt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av qtboy
tittar precis på programmet på viasat play.. detta är något utöver det vanliga kan man säga
Lägga upp?
Citera
2011-10-04, 00:16
Medlem
swebarbs avatar
xbox killen är ju precis varför man älskar detta program att man kan vara så jävla kär i en konsoll när man har en ekonomisk knipa ja det är svårslaget hahaha
Citera
2011-10-05, 16:23
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ainatar
Det enda man ska ta lån till är boende och möjligen bil om man verkligen behöver det. Det verkar ju bara vara wt-idioter som är med i programmet.

Varför i helsike ska man låna till en bil? Bilköp är kanske den sämsta investeringen man kan göra.
Citera
2011-10-06, 07:20
Medlem
epost72s avatar
Dagens program:
Mikael och Maria har lyckats dra på sig en miljonskuld utan att äga någonting av värde alls.
Paret har fyra små barn, men på grund av ett enormt slöseri måste de ta lån för att sätta mat på bordet.
De tar tag med hårdhandskarna för att förändra livet för vanliga svenskar som har svårt att hålla i pengarna.
SMS-lån, krediter och ett vanvettigt spenderande byts i rask takt mot månadsbudget, sparkonton och extrajobb.
Med stabilt ekonomiskt kunnande samt lång erfarenhet av coachning och ledarskap skakar experterna
Patrick och Magnus fram en ny och ljusare framtid för personer som hållit för öronen och blundat alldeles för länge.
Citera
2011-10-06, 15:36
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Dagens program:
Mikael och Maria har lyckats dra på sig en miljonskuld utan att äga någonting av värde alls.
Paret har fyra små barn, men på grund av ett enormt slöseri måste de ta lån för att sätta mat på bordet.
De tar tag med hårdhandskarna för att förändra livet för vanliga svenskar som har svårt att hålla i pengarna.
SMS-lån, krediter och ett vanvettigt spenderande byts i rask takt mot månadsbudget, sparkonton och extrajobb.
Med stabilt ekonomiskt kunnande samt lång erfarenhet av coachning och ledarskap skakar experterna
Patrick och Magnus fram en ny och ljusare framtid för personer som hållit för öronen och blundat alldeles för länge.
Fy fan! Det här kommer bli så kul att se!
Citera
2011-10-06, 17:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
Jag tänkte direkt på det klassiska avsnittet med killen som hade sin älskade bil. 'Din dröm är min verklighet' eller vad det nu stod på bilen. Och det avsnittet där de sålde ett pars skoter. Och nu kunde inte lille Kevin åka skoter till morfar som snart är död eller vad det var de bölade om.
Kan bli en klassiker.

Fantomsmaerta: jag är en sån....lärare. (och har 5 års studielån på gymnasielärarutbildningen :/) Så därför vore det ju lockande med en halvtidstjänst i kassan eller nåt och få ut en sån lön, iofs mindre än jag har men ändå...Inga sena kvällar när man rättar prov, inga utvecklingssamtal, inga planeringar, inga kvällskonferenser, planeringsdagar, inget slitande av hår över betygssättningar, inga föräldrar/elever som ringer precis när de känner för det osv osv...Det vore värt de tusenlapparna mindre!
(jag skojar, jag älskar faktiskt mitt jobb och skulle inte vilja göra nåt annat)

Ni kan inte tvinga oss att sälja skotern, det är det ända vi har kvar. Vi skulle åka till farfar med den, han är död nästa år. Då får ni gå in och berätta för Kevin varför vi inte kan åka

eller något sådant sa kärringen ju om skotern. Mycket underhållande, sicket resonemang att farfar skulle va dö nästa år, kan inte vart roligt för han att höra.
Citera
2011-10-06, 17:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
har laddat upp med japp, sura rättvise möss och jelly beans. Här ska frossas i både skratt, förfaran och socker.
Citera
2011-10-06, 18:11
Medlem
TatueradeJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
har laddat upp med japp, sura rättvise möss och jelly beans. Här ska frossas i både skratt, förfaran och socker.
Rätt, det där kommer bli tv-mys av bästa sorten, måste springa ner till affären och inhandla nåt onyttigt jag med
Citera
2011-10-06, 19:57
Medlem
VanitaToftbys avatar
Det bubblar i kroppen av förväntan. Män som gråter över sina leksaker... Kan det bli bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in