2011-09-27, 10:03
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minus5
Finns det någon med insyn i produktionen här på FB? Hur riggat är det? Känns ju som att dessa deltagare får enorm hjälp och flyt. Snälla, om någon vet, dela med er!!

har hört från en vän som känner en kille som var med för något år sedan (eller fler) kille som jobbade på statoil och körde bwm hade halv långt hår i slutändan körde han en atos vet jag.
den gången gjorde dem "åter besöket" efter några dagar då dem klippt honom och bytt lite inredning typ. men detta är ju tyvärr inte bekräftat utan bara vad jag hört.
Citera
2011-09-29, 16:25
Medlem
epost72s avatar
Kvällens program:
Ambulanssjukvårdaren Johan och studenten Jessica har tagit ofattbart många lån på kort tid. Kläder. Bilar. Till och med mat köper de på kredit. Problemen för tvåbarnsföräldrarna började för tre år sedan. Trots att Jessica då var mammaledig med parets första barn så slog de till och köpte sin drömvilla – utan kontantinsats med skyhögt topplån. Därefter satte paret igång med sitt stora intresse: inredning. Att de inte hade pengar till tv-apparaterna, den nya bilen, sofforna och allt annat tjusigt spelade mindre roll.
Medverkande: Magnus Hedberg, Patrik Grimlund
Citera
2011-09-29, 21:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
nya vecka och nya idioter i ett fullt hus.... Snyggt på insidan dock, men de äger ju ingenting.
Citera
2011-09-29, 21:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
vänta nu
han tjänar 20 000
hon får 12 000 i bidrag
Barndigratet 2200
Hennes extra jobb 1500

De får alltså 35700 om det var med netto hon räknade och de får de inte att gå runt. Jösses. Jag jobbar som vikarie och får ibland ut 9000-10 000 men det går, det är tungt men det går. Ibland får jag ta av mina sparade pengar men det är som det är.
Citera
Medlem
Åh nej, en kirby dammsugare för 20 000kr
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Jag har alltid undrat vad det är för idioter som går på det där med att köpa en Kirby dammsugare för över 20KSEK. Nu vet jag....
Citera
2011-09-29, 21:13
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag har alltid undrat vad det är för idioter som går på det där med att köpa en Kirby dammsugare för över 20KSEK. Nu vet jag....
Jag visste inte ens att det fanns så dyra dammsugare. Jag betalade en tiondel så mycket för min på Net On Net.
Citera
2011-09-29, 21:14
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Åh nej, en kirby dammsugare för 20 000kr

vad är det för en dammsugare?

Barnen måste få ha leksaker.
Citera
2011-09-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
vänta nu
han tjänar 20 000
hon får 12 000 i bidrag
Barndigratet 2200
Hennes extra jobb 1500

De får alltså 35700 om det var med netto hon räknade och de får de inte att gå runt. Jösses. Jag jobbar som vikarie och får ibland ut 9000-10 000 men det går, det är tungt men det går. Ibland får jag ta av mina sparade pengar men det är som det är.

Jag är arbetslös och får 6000kr i månaden och klarar mig men jag har inga barn, hus och köper inga prylar.
Citera
2011-09-29, 21:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
vad är det för en dammsugare?

Barnen måste få ha leksaker.
I princip en helt vanlig dammsugare till priset av en bättre begagnad bil ungefär.
Citera
2011-09-29, 21:18
Medlem
okok1s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=AjAASqskOZQ

Citera
2011-09-29, 21:20
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
vänta nu
han tjänar 20 000
hon får 12 000 i bidrag
Barndigratet 2200
Hennes extra jobb 1500

Jag har haft så många plus- och minusdiskussioner med folk så jag har tappat räkningen. Folk verkar ha väldigt svårt att förstå att hushållsekonomi är jordens enklaste - gör av med mindre pengar än du får in så kommer du snart sitta med ett välfyllt sparkonto.

Då kommer vissa hävda att de tjänar så dåligt, så de kan aaaaaldrig spara några pengar. Att de sedan bor i för dyrt boende, äter på restaurang för ofta, dricker alkohol för ofta och kör för dyra bilar slår dem inte in.
Jättetrist om man inte tjänar så mycket, men då får man bo i en trist betonghäck till lägenhet och åka buss till jobbet och ha matlåda med sig till jobbet. Punkt jävla slut.

Sedan har vi kategorin människor som i programmet. Helt okej inkomster, men får ändå inte ihop det. Samma regler gäller som för låginkomsttagarna. Anpassa boende och övriga utgifter efter inkomst så klarar ni er.

Den här köphetsen att man ska ha det på ett visst sätt för att tävla med grannarna håller inte.

Jag är så sjukt nöjd över att jag och frugan sätter undan en rejäl slant varje månad och köper allting kontant. Detta trots att jag har en högst medelmåttig lön medan frugan pluggar med CSN-medel som enda inkomst. Vi har helt enkelt utgått från våra inkomster när vi valt våra utgifter.

Förstår ärligt talat inte att det ska vara så svårt för många att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in